דרור בן-אשר, מנכ"ל רדהיל
צילום: רדהיל

רדהיל: טיפול חמלה בתרופת החברה יוענק לחולי קורונה באיטליה

החברה קיבלה אישור, להעניק טיפול ל-160 חולי קורונה עם תסמינים מסכני חיים, באמצעות התרופה הניסיונית שלה;  בתגובה לדיווח המניה מזנקת ב-20% בטרום

איתן גרסטנפלד | (1)

חברת הביו-פרמצבטיקה הישראלית רדהיל (סימול: RDHL), הודיעה כי קיבלה אישור למתן טיפול חמלה לחולי קורונה הסובלים מתסמינים קליניים מסכני חיים, באמצעות התרופה הניסיונית שלה לטיפול בדלקות וסרטן. 

> רדהיל רוצה להפוך לשחקנית מרכזית בסקטור התרופות למערכת העיכול - מה יש לה בקנה ומה המשמעות של אישור ה-FDA האחרון?

היום דיווחה החברה, על קבלת אישור מהמרכז הלאומי האיטלקי למחלות זיהומיות ומוועדת האתיקה המרכזית באיטליה למתן טיפול חמלה עם opaganib, התרופה הניסיונית של החברה, לחולים אשר אובחנו עם נגיף הקורונה (COVID-19), וסובלים מתסמינים קליניים מסכני חיים.

האישור למתן טיפול חמלה התקבל בסיוע חברת Cosmo Pharmaceuticals, השותפה האסטרטגית של רדהיל. כ-160 חולים עם תסמינים קליניים מסכני חיים צפויים לקבל את הטיפול בשלושה בתי-חולים מובילים בצפון איטליה. תוכנית למתן טיפול חמלה מתקיימת גם בישראל, שם הוענק הטיפול לחולה ראשון בבית חולים מוביל.

החברה מציינת כי, היא מקיימת שיחות בנושא בארה"ב ובמדינות נוספות ובמקביל מבצעת הכנות להגדלת פוטנציאלי הייצור של התרופה.

הבהרה: משקיעים שחושבים לרכוש את המניה, צריכים לקחת בחשבון שהחברה עדיין רחוקה מרווחיות. החברה דיווחה על הכנסות של כ-6.3 מיליון דולר בשנת 2019, ועל הפסד של כ-42.3 מיליון דולר בשורה התחתונה. בתגובה לדיווח, המניה מזנקת כעת בכ-20% בטרום מסחר בניו יורק, וייתכן דילול (גיוס הון) באופן מיידי על רקע העליה כאמור במחיר המניה.

בחברה מציינים כי עד היום טופלו 131 חולים עם תרופת opaganib, באופן המבסס את הבטיחות והסבילות של התרופה, והשלימה ניסויי שלב 1 ושלב 2 בטיפולי סרטן בארה"ב, וכן ניסויים פרמקוקינטים עם מתנדבים בריאים וטיפולי חמלה בחולי סרטן על-פי בקשת רופאים, תחת תוכנית Expanded Access מאושרת על-ידי ה- FDA.

Opaganib הינה תרופה חדשנית בפיתוח, מעכבת אנזים SK2 במתן אוראלי. עוד מציינים בחברה, כי ניסויים פרה-קליניים הדגימו הן פעילות אנטי-ויראלית והן פעילות אנטי-דלקתית של התרופה עם פוטנציאל להפחתת נזקים דלקתיים בריאות, כדוגמת דלקת ריאות.

קיראו עוד ב"גלובל"

בחברה מציינים כי מספר ניסויים פרה-קלינים מצביעים על מעורבות פוטנציאלית של SK2 בתהליך שעתוק וירוסים מסוגים דומים למשפחת וירוס הקורונה וכי העיכוב של האנזים SK2 יכול להוביל באופן פוטנציאלי לעיכוב של שכפול ויראלי. ניסויים פרה-קליניים, הראו שתרופת opaganib הפחיתה את שיעורי התמותה כתוצאה משפעת וכן הראו שיפור בדלקת ריאות.

"האישור שהתקבל באיטליה למתן טיפול חמלה עם opaganib מאפשר לרופאים בשלושה בתי חולים מרכזיים באיטליה לטפל בחולים הנמצאים בסיכון גבוה להתפתחות של דלקת ריאות וחולים הסובלים מדלקת ריאות, ובכלל זה חולים הסובלים מתסמונת נשימה מצוקתית חריפה כתוצאה מזיהום מסוג SARS-CoV-2," אמר ד"ר מרק ל. לויט, מנהל רפואי ברדהיל. "רדהיל פועלת בהתמדה לבחינת הפוטנציאל של opaganib כטיפול ל- COVID-19 על מנת לסייע לחולים ברחבי העולם הזקוקים לאופציה טיפולית. ברצוני להודות לשותפים שלנו בחברת Cosmo Pharmaceuticals על התמיכה החשובה שלהם לאורך התהליך באיטליה."

בנובמבר הודיעה החברה כי, בכוונתה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה של תל אביב. ההודעה הגיעה על רקע הודעת החברה לפיה קיבלה את אישור ה-FDA לתרופה לטיפול בחיידק ה-H.pylori.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נשמע הונאת הציבור לקראת דילול. סורי. (ל"ת)
    רופא. 06/04/2020 17:07
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social