טסלה מפתיעה עם רווח של 104 מיליון דולר ונכנסת ל-S&P 500

יצרנית הרכבים החשמליים הכתה את צפי האנליסטים לרבעון השני בשורה העליונה והתחתונה, עם הכנסות של 6.04 מיליארד דולר, רווח מתואם של 2.18 דולר למניה ושיפור בשולי הרווחיות; צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-5.23 מיליארד דולר על הפסד של 9 סנט למניה
ערן סוקול | (9)
נושאים בכתבה טסלה

יצרנית הרכבים החשמליים טסלה (סימול: TSLA) דיווחה הלילה, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאות הרבעון השני של 2020. החברה הכתה את צפי האנליסטים ודיווחה על רווח GAAP חיובי, אשר משמעותו כי המניה נכנסת ל-S&P500. למרות הקורונה, החברה דיווחה על המשך שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית. החברה גם שמרה על יעדי 2020 ללא שינוי אך לא סיפקה תחזית לתוצאות שנת 2020.

הכנסות טסלה ברבעון השני הסתכמו ב-6.04 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-6.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-5.23 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי (GAAP) של כ-104 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-408 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עמד על כ-2.18 דולר למניה, לעומת הפסד של כ-1.12 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להפסד נקי של 11 סנט למניה.

החברה דיווחה על שיפור בכל מדדי הרווחיות, עם שולי רווחיות גולמית (GAAP) של כ-21% ברבעון השני, לעומת כ-14.5% ברבעון המקביל ולעומת כ-20.6% ברבעון הקודם.

שולי ה-EBITDA המתואם (Non-GAAP) עמדו על כ-21% ברבעון השני, לעומת כ-9% ברבעון המקביל ולעומת כ-15.9% ברבעון הקודם.

בהודעה למשקיעים שפורסמה באתר החברה, טסלה דיווחה כי התקדמות החברה במחצית הראשונה של השנה "מציבה אותנו בעמדת פתיחה חזקה למחצית שנייה מוצלחת של 2020. תפוקת הייצור של המתקנים הקיימים שלנו ממשיכה להשתפר כדי לספק את הביקוש, ואנחנו מגדילים עוד את יכולת הייצור".

החברה לא סיפקה תחזית לשנת 2020 והודיעה שעדיין "קשה" לחזות את ההשבתות והשינויים בטעמי הצרכנים במחצית השנייה של השנה.

כפי שנהגה החברה ברבעון הראשון של השנה, טסלה לא התייחסה ישירות למגיפת הקורונה, כאשר המילה הופיעה רק בגילויים משפטיים סטנדרטיים בסוף המסמך.

החברה גם שמרה על יעדי 2020 ללא שינוי ביחס ליעדים שפורסמו ברבעון הראשון, והזכירה שוב כי יש לה את "היכולת" להגיע לאבן הדרך של מכירת יותר מחצי מיליון כלי רכב בשנה.

"יש לנו את היכולת לעלות על 500,000 משלוחי רכב השנה, למרות ההפרעות האחרונות בייצור. אמנם השגת יעד זה הפכה קשה יותר, אולם אספקת חצי מיליון כלי רכב בשנת 2020 נותרה היעד שלנו", נכתב במכתב למשקיעים.

קיראו עוד ב"גלובל"

עוד ציינו בטסלה כי יש לחברה מספיק נזילות כדי לממן את הייצור ואת תוכניות הרחבת הקיבולת לטווח הארוך. החברה ממשיכה לבנות את תשתית הייצור לדגם Y, רכב השטח הקומפקטי שלה, במפעלים בברלין ושנחאי, והיא נותרה על המסלול להתחלת במכירות של מודל Y משני המפעלים בשנת 2021.

בנוסף, החברה הודיעה כי האתר הבא להקמת ה-"gigafactory" בארה"ב נבחר וההיערכות בעיצומה, מבלי לחשוף את המיקום.

עוד לפני דוחות הרבעון השני שפורסמו היום, טסלה דיווחה על שלושה רבעונים רצופים של רווח נקי GAAP ורווח מתואם. הרווח הרבעוני הנוכחי, הרביעי ברציפות, מאפשר לחברה להצטרף למדד S&P 500 בחודשים הקרובים.

בטסלה הסבירו כי הרווחיות המפתיעה נבעה מ"שיפורים תפעוליים מהותיים", כאשר העלויות של השבתת המפעלים, קוזזו על ידי קיצוצים שונים בעלויות. שולי הרווח התפעולי GAAP המשיכו להשתפר והגיע לכ-5.4%, אמרו בחברה, והוסיפו כי היא מצפה שהוא ימשיך "לצמוח לאורך זמן, ובסופו של דבר להגיע לרמות המובילות בתעשייה". ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על שולי רווחיות תפעולית שלילית (הפסד) של כ-2.6% וברבעון הקודם עמדה הרווחיות התפעולית על כ-4.7%.

