החדשה, המתקדמת ובעלת הקופה: סיפורן של שלוש מניות בנאסד"ק
יורוג'ן פארמה (URGN) הישראלית שנסחרת בנאסד"ק הנפיקה במאי 2017 לראשונה את מניותיה. החברה הונפקה לפי שווי של 155 מיליון דולר, ומחיר מניה של 13 דולר. יורג'ן מפתחת ג'ל כימי לטיפול בסרטן אורולוגי בטכנולוגית שחרור מושהית המאפשרת חשיפה ארוכה יותר של רקמת דרכי השתן לתרופות דבר שתורם ליעילות הטיפול.
החברה נמצאת בשלב השלישי והמכריע של ניסוי התרופה שהיא במעמד תרופת יתום המקנה, אם תצליח, שנות שיווק בלעדיות ארוכות יותר. המשקיעים המרכזיים בחברה הם מורי ארקין, קרן פונטיפקס. במאי 2018 קיבלה יורוג'ן המלצה מאופנהיימר עם מחיר יעד של 75 דולר וציפיות להודעה במהלך 2019 על אפשרות הצלחת הניסוי.
בקופת החברה ישנם 137 מיליון דולר שאמורים להספיק לה להשלים את הניסוי ללא צורך בגיוס הון נוסף. בדירקטוריון יורוג'ן מכהן פרופ' אריה בלדגרין שהצליח למכור את חברת קייט פארמה לפיתוח תרופות אוטואימוניות נגד סרטן, תמורת 12 מיליארד דולר לחברת גיליארד (GILEAD) הצלחת קייט פארמה הייתה מטאורית. החברה הונפקה ב-2014 לפי שווי של 630 מיליון דולר ונמכרה ב-2017 ב-12 מיליארד דולר. בלדגרין מעצם אישיותו והתמצאותו, לאחר שהיה מעורב במספר הנפקות ואקזיטים, מקנה ליורוג'ן ניהול ומעורבות רציניים המשליכים על אפשרות סיכויי הצלחתה.
יורוג'ן נסחרת בימים אלה סביב טווח המחירים שבין 45-48 דולרים. בשנה האחרונה המניה הגיעה גם לשיא של 69.60 דולרים על רקע שמועות כי יש התקדמות מהותית בפיתוח הג'ל או שיש לחברה רוכשים פוטנציאלים עוד בטרם הושלם הניסוי. אחרי מכירת קייט פארמה כל דבר שבלדגרין נוגע בו הופך מיד לסיפור חם וכך גם יורוג'ן . אין לנו מושג האם תרופת היתום תעמוד בניסוי בהצלחה ותהפוך לבלוקבאסטר שתקפיץ את יורוג'ן. עד אמצע 2019 כל הניחושים בנושא אפשריים אלה אם החברה תפרסם תוצאות ניסויי ביניים שיתנו אינדיקציות ברורות יותר. עד אז מוקדם להמליץ על יורוג'ן למרות שכל חצי שמועה יכולה לגרום לתזוזות חדות במניה. לנועזים ולמאמינים בהצלחת הג'ל כדאי להמתין לירידת המניה (אם תתרחש) לכיוון 42-43 דולר ולאסוף מעט סחורה תוך הבנה שמדובר בנכס עם סיכון.
- יורוג'ן: ההפסד גדל ב-49% ל-50 מיליון דולר; התקבל אישור FDA לתרופה
- יורוג'ן קיבלה אישור FDA ל-ZUSDURI - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נובה: סובלת מהמחזורים בתעשייה
ב-6.9.18 המליץ בנק פועלים על מנית נובה (NOVA) שהיא מניה דואלית עם מחיר יעד של 11,847 (תשואות יתר) גבוה ב-24% ממחיר המניה כיום שעומד על 9,535 בלבד. ההמלצה של הבנק לנובה נראית מוגזמת אבל בדיעבד אינה ענין לביקורת על הבנק. נובה היא חברה לבדיקת שבבים (פיתוח יצור ושיווק מערכות מדידה אופטית) והיא נמצאת במרכז תעשיית השבבים העולמית שסובלת לאחרונה ממחזוריות הגורמת לירידה במחירים וגם מהרעשים המזיקים של מלחמות הסחר בעיקר ארה"ב – סין.
בשנה החולפת נובה הגיעה לשיא של 32 דולר ולשפל של 23.3 דולר. ברבעון השני של 2018 רשמה נובה עליה של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל לרמה של 62 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-25% לעומת הרבעון המקביל דבר שפגע ברווח התפעולי והנקי. ברבעון השלישי של 2018 נובה צופה קיטון בהכנסות שעשוי להשתנות לטובה ברבעון האחרון של השנה.
