טסלה מפתיעה עם רווח של 104 מיליון דולר ונכנסת ל-S&P 500
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה (סימול: TSLA) דיווחה הלילה, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאות הרבעון השני של 2020. החברה הכתה את צפי האנליסטים ודיווחה על רווח GAAP חיובי, אשר משמעותו כי המניה נכנסת ל-S&P500. למרות הקורונה, החברה דיווחה על המשך שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית. החברה גם שמרה על יעדי 2020 ללא שינוי אך לא סיפקה תחזית לתוצאות שנת 2020.
הכנסות טסלה ברבעון השני הסתכמו ב-6.04 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-6.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-5.23 מיליארד דולר.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי (GAAP) של כ-104 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-408 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עמד על כ-2.18 דולר למניה, לעומת הפסד של כ-1.12 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להפסד נקי של 11 סנט למניה.
החברה דיווחה על שיפור בכל מדדי הרווחיות, עם שולי רווחיות גולמית (GAAP) של כ-21% ברבעון השני, לעומת כ-14.5% ברבעון המקביל ולעומת כ-20.6% ברבעון הקודם.
- טסלה מזנקת 5% - איך זה קשור לריבית?
- טסלה נכנעת ללחץ הסיני ומשיקה מודל חדש במחיר "הולם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שולי ה-EBITDA המתואם (Non-GAAP) עמדו על כ-21% ברבעון השני, לעומת כ-9% ברבעון המקביל ולעומת כ-15.9% ברבעון הקודם.
בהודעה למשקיעים שפורסמה באתר החברה, טסלה דיווחה כי התקדמות החברה במחצית הראשונה של השנה "מציבה אותנו בעמדת פתיחה חזקה למחצית שנייה מוצלחת של 2020. תפוקת הייצור של המתקנים הקיימים שלנו ממשיכה להשתפר כדי לספק את הביקוש, ואנחנו מגדילים עוד את יכולת הייצור".
החברה לא סיפקה תחזית לשנת 2020 והודיעה שעדיין "קשה" לחזות את ההשבתות והשינויים בטעמי הצרכנים במחצית השנייה של השנה.
כפי שנהגה החברה ברבעון הראשון של השנה, טסלה לא התייחסה ישירות למגיפת הקורונה, כאשר המילה הופיעה רק בגילויים משפטיים סטנדרטיים בסוף המסמך.
החברה גם שמרה על יעדי 2020 ללא שינוי ביחס ליעדים שפורסמו ברבעון הראשון, והזכירה שוב כי יש לה את "היכולת" להגיע לאבן הדרך של מכירת יותר מחצי מיליון כלי רכב בשנה.
"יש לנו את היכולת לעלות על 500,000 משלוחי רכב השנה, למרות ההפרעות האחרונות בייצור. אמנם השגת יעד זה הפכה קשה יותר, אולם אספקת חצי מיליון כלי רכב בשנת 2020 נותרה היעד שלנו", נכתב במכתב למשקיעים.
- אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר, מכר 409 אלף מניות ב־63 מיליון דולר
- פיגמה נופלת ב-9%: ירידה של יותר מ־30% מאז ההנפקה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- לקראת דוחות אנבידיה - האנליסטים מעלים מחירי יעד
עוד ציינו בטסלה כי יש לחברה מספיק נזילות כדי לממן את הייצור ואת תוכניות הרחבת הקיבולת לטווח הארוך. החברה ממשיכה לבנות את תשתית הייצור לדגם Y, רכב השטח הקומפקטי שלה, במפעלים בברלין ושנחאי, והיא נותרה על המסלול להתחלת במכירות של מודל Y משני המפעלים בשנת 2021.
בנוסף, החברה הודיעה כי האתר הבא להקמת ה-"gigafactory" בארה"ב נבחר וההיערכות בעיצומה, מבלי לחשוף את המיקום.
עוד לפני דוחות הרבעון השני שפורסמו היום, טסלה דיווחה על שלושה רבעונים רצופים של רווח נקי GAAP ורווח מתואם. הרווח הרבעוני הנוכחי, הרביעי ברציפות, מאפשר לחברה להצטרף למדד S&P 500 בחודשים הקרובים.
בטסלה הסבירו כי הרווחיות המפתיעה נבעה מ"שיפורים תפעוליים מהותיים", כאשר העלויות של השבתת המפעלים, קוזזו על ידי קיצוצים שונים בעלויות. שולי הרווח התפעולי GAAP המשיכו להשתפר והגיע לכ-5.4%, אמרו בחברה, והוסיפו כי היא מצפה שהוא ימשיך "לצמוח לאורך זמן, ובסופו של דבר להגיע לרמות המובילות בתעשייה". ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על שולי רווחיות תפעולית שלילית (הפסד) של כ-2.6% וברבעון הקודם עמדה הרווחיות התפעולית על כ-4.7%.
