״סין תאכל אותה״: סין מורידה מכסים על יבוא אמריקאי בענפים מסוימים
ארה״ב עומדת על שלה בכל הקשור למכסים על סין: 145% מכס על יבוא מסין. האחרונה לא נותרה חייבת והשיתה אף היא מכסים משלה על ארה״ב בשיעור של 125%, אלא שדיווחים על רשימת ענפים בהם סין מתכוונת לוותר על המכסים יוצרים תמונה כפולה: יש את מה שקורה במדיה, ויש את מה שקורה בכלכלה
כדי להקל על כלכלה, נודע כי סין פרסמה רשימה של מוצרים שעליהם החליטה לוותר לגמרי על המכסים בגובה 125% שהוטלו מיבוא אמריקאי. הרשימה נמסרה ישירות לתעשיינים וטרם פורסמה לעיתונות או לציבור הרחב. במקביל, טראמפ אמר בראיון כי סין תיאלץ ׳לאכול אותה׳ כשהוא מתכוון לכך שסין תיאלץ להיכנע לעמדתו ולהיות הראשונה שתוריד מכסים בקרב הסחר ההדדי הזה שמתנהל מאז השני באפריל.
בין המכסים שידוע כי סין ויתרה עליהם נמנה האתאן, תרכובת אורגנית שמהווה בסיס לייצור פלסטיק. למרות שהרשימה עדו לא פורסמה, כאמור, נראה כי היא הולכת וגדלה מה שמסמן על הבנה של סין כי תיאלץ לתאים את עצמה למציאות החדשה והכוחנית שנכפתה עליה.
הסודיות האופפת את המסמך, כמו גם ההצהרות הפומביות מצד טראמפ וממשלו ומקבילותיהם הסינים יוצרת ניגוד בין הנעשה מעל במות ציבוריות ובתקשורת לבין הנעשה מאחורי הקלעים, בשיתוף פעולה עם תעשיינים מקומיים בשתי המדינות. מדובר על טרייד-אוף בין הצרכים הגיאופוליטיים של המדינות לבין הצרכים הכלכליים שלהן. סין צריכה יצוא לארה״ב, וארה״ב צריכה יבוא מסין. אך בד בבד סין צריכה להראות חוסן וארה״ב - בנשיאות של טראמפ - לעולם לא תראה סימן של חולשה; זוהי צורת העבודה של דונאלד טראמפ.
המצב החדש והדו־פרצופי הזה הוא סדק במסך הברזל הפוליטי. הוא נותן לציבור הצצה ראשונה ליום שאחרי מלחמות הסחר. השאלה הגדולה היא האם המכסים האפקטיביים שיושתו אחרי מו״מ מול סין ישאירו את סין במקומה כמדינה אטרקטיבית לרכישת חומרי גלם, מוצרי ביניים ומוצרים מוגמרים. אם הסדר החדש יתמרץ תעשיינים אמריקאים לבחור בהודו, טאיוואן או קוראיה הדרומית כספקיות מרכזיות על פני סין, יווצר סדר בינלאומי חדש של שרשראות אספקה בין מדינות. השאלה המרכזית היא לאן יוביל המו״מ בין שתי המעצמות.
- 5 עובדות על שי ג'ינפינג: כיצד עיצב מחדש את יחסי הכוחות בעולם
- האם סין תפעיל מול יפן את נשק יום הדין שלה ותמנע ייצוא של מתכות נדירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענפיים מסוימים הם חסרי תחליף כשמדובר בבחירה של ספק ממדינה כזו או אחרת. סין לא תוכל לוותר על שבבים אמריקאיים. זאת ועוד, סין היא צרכנית הנפט מהגדולות בעולם, לצד ארה״ב. את הנפט שלה היא קונה בין היתר מאיראן, שגם היא נתוניה לחסדיה של ארה״ב במו״מ שמתקיים מימים אלה ממש.
- 5.אנונימי 30/04/2025 20:31הגב לתגובה זוטרם לכן ארהב הצהירה שהוא תוריד מכסים מסים על מוצרים אלקטרוניקה שבבים ועוד והסינים ראו שטראמפ התחיל לרדת מהעץ בלית ברירה ועשו כמוהו רק שהם לא היו מנופחים ודיברו בלי סוף כמו טראמפ
- 4.סין הודו מה זה משנה המאזן המסחרי של ארהב ישאר שלילי באותה מידה (ל"ת)כלכלן בכיר 30/04/2025 20:22הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 30/04/2025 17:14הגב לתגובה זוהמכסים ההדדים יגרמו למיתון עולמי ... סין יותר חזקה מארהב כי הצרכנים בארהב מפונקים
- 2.סין וארהב ייבאו חומרים לתעשייה ויחסמו מוצרי צריכה (ל"ת)עושה חשבון 30/04/2025 14:02הגב לתגובה זו
- 1.החיים 30/04/2025 13:50הגב לתגובה זומכס הוא מס שמוטל על הצרכנים חברות במדינהאם הוא משרת מטרה ברורה מוטל בשקיפותיש בו יתרונותהסינים מבינים שלהטיל סתם מס על חברות שלהם שזקוקות.לציוד סחורה אמרקאית זה לירות לעצמם ברגלטראמפ עוד לא הבין זאת
- עוד נעל בית (ל"ת)כלכלן בכיר 30/04/2025 20:23הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