לנובה ישנם תהליכי יצור מתקדמים של 3D NAND ו-DRAM שאמורים להשפיע על ההכנסות לטובה. בבסיסה נובה חברה מתקדמת עם טכנולוגיה משובחת אבל היא לא דיווחה על לקוחות וחוזים יוצאי דופן לרבעון השלישי. לכן המלצת בנק הפועלים עם מחיר יעד גבוה יחסית מעוררת שאלות. אולי האנליסטים של בנק הפועלים יודעים טוב יותר את המתרחש בנובה. כיוון שמדובר באנליסטים מקצועיים עם מוניטין נמתין ונראה מתי נובה תגיע למחיר היעד שניתן לה בתחזית.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
מתי יתעורר הקסם?
מג'יק תעשיות תוכנה (MAGIC) מפתחת ומשווקת פלטפורמות לאינטגרציית מערכות ניהוליות ולפיתוח אפליקציות עסקיות. החברה גם מספקת שרותי I.T מקצועיים. המניה היא דואלית ונסחרת בת"א ובנאסד"ק. שערה הגבוה בשנה החולפת עמד על 9.50 דולר לעומת שער שנתי נמוך של 7.75 דולר. לעיתים מחזורי המסחר בת"א גדולים מהמסחר בנאסד"ק. מג'יק הציגה ברבעון הראשון של 2018 הכנסות של 69.7 מיליון דולר לעומת צפי מוקדם של 66.6 מיליון דולר. שני גופים וילאם בלייר וברקליס, פרסמו לאחרונה המלצות למניה עם מחיר יעד של 10.5 דולר, כלומר כ-15% מעל מחירה הנוכחי בשוק.
האנליסטים מעריכים כי מג'יק, המחזיקה בקופת מזומנים של 74 מיליון דולר תמשיך לבצע רכישות כהשלמה לצמיחתה האורגנית. מג'יק גם מחלקת דיבידנד במזומן דבר שמגדיל את האטרקטיביות של ההשקעה. גם לדעתנו מג'יק בעלת פוטנציאל להמשך עליות כפוף כמובן למגמת המסחר בנאסד"ק ולהתפתחויות בחברה.
ברבעון השני של 2018 היא המשיכה להציג שיפור משמעותי ברווחיות ואין סיבה שמגמה זו תיפסק ברבעונים הבאים. כדי להמשיך ולשבור שיאים החברה צריכה לבצע רכישה מהותית שתתן לה אופק של צמיחה בתחומים נוספים. יחד עם זאת, כדאי לזכור שהמניה נקלעת, מעת לעת, לתקופות של תרדמת קלה שגורמת למשקיעים תחושה של חוסר ענין למרות שמדובר בחברה טובה. אנחנו היינו ממליצים לקנות את המניה בשערים של מתחת ל-8.75 דולר. בנוסף, כדאי לשים לב היטב להיקף הסחירות.
- 29.אסף 01/10/2018 15:53הגב לתגובה זולמי שתהיה סבלנות יתכן שיכפיל את כספו בסוף 2019 או לפני.יש סיכון אבל רק מי שמוכן להפסיד ולהסתכן יש צ'אנס להרוויח יפה.
- 28.ציון 26/09/2018 14:51הגב לתגובה זומענין אם קורה משהו בחברה?
- 27.גיל 25/09/2018 20:41הגב לתגובה זויורוג'ן בעלת סיכוי הצלחה גבוה
- 26.ניר 23/09/2018 16:39הגב לתגובה זואין הרבה סיכוי שהמניה תרד ל43 אלה אם תכשל בניסוי.יתכן שיקנו אותה בשלב מוקדם מהצפוי במחיר יפה.
- 25.תמר 21/09/2018 19:32הגב לתגובה זועדיף לסחור בה בעיקר בת"א. חברה טובה מניה עם מחזורים קטנים יחסית בנאסד"ק.
- 24.צבי 21/09/2018 17:21הגב לתגובה זוMu הציגה מאזן סביר אבל הציפיות לרבעון הבא מתחת לתחזיות האנליסטים. נובה וטאואר יושפעו מכך לרעה?
- 23.ניל 20/09/2018 22:59הגב לתגובה זועד שהיא תחזור ל43$ יעבור הרבה זמן...
- 22.אורן 20/09/2018 15:41הגב לתגובה זואת הסיכון כל משקיע חייב לזכור היטב. מקווה שהחברה תצליח.
- 21.אסתר 20/09/2018 12:09הגב לתגובה זוצריך לקוות שיורוג'ן תצליח עם הג'ל ואז המניה תפרוץ. למגי'ק יש פוטנציאל ונובה ממתינה לשוק השבבים.
- 20.עומרי 20/09/2018 10:05הגב לתגובה זוהלוואי שהחברה תצליח אבל קיים סיכוי שתכשל ואז המחיר יפול...
- 19.ניצן 20/09/2018 09:48הגב לתגובה זוכל מניות השבבים בירידה מתמשכת בחודשים האחרונים. לכן גם נובה שמייצרת מיכשור לבדיקת שבבים נשחקה. אם מניות השבבים יתאוששו (תסתכלו על טאואר כדוגמה) יתכן שגם נובה תתאושש בהדרגה.