טסלה דיווחה מוקדם יותר החודש על מכירות ברבעון השני, שהיו הרבה מעל הציפיות בוול סטריט, וזאת למרות שהמפעל לייצור המכוניות היחיד שלה בארה"ב נסגר למשך רוב הרבעון נוכח מגבלות הקורונה המקומיות.
- 8.שווה בהרבה מטויוטה? העולם השתגע... (ל"ת)שי.ע 23/07/2020 18:22הגב לתגובה זו
- 7.בועה או לא אני כבר 300% רווח עשיתי (ל"ת)דוד הגנן 23/07/2020 11:10הגב לתגובה זו
- 6.פנסי 23/07/2020 10:59הגב לתגובה זוזה מה יש להגיד !!!
- 5.בועה!! (ל"ת)דני 23/07/2020 10:37הגב לתגובה זו
- 4.G 23/07/2020 06:30הגב לתגובה זוהכל אפשרי כיום מבחינת השוק אבל בשלב מסוים זה יתפרק. לא פוסל גם...
- 3.טסלה בדרך ל 3000 דולר למניה (ל"ת)משקיע 23/07/2020 06:17הגב לתגובה זו
- למה 3000$ ולא 500000$!!! (ל"ת)אלפא99 23/07/2020 12:49הגב לתגובה זו
- 2.המשועמם 23/07/2020 00:37הגב לתגובה זוהכנסות טסלה ברבעון השני הסתכמו ב-6.04 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-6.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ודי חכימא ברמיזה!
- 1.מכפיל רווח 3000 הזוי מי שקונה אותה (ל"ת)משקיע 23/07/2020 00:30הגב לתגובה זו

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל
SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי
השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.
החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.
הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.
מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון
לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.
- טראמפ ניסה לבטל את החוזים של ספייס איקס, המהלך כשל
- ספייס איקס בדרך לשווי של 400 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.

אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר, מכר 409 אלף מניות ב־63 מיליון דולר
מנכ"ל פלנטיר מוכר מניות לאחר שהמניה ירדה שישה ימים ברציפות, בעוד השוק בוחן מחדש את ההתלהבות מהבינה המלאכותית לאחר הערות של מנכ"ל OpenAI והתוצאות הצפויות של אנבידיה השבוע
אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר טכנולוגיותPalantir -0.99% , מכר בשבוע שעבר יותר מ־409 אלף מניות בשווי של כ־63 מיליון דולר. המכירה, שדווחה לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC), נעשתה במסגרת תוכנית מכירה אוטומטית. המכירות בוצעו בימי רביעי וחמישי בשבוע שעבר, במחירים שבין 142.46 ל־157.56 דולר למניה. אף שמדובר במימוש משמעותי, קארפ עדיין מחזיק כ־6.43 מיליון מניות פלנטיר בשווי של יותר ממיליארד דולר.
החברה, הנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית והאנליטיקה, חוותה ירידות במשך שישה ימי מסחר רצופים עד יום רביעי - התקופה הארוכה ביותר של ירידות מאז אפריל 2024. הירידות הגיעו דווקא אחרי שהחברה פרסמה דוחות חזקים לרבעון השני, שהובילו קודם לכן לעלייה חדה במחיר המניה. הדפוס הזה — זינוק חד בעקבות תוצאות חיוביות ולאחריו תיקון מהיר — הפך שכיח בקרב מניות הטכנולוגיה, ובעיקר בקרב מניות בינה מלאכותית.
למכירות של מנהלים בכירים יש משמעות סימבולית מעבר לערך הכספי שלהן. כאשר מנכ"ל מוכר מניות בהיקף כזה, השוק מפרש זאת לעיתים כאות לחוסר אמון במחירים הנוכחיים או בפוטנציאל העלייה העתידי. עם זאת, במקרה של קארפ, המכירות מוגדרות כמכירות אוטומטיות לכיסוי התחייבויות מס, מה שמקטין את המשמעות השלילית שלהן.
פלנטיר עצמה רשמה השנה צמיחה מרשימה, עם זינוק של 109% במניה מתחילת 2025. הביצועים המרשימים הפכו אותה לאחת המניות המבוקשות ביותר בקרב משקיעים המחפשים חשיפה לטכנולוגיות מתקדמות — אך גם יצרו רף ציפיות גבוה במיוחד, שאינו קל לעמוד בו.
- מניית פלנטיר בסימן שאלה: מה אומרים האנליסטים על השווי?
- תצדיק את השווי? פלנטיר תדווח היום אחרי המסחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המבחן המשמעותי למגזר הבינה המלאכותית כולו יגיע השבוע עם פרסום דוחותיה של אנבידיה. החברה נתפסת כמדד לחוזקו של התחום כולו, והצהרות המנכ"ל ג'נסן הואנג עשויות להשפיע על כיוונו של השוק כולו. בנוגע לפלנטיר, השאלה המרכזית היא האם תצליח לתרגם את הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית לצמיחה עסקית יציבה וארוכת טווח.