מורגן סטנלי: אפסייד צפוי של 27% לאפלובין
למרות ירידה של 46% בערך המניה, במורגן סטנלי מזהים פוטנציאל צמיחה משמעותי בזכות חדשנות טכנולוגית והתרחבות מעבר לתחום המשחקים
מניית אפלובין AppLovin 1.27% חוותה תנודתיות משמעותית בתקופה האחרונה, אך בנק ההשקעות מורגן סטנלי טוען כי כעת הזמן המתאים לרכוש מניות של מה שהוא מכנה "חברת פרסום חסינה". האנליסט מתיו קוסט שדרג את מניות אפלובין לדירוג "משקל יתר" (Overweight) מדירוג "משקל שווה" (Equal-Weight). האנליסט הוריד את מחיר היעד למניה ל-350 דולר מ-470 דולר, אך זה עדיין משקף רווח פוטנציאלי של 27% ממחיר הסגירה של יום רביעי שעמד על 274.96 דולר.
"אפלובין באופן עקבי צברה נתח שוק בפרסום משחקים ובנתה נוכחות בשוק הפרסום שאינו קשור למשחקים הרבה יותר מהר ממה שציפינו קודם לכן", כתב קוסט בהערת מחקר. "למרות התוצאות החזקות הללו, המניה ירדה ב-46% מאז פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, ואנו רואים כעת הזדמנות לרכוש את המבצעת הטובה ביותר בתחום טכנולוגיית הפרסום 'במבצע'."
מניית אפלובין עלתה ב-241% במהלך 12 החודשים האחרונים. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-43% ל-4.71 מיליארד דולר בשנת 2024 בהשוואה לשנה הקודמת, ובשיעור של 69% בהשוואה לשנת 2021, השנה בה הפכה לחברה ציבורית. אך המניות לא היו חסינות נוכח הירידות בשוק המניות בתגובה להודעות הנשיא דונלד טראמפ על הטלת מכסים. המניות ירדו ב-17% השנה.
למה כדאי לשים לב
עבור משקיעי אפלובין , אחת הדאגות העיקריות היא שחברות יפחיתו את הוצאות הפרסום שלהן בתגובה לאי-הוודאות הכלכלית. החשש הוא שהמצב עלול להחמיר אם ארה"ב תיכנס למיתון. למרות זאת, קוסט נשאר אופטימי. "אנו מכירים באופן מלא בסיכונים בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית ובפוטנציאל לירידות טקטיות מכאן", כתב. "עם זאת, אנו מאמינים שאפלובין היא בין השמות החסינים ביותר בכיסוי הפרסום שלנו, בהתחשב בחשיפה הגבוהה שלה לתקציבי תגובה ישירה ולביצועים הנובעים מחדשנות שעולים על ביצועי השוק הסופי שלה."
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- מי תיכנס למועדון היוקרתי? רובינהוד ואפלובין מועמדות להצטרף למדד S&P 500
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית אפלובין נפגעה גם ממספר דוחות של מוכרים בחסר. המוכרים בחסר Fuzzy Panda Research ו-Culper Research פרסמו דוחות נפרדים על אפלובין ב-26 בפברואר שטענו כי החברה משכפלת את אסטרטגיית יעד הפרסום של מטא פלטפורמס. המוכרים בחסר טענו גם כי הפרסומות שאפלובין יוצרת מפרות את התנאים של חנויות האפליקציות של גוגל ואפל.
לאחר מכן, ב-27 במרץ, Muddy Waters Research הודיעה כי לקחה פוזיציית שורט על אפלובין. החברה טענה כי אפלובין "מחלצת באופן בלתי חוקי מזהים קנייניים" ממטא, סנאפ, טיקטוק, רדיט, גוגל ואחרים כדרך "לכוון פרסומות ללא הסכמת המשתמש". מנכ"ל אפלובין, אדם פורוגי, אמר בפוסט בבלוג בפברואר כי הדוחות "מלאים באי-דיוקים וטענות שקריות". במרץ, בעקבות דוח Muddy Waters, הוא כתב: "למשקיעים, אני אומר: תחקרו עמוק יותר. בהתחשב בכלי הבינה המלאכותית הזמינים כיום, קל להפריך דוח קצר כזה תוך דקות."
מובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי
למרות האתגרים, מורגן סטנלי רואה בחברה כמובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי, בעיקר בזכות חדשנותה הטכנולוגית והיכולת להתרחב לסגמנטים חדשים. האנליסטים מציינים כי החברה מצליחה להרחיב את פעילותה מעבר לתחום המשחקים, שהיה הבסיס המסורתי שלה, אל תחומי פרסום חדשים.
- אורקל עולה ב-3% - מה הקשר לטיקטוק?
- קורוויב מזנקת ב-6% בעקבות עסקה של 6 מיליארד דולר עם אנבידיה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
מנועי הצמיחה של אפלובין, הידועים בשם AXON ו-MAX, מהווים נכסים אסטרטגיים שעוזרים לחברה להתבלט בשוק תחרותי. טכנולוגיות הבינה המלאכותית של החברה משפרות את יכולות היעד וההתאמה של הפרסומות, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר למפרסמים.
על אף הביקורת מצד המוכרים בחסר, אפלובין ממשיכה לרשום תוצאות פיננסיות חזקות. ההכנסות הרבעוניות האחרונות הציגו צמיחה משמעותית, והחברה מוסיפה ללקוחותיה חברות גדולות ומוכרות מתחומים מגוונים. התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי אמנם עזה, עם שחקנים כמו גוגל, מטא וסנאפ, אך מורגן סטנלי מאמין כי אפלובין מיצבה את עצמה היטב כדי להמשיך להתחרות