טים קוק
צילום: יחצ

לאחר זינוק חד ברבעון האחרון, אפל תצליח להפתיע את המשקיעים?

ענקית הטכנולוגיה צפויה לדווח לאחר סגירת המסחר על תוצאותיה לרבעון האחרון. בשוק מצפים לעלייה של 4.8% בהכנסות. במקביל, המשקיעים יתרכזו בתוכניות החברה בנוגע לקופת המזומנים שלה. מניית החברה הוסיפה לערכה יותר מ-725 מיליארד דולר בשנה האחרונה
עמית נעם טל | (3)

עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה להגיע היום לשיא, כאשר ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון האחרון לאחר סגירת המסחר. בגלל שווי השוק של החברה (1.35 טריליון דולר) וחלקה במדדים המובילים, הדו"חות הערב צפויים להשפיע על כל השוק. 

הצפי בשווקים הוא להכנסות של 88.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון, נתון המייצג עלייה של 4.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (שהיה חלש יחסית). בשורה התחתונה, החברה צפויה לדווח על רווח של 4.5 דולר למניה, נתון המייצג עלייה של 8.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נציין כי בשנתיים האחרונות הצליחה החברה להכות את התחזיות בשורת ההכנסות ב-88% מהדו"חות, ו-100% בשורה התחתונה. 

בנוסף, המשקיעים צפויים להתמקד ב-2 נתונים משמעותיים נוספים: הראשון - מכירות האייפונים ובפרט בשוק הסיני. למרות הניסיון לגוון את ההכנסות, מכירות האייפונים עדיין חשובות מאוד עבור החברה ומהוות את עיקר הכנסותיה. ההכנסות מתחום זה הציגו ירידה בדו"חות האחרונים, כאשר המשקיעים ממתינים כעת לראות את הנתונים סביב המכשירים החדשים שהושקו בספטמבר האחרון. בשווקים מצפים לנתון של 51 מיליארד דולר בסעיף זה.  

הנתון השני הוא ההכנסות מתחום השירותים שהחברה מעניקה הציגו ברבעונים האחרונים עלייה משמעותית, והצליחו לאזן את הירידה במכירות של מוצרי החברה. בתחום זה, החברה צפויה להתייחס לראשונה להשקה של אפל TV ברבעון האחרון. הצפי בשוק הוא להכנסות של 13 מיליארד דולר מסעיף זה. 

אך עם כל הכבוד לנתונים אלו הכלכליים, השאלה המרכזית עבור המשקיעים היא "מה החברה צפויה לעשות עם קופת המזומנים הגדולה שלה", כאשר יש הסכמה בשווקים כי אחד הגורמים העיקריים לעלייה החדה בשנה האחרונה היא העבודה שהחברה משקיעה הון עצום ברכישת חוזרות של מניותיה. כפי שדיווחנו בחודש שעבר, אפל היא "מלכת הרכישות החוזרות", כאשר ב-5 השנים האחרונות ביצעה החברה רכישות חוזרות בהיקף של יותר מ-247.8 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).  לביצוע הרכישות החוזרות יש 2  השפעות מרכזיות: ההשפעה הראשונה היא עלייה ברווח למניה שנוצר כתוצאה מהירידה בכמות המניות הצפות בשוק ועלייה ברווחי ההון שנוצרו בשנים האחרונות.

נציין כי כמות המזומנים נטו של החברה (בניכוי חוב של 100 מיליארד דולר) ירדה ברבעון הקודם ל-95 מיליארד דולר, שפל מאז 2011, אך עדיין מדובר בסכום שמצביע כי החברה יכולה להמשיך ולרכוש את מניות החברה ברבעונים הקרובים (לאפל נותרו כ -79 מיליארד דולר בתוכנית הנוכחית). עם זאת, בחודשים האחרונים היו מספק דיווחים כי החברה עשויה לבצע שינויים בתוכנית זו לנוכח השווי הגבוה של החברה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    להיכן נעלמה פאניקת הקורונה? (ל"ת)
    מייק 28/01/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
  • דן 28/01/2020 19:15
    הגב לתגובה זו
    https://rotter.net/forum/scoops1/600163.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=newsticker
  • 1.
    לא סביר שהיא תעלה בעקבות הדוח (ל"ת)
    המניה מנופחת בטרוף 28/01/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.