דב סלע
צילום: יח"צ

ראדא מדווחת על זינוק של 60% בהכנסות ל-11.3 מיליון דולר

בשורה התחתונה הפסידה 0.7 מיליון דולר; החברה צופה הכנסות של כ-43 מיליון דולר בשנת 2019 ומעבר לרווחיות בשנת 2020
ערן סוקול | (1)

חברת ראדא הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת צמיחה של 60% בכנסות - מתחת לצפי. ההפסד הנקי עמד על 2 סנט למניה - בהתאם לצפי. החברה צופה הכנסות של כ-43 מיליון דולר בשנת 2019 ומעבר לרווחיות בשנת 2020.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-11.3 מיליון דולר, גידול של 60% בהשוואה להכנסות של כ-7 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-0.7 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 0.02 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

הצפי היה להכנסות של 11.98 מיליון דולר על הפסד של 2 סנט למניה - אולם מדובר בצפי של אנליסט אחד בלבד.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי הסתכמה ב-16.7 מיליון דולר בהשוואה ל-20.8 מיליון דולר בסוף שנת 2018, נוכח השקעות מתמשכות וגידול במלאים שמטרתם לתמוך בביקוש הגובר מצד לקוחות.

דב סלע, מנכ"ל ראדא: "אנו מרוצים מאוד מהביצועים החזקים שלנו ברבעון השלישי, ומההכנסות שהגיעו לשיא של כל הזמנים, עם גידול משמעותי של 60% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה משקף את הפירות המתמשכים מההשקעות ארוכות הטווח שלנו בטכנולוגיות המכ"ם וכן בהשקעות האחרונות בהקמת חברת הבת בארה"ב. במבט קדימה, שוק המכ"מים הטקטיים מראה צמיחה חזקה ואנו מזהים עניין וביקושים משמעותיים, בארה"ב ובשאר פלחי השוק הגלובאליים הרלוונטיים. אנו צופים שביקושים אלה יאיצו ויגבירו את הצמיחה של החברה ברבעונים הבאים. לאור שיעורי צמיחה אלה אנו מתקפים את תחזית ההכנסות השנתית למעל ל-43 מיליון דולר, בדרך לרבעון שיא נוסף ושנת שיא בתולדות ראדא. אנו צופים התייצבות בהוצאות התפעוליות בטווח הקרוב, ויחד עם המשך הצמיחה, רואים מעבר לרווחיות במהלך 2020".

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי של 2019 ב-4.1 מיליון דולר (36% מההכנסות), גידול של 63% בהשוואה לרווח גולמי של 2.5 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2018.

הוצאות התפעול הסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-4.6 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות תפעול של 2.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018. עיקר הגידול נובע מהוצאות מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות, וכן מההשקעה של ראדא בנוכחות בארה"ב ובהקמת יכולות ייצור שם.

ההפסד התפעולי הסתכם ברבעון השלישי של 2019 ב-0.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 0.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אף אחד 19/11/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
    בכול רבעון ההכנסות גדלות אבל מדווחים על הפסד מאחר ואין שיחסוך בהוצאות מנהלה וכלליות
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.