וול סטריט בטס
צילום: צילום מסך, רדיט

שובם של השורטיסטים: מניית AMC ממשיכה לזנק

מניית רשת בתי הקולנוע נכנסה לסחרור פעם נוספת למרות שקרן גידור מרכזית הודיעה כי מכרה את המניות שרכשה בהנפקה האחרונה; מנכ"ל החברה כבר רשם רווח של 200 מיליון דול בעקבות הזינוק במחיר המנייה
איתן גרסטנפלד | (3)

טירוף של קניית מניות AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC הביא לכמה עצירות במסחר במניה במהלך היום, לאחר שהמניות החליפו ידיים בקצב מהיר, כשיותר מ-415 מיליון מניות הוחלפו עד כה. כל זאת כשבדרך כלל הנפח הממוצע של המסחר במניה במהלך חודש הוא 143 מיליון מניות.

הפעילות במנייה מגיעה למרות דיווח, כי קרן גידור מכרה את חלקה בחברת הקולנוע. כל זאת לאחר ששלשום דיווחה AMC כי מכרה 8.5 מיליון מניות, שהונפקו לאחרונה למדריק קפיטל, במסגרת סדרת גיוסי הון למניה, שהפכה לחביבה על סוחרי Reddit. מאוחר יותר מכרה קרן הגידור את כל מניותיה ברווח.

בהודעה שפרסמה החברה לרשות ניירות ערך, הודיעה כי גייסה 230.5 מיליון דולר באמצעות מכירת מניות לחברת ההשקעות, תוך שיא מדווחת כי תשתמש בכספים לרכישות פוטנציאליות, תשדרג את בתי הקולנוע שלה.

העניין סביב המנייה נעוץ בכך שפעילות החברה הופסקה במהלך המגפה, מכיוון שבתי הקולנוע נסגרו ברוב המדינות בארה"ב למשך חודשים. בלי כסף שנכנס ממכירת כרטיסים, נקלעה החברה לפיגור בתשלום שכר הדירה, והייתה על סף פשיטת רגל, מה שגרם לכניסתם של שורטיסטים רבים להמניה.

אלא שאז משקיעים פרטיים בהשראת צ'אטים שפורסמו באתר Reddit, השתמשו במספרם ההולך וגדל בכדי להילחם באותם השורטיסטים. בשבוע שעבר, לפי ההערכות, משקיעים שבצעו שורט על המניה איבדו 1.23 מיליארד דולר, בזמן שהמניות קפצן ביותר מ-116%, והשלימו זינוק של יותר מ-2,800% בשנה עד כה.

כתוצאה מהעליות גרף מנכ"ל החברה, אדם ארון, יותר מ-200 מיליון דולר לכיסו, מאז תחילת השנה, כך על פי נתוני הרשות לניירות ערך. בתחילת השנה, שווי המניות שברשותו עמד על כ-8 מיליון דולר, כשכיום שווין עומד כעת על יותר מ-220 מיליון דולר, כלומר רווח של יותר מ-210 מיליון דולר.

בתקופה האחרונה, עשתה החברה מאמצים מיוחדים לתקשר עם בסיס המשקיעים החדש, וביום רביעי הודיעה, כי השיקה פורטל חדש באתר האינטרנט שלה למשקיעים הפרטיים. האתר כולל מבצעים מיוחדים, כולל דלי של פופקורן בחינם והקרנות קולנוע בלעדיות.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מזכיר את GME צפוי לעלות עד 400 דולר (ל"ת)
    גל 02/06/2021 21:21
    הגב לתגובה זו
  • קוף 02/06/2021 23:01
    הגב לתגובה זו
    לא ניתן להשוות כי החברה בחובות ענקיים ויש הרבה יותר מניות בחוץ אז השווי שלה למעשה יותר מGME בהרבה כבר
  • צביקה 04/06/2021 15:17
    GME זו חברה קטנה יחסית לAMC. תמיד זה היה כך.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.