טסלה דיווחה מוקדם יותר החודש על מכירות ברבעון השני, שהיו הרבה מעל הציפיות בוול סטריט, וזאת למרות שהמפעל לייצור המכוניות היחיד שלה בארה"ב נסגר למשך רוב הרבעון נוכח מגבלות הקורונה המקומיות.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שווה בהרבה מטויוטה? העולם השתגע... (ל"ת)
    שי.ע 23/07/2020 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בועה או לא אני כבר 300% רווח עשיתי (ל"ת)
    דוד הגנן 23/07/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פנסי 23/07/2020 10:59
    הגב לתגובה זו
    זה מה יש להגיד !!!
  • 5.
    בועה!! (ל"ת)
    דני 23/07/2020 10:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    G 23/07/2020 06:30
    הגב לתגובה זו
    הכל אפשרי כיום מבחינת השוק אבל בשלב מסוים זה יתפרק. לא פוסל גם...
  • 3.
    טסלה בדרך ל 3000 דולר למניה (ל"ת)
    משקיע 23/07/2020 06:17
    הגב לתגובה זו
  • למה 3000$ ולא 500000$!!! (ל"ת)
    אלפא99 23/07/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המשועמם 23/07/2020 00:37
    הגב לתגובה זו
    הכנסות טסלה ברבעון השני הסתכמו ב-6.04 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-6.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ודי חכימא ברמיזה!
  • 1.
    מכפיל רווח 3000 הזוי מי שקונה אותה (ל"ת)
    משקיע 23/07/2020 00:30
    הגב לתגובה זו
ספייס אקס
צילום: ספייס אקס

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל

SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ספייס איקס חלל

השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.


החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.


הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.

מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון

לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.


שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.


אלכס קארפ מנכ"ל פלנטיר; קרדיט: טוויטראלכס קארפ מנכ"ל פלנטיר; קרדיט: טוויטר

אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר, מכר 409 אלף מניות ב־63 מיליון דולר

מנכ"ל פלנטיר מוכר מניות לאחר שהמניה ירדה שישה ימים ברציפות, בעוד השוק בוחן מחדש את ההתלהבות מהבינה המלאכותית לאחר הערות של מנכ"ל OpenAI והתוצאות הצפויות של אנבידיה השבוע

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אלכס קארפ פלנטיר

אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר טכנולוגיותPalantir -0.99%  , מכר בשבוע שעבר יותר מ־409 אלף מניות בשווי של כ־63 מיליון דולר. המכירה, שדווחה לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC), נעשתה במסגרת תוכנית מכירה אוטומטית. המכירות בוצעו בימי רביעי וחמישי בשבוע שעבר, במחירים שבין 142.46 ל־157.56 דולר למניה. אף שמדובר במימוש משמעותי, קארפ עדיין מחזיק כ־6.43 מיליון מניות פלנטיר בשווי של יותר ממיליארד דולר.


החברה, הנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית והאנליטיקה, חוותה ירידות במשך שישה ימי מסחר רצופים עד יום רביעי - התקופה הארוכה ביותר של ירידות מאז אפריל 2024. הירידות הגיעו דווקא אחרי שהחברה פרסמה דוחות חזקים לרבעון השני, שהובילו קודם לכן לעלייה חדה במחיר המניה. הדפוס הזה — זינוק חד בעקבות תוצאות חיוביות ולאחריו תיקון מהיר — הפך שכיח בקרב מניות הטכנולוגיה, ובעיקר בקרב מניות בינה מלאכותית.


למכירות של מנהלים בכירים יש משמעות סימבולית מעבר לערך הכספי שלהן. כאשר מנכ"ל מוכר מניות בהיקף כזה, השוק מפרש זאת לעיתים כאות לחוסר אמון במחירים הנוכחיים או בפוטנציאל העלייה העתידי. עם זאת, במקרה של קארפ, המכירות מוגדרות כמכירות אוטומטיות לכיסוי התחייבויות מס, מה שמקטין את המשמעות השלילית שלהן.


פלנטיר עצמה רשמה השנה צמיחה מרשימה, עם זינוק של 109% במניה מתחילת 2025. הביצועים המרשימים הפכו אותה לאחת המניות המבוקשות ביותר בקרב משקיעים המחפשים חשיפה לטכנולוגיות מתקדמות — אך גם יצרו רף ציפיות גבוה במיוחד, שאינו קל לעמוד בו.


המבחן המשמעותי למגזר הבינה המלאכותית כולו יגיע השבוע עם פרסום דוחותיה של אנבידיה. החברה נתפסת כמדד לחוזקו של התחום כולו, והצהרות המנכ"ל ג'נסן הואנג עשויות להשפיע על כיוונו של השוק כולו. בנוגע לפלנטיר, השאלה המרכזית היא האם תצליח לתרגם את הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית לצמיחה עסקית יציבה וארוכת טווח.