דב סלע
צילום: יח"צ

ראדא מדווחת על זינוק של 60% בהכנסות ל-11.3 מיליון דולר

בשורה התחתונה הפסידה 0.7 מיליון דולר; החברה צופה הכנסות של כ-43 מיליון דולר בשנת 2019 ומעבר לרווחיות בשנת 2020
ערן סוקול | (1)

חברת ראדא הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת צמיחה של 60% בכנסות - מתחת לצפי. ההפסד הנקי עמד על 2 סנט למניה - בהתאם לצפי. החברה צופה הכנסות של כ-43 מיליון דולר בשנת 2019 ומעבר לרווחיות בשנת 2020.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-11.3 מיליון דולר, גידול של 60% בהשוואה להכנסות של כ-7 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-0.7 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 0.02 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

הצפי היה להכנסות של 11.98 מיליון דולר על הפסד של 2 סנט למניה - אולם מדובר בצפי של אנליסט אחד בלבד.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי הסתכמה ב-16.7 מיליון דולר בהשוואה ל-20.8 מיליון דולר בסוף שנת 2018, נוכח השקעות מתמשכות וגידול במלאים שמטרתם לתמוך בביקוש הגובר מצד לקוחות.

דב סלע, מנכ"ל ראדא: "אנו מרוצים מאוד מהביצועים החזקים שלנו ברבעון השלישי, ומההכנסות שהגיעו לשיא של כל הזמנים, עם גידול משמעותי של 60% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה משקף את הפירות המתמשכים מההשקעות ארוכות הטווח שלנו בטכנולוגיות המכ"ם וכן בהשקעות האחרונות בהקמת חברת הבת בארה"ב. במבט קדימה, שוק המכ"מים הטקטיים מראה צמיחה חזקה ואנו מזהים עניין וביקושים משמעותיים, בארה"ב ובשאר פלחי השוק הגלובאליים הרלוונטיים. אנו צופים שביקושים אלה יאיצו ויגבירו את הצמיחה של החברה ברבעונים הבאים. לאור שיעורי צמיחה אלה אנו מתקפים את תחזית ההכנסות השנתית למעל ל-43 מיליון דולר, בדרך לרבעון שיא נוסף ושנת שיא בתולדות ראדא. אנו צופים התייצבות בהוצאות התפעוליות בטווח הקרוב, ויחד עם המשך הצמיחה, רואים מעבר לרווחיות במהלך 2020".

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי של 2019 ב-4.1 מיליון דולר (36% מההכנסות), גידול של 63% בהשוואה לרווח גולמי של 2.5 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2018.

הוצאות התפעול הסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-4.6 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות תפעול של 2.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018. עיקר הגידול נובע מהוצאות מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות, וכן מההשקעה של ראדא בנוכחות בארה"ב ובהקמת יכולות ייצור שם.

ההפסד התפעולי הסתכם ברבעון השלישי של 2019 ב-0.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 0.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אף אחד 19/11/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
    בכול רבעון ההכנסות גדלות אבל מדווחים על הפסד מאחר ואין שיחסוך בהוצאות מנהלה וכלליות
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותמייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיות

סטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר

החברה הגדילה את אחזקות הביטקוין ביותר מ־10,600 מטבעות באמצעות גיוסי הון, בזמן שפרמיית השוק על החברה ממשיכה להצטמצם והיא נערכת לעמידה בהתחייבויות באמצעות קרן רזרבות של 1.4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 2.63%   נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.


לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.


הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.


האנליסטים מנמיכים ציפיות

במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.


האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.


