ראדא מדווחת על זינוק של 60% בהכנסות ל-11.3 מיליון דולר
חברת ראדא הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: RADA) העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת צמיחה של 60% בכנסות - מתחת לצפי. ההפסד הנקי עמד על 2 סנט למניה - בהתאם לצפי. החברה צופה הכנסות של כ-43 מיליון דולר בשנת 2019 ומעבר לרווחיות בשנת 2020.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-11.3 מיליון דולר, גידול של 60% בהשוואה להכנסות של כ-7 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.
ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-0.7 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 0.02 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.
הצפי היה להכנסות של 11.98 מיליון דולר על הפסד של 2 סנט למניה - אולם מדובר בצפי של אנליסט אחד בלבד.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי הסתכמה ב-16.7 מיליון דולר בהשוואה ל-20.8 מיליון דולר בסוף שנת 2018, נוכח השקעות מתמשכות וגידול במלאים שמטרתם לתמוך בביקוש הגובר מצד לקוחות.
דב סלע, מנכ"ל ראדא: "אנו מרוצים מאוד מהביצועים החזקים שלנו ברבעון השלישי, ומההכנסות שהגיעו לשיא של כל הזמנים, עם גידול משמעותי של 60% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה משקף את הפירות המתמשכים מההשקעות ארוכות הטווח שלנו בטכנולוגיות המכ"ם וכן בהשקעות האחרונות בהקמת חברת הבת בארה"ב. במבט קדימה, שוק המכ"מים הטקטיים מראה צמיחה חזקה ואנו מזהים עניין וביקושים משמעותיים, בארה"ב ובשאר פלחי השוק הגלובאליים הרלוונטיים. אנו צופים שביקושים אלה יאיצו ויגבירו את הצמיחה של החברה ברבעונים הבאים. לאור שיעורי צמיחה אלה אנו מתקפים את תחזית ההכנסות השנתית למעל ל-43 מיליון דולר, בדרך לרבעון שיא נוסף ושנת שיא בתולדות ראדא. אנו צופים התייצבות בהוצאות התפעוליות בטווח הקרוב, ויחד עם המשך הצמיחה, רואים מעבר לרווחיות במהלך 2020".
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי של 2019 ב-4.1 מיליון דולר (36% מההכנסות), גידול של 63% בהשוואה לרווח גולמי של 2.5 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2018.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מנכ"ל אלביט: "פרויקט הלייזר חשוב, אבל הוא לא היחידי, יש לנו מספר מנועי צמיחה קדימה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות התפעול הסתכמו ברבעון השלישי של 2019 ב-4.6 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות תפעול של 2.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018. עיקר הגידול נובע מהוצאות מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות, וכן מההשקעה של ראדא בנוכחות בארה"ב ובהקמת יכולות ייצור שם.
ההפסד התפעולי הסתכם ברבעון השלישי של 2019 ב-0.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 0.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018.
- 1.אף אחד 19/11/2019 21:30הגב לתגובה זובכול רבעון ההכנסות גדלות אבל מדווחים על הפסד מאחר ואין שיחסוך בהוצאות מנהלה וכלליות
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