- 18.מושיק ג 20/09/2018 08:57הגב לתגובה זוחברה לא מפרסמת כלום חוץ מדוחות, משקיעים לא יודעם מה קורה בפנים ומה בחוץ. אני בחוץ
- 17.פנחס 20/09/2018 08:20הגב לתגובה זואם הג'ל יאושר סופית החברה תעשה אקזיט ענק ותימכר לאחת מחברות הבריאות הגדולות בארה"ב. זה יהיה כנראה האקזיט השלישי או הרביעי של פרופ' בלדגרין.
- 16.גיל 20/09/2018 07:13הגב לתגובה זוהיא חייבת יותר להתמקד בפעילות העולמית שלה כי שם יש לה סיכויי צמיחה רבים יותר.
- 15.יוני 19/09/2018 22:13הגב לתגובה זולכן עד שהמניה תתאושש יעבור עוד רבעון ואולי שניים. החברה השקיעה בסין וזו לא השקעה פשוטה מבחינת התפעול והעלות.
- 14.שמעון לוין 19/09/2018 21:09הגב לתגובה זולא בכל יום יש במניה מחזורי מסחר סבירים כך שקשה לקנות כמות משמעותית במניה. הערב היא עולה במחזור של 37000 מניות בלבד..
- אורי 20/09/2018 09:03הגב לתגובה זוצריך סבלנות למי שרוצה לקנות. ישנם ימים שבמחזור בינוני היא יורדת 3% ואז אפשר לנסות לקנות קצת. הכל כפוף כמובן למידת הסיכון שהקונה מוכן לקחת על השקעתו אם הג'ל לא יצליח להוכיח מובהקות...
- 13.דגן 19/09/2018 20:45הגב לתגובה זויש תחושה שהחברה לא ממצה את היכולת שלה בשווקים.למרות שיש לה טכנולוגיה מוצלחת.
- 12.יובל 19/09/2018 11:56הגב לתגובה זויורג'ן אינה דומה לקייט פארמה ולכן אין לאף אחד מושג אם היא באמת תהפוך להצלחה?
- 11.דגן 19/09/2018 07:45הגב לתגובה זוERP זה תחום שעוד לא התחיל למצות את הפוטנציאל שלו.
- 10.אילן 18/09/2018 19:44הגב לתגובה זואולי ברבעון הרביעי החברה תציג שיפור ברווח ובמכירות. עד אז הכל בינוני.
- 9.דן 18/09/2018 19:19הגב לתגובה זוזו תהיה הצלחה נוספת מרשימה של יזם רפואי מוכשר. החברה יכולה להמכר במחיר שיא ולהניב רווחים יפים למשקיעים.יש סיכון אבל, להבנתי, הוא לא משמעותי.
- 8.יעל 18/09/2018 18:01הגב לתגובה זובימים כאלה במסחר בארץ קשה לסחור במניה בגלל פער גבוה בין קונה למוכר.
- 7.די לחובבנות 18/09/2018 16:56הגב לתגובה זווהחברה הגיע לשווי שהגיע אליו בעיקר בזכות השם שלו (כמו אופקו ופיליפ פרוסט)
- 6.ירון 18/09/2018 15:00הגב לתגובה זונובה פועלת בסין ומוכרת שם ציוד בדיקה לשבבים. זו אולי הסיבה לכך שהמניה נמצאת כרגע בבעיה. המשק הסיני לא צומח כפי שחזו ומלחמת הסחר לא תורמת.
- 5.גד 18/09/2018 14:16הגב לתגובה זואם החברה תממש את הפוטנציאל היא יכולה להמריא.הסיכון כמובן קיים.
- 4.גיא 18/09/2018 13:49הגב לתגובה זומדובר ביזם מדהים שהצליח לא רק בקייט פארמה גם בעסקים נוספים. מעורבותו ביורג'ן משמעותית לחברה ותתרום לה.
- 3.עודד 18/09/2018 13:39הגב לתגובה זואין לצפות ממנה להפתעות מרעישות מדי כיוון ששיעורי הצמיחה שלה קבועים סביב 8% כל רבעון עם סטיה קלה למעלה או למטה. החברה תתעורר רק אם תבצע רכישה מהותית שתתרום לגידול חד ברווח.
- 2.רמי 18/09/2018 13:30הגב לתגובה זויש לה סיכוי טוב להגיע לפיתוח רפואי מתקדם ויחודי ולהצליח מסחרית. אני מאמין בחברה.
- 1.ליאור 18/09/2018 12:00הגב לתגובה זוטרם נאמרה המילה האחרונה, לא קיים תחום שאין בו טכנולוגיה המבוססת על שבבים......
- דגן 19/09/2018 07:45הגב לתגובה זו.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