פפסיקו
צילום: Ja San Miguel/UNSPLASH

מהפכה בפפסיקו: הורדת מחירים, קיצוץ מוצרים והשקעה באיכות לקראת 2026

החברה הודיעה על תוכנית מקיפה לשינוי אסטרטגי אחרי דיאלוג עם הקרן אקטיביסטית אליוט. פפסיקו מבטיחה להפוך את מוצריה לנגישים יותר, לשפר את איכותם ולצמצם עלויות בקצב מהיר כבר בשנה הקרובה. הקרן משבחת את הצעדים ומעריכה כי הם יובילו לצמיחת מכירות ורווחים. במקביל, החברה מאותתת על שינויים עמוקים בשרשרת האספקה ובתמהיל המוצרים בצפון אמריקה

עוזי גרסטמן |

בפפסיקו פתחו את השבוע עם הכרזה תוכנית עסקית חדשה ורחבת היקף, שנועדה לחזק את הצמיחה, להוריד עלויות ולשפר רווחיות החל מ-2026. ההודעה הגיעה לאחר שיח "קונסטרוקטיבי", כהגדרת החברה, עם בעלת המניות האקטיביסטית אליוט אינבסטמנט מנג'מנט, שהחזיקה בחודשים האחרונים בנתח של כ-4 מיליארד דולר בחברה ודחקה בה לבצע שינויים מהותיים. מנכ"ל ויו"ר פפסיקו, רמון לגווארטה, הדגיש כי חטיבת המזון בצפון אמריקה תהיה מרכזית בהובלת התוכנית, וכי החברה פועלת "בדחיפות גבוהה" כדי לשפר את הביצועים המסחריים והפיננסיים כבר מהרבעונים הקרובים. על פי הודעת החברה, לגווארטה צפוי לפרט את המהלך במפגש משקיעים שנקבע להיום.

התוכנית החדשה כוללת כמה צעדים דרמטיים. ראשית, פפסיקו מתכוונת להרחיב את טווח המחירים של מוצריה באמצעות יצירת רמות מחיר נגישות יותר, בתקווה להגדיל את תדירות הרכישה של מותגים מרכזיים כמו Lay’s, דוריטוס, צ'יטוס, גטורייד, פפסי קולה, מאונטיין דיו, קוואקר וסודה סטרים. הצעד הזה מצטרף למגמה רחבה בענף המזון והמשקאות, שבו חברות מנסות להתמודד עם שחיקת כוח הקנייה של הצרכנים.

בנוסף, החברה מתכוונת לשדרג חלק ממוצריה באמצעות הסרת צבעים וטעמים מלאכותיים, שימוש ברכיבים פשוטים יותר והוספת רכיבים מזינים כמו חלבון, סיבים ודגנים מלאים. כך לדוגמה, מוצרים כמו Simply NKD Cheetos ו-Doritos צפויים לעבור התאמות, וב-2026 יושק Doritos Protein - גרסה עשירה יותר בחלבון לחטיף המוכר, שמתאימה למגמות צריכה חדשות.

במקביל לשינויים בטווח המחירים ובאיכות המוצרים, פפסיקו מעמידה במרכז האסטרטגיה תוכנית קיצוץ עלויות אגרסיבית. על פי הדיווחים, השנה סגרה החברה שלושה מפעלי ייצור וכמה קווי ייצור נוספים, והיא מתכננת לצמצם את מגוון המוצרים בארה"ב בכמעט 20% עד תחילת 2026. הצמצום, כך לפי החברה, יאפשר להתמקד במותגים בעלי הביצועים החזקים ביותר ולהתייעל לאורך שרשרת האספקה. היעדים של פפסיקו ל-2026 כוללים צמיחה אורגנית של 2%-4%, עם צפי לעמידה בחלק העליון של הטווח במחצית השנייה של השנה. בנוסף, החברה מעריכה כי ההשפעה של רכישות ושערי מטבע תוסיף 4%-6% לצמיחת ההכנסות, וכי הרווח למניה יעלה ב-5%-7%.

באליוט בירכו על התוכנית. מרק סטיינברג, שותף בקרן, שיבח את "שיתוף הפעולה" ואת ה"דחיפות" שפפסיקו מפגינה, וציין כי המהלכים שנקבעו, בהם הורדת מחירים, האצת חדשנות וצמצום עלויות, צפויים לשדרג את הביצועים העסקיים של החברה וליצור ערך לבעלי המניות. הוא הוסיף כי פפסיקו תבצע בחינה מקיפה של שרשרת האספקה ומערכי השיווק והמכירה בצפון אמריקה, וכי החברה כבר התחייבה לרענון בהרכב הדירקטוריון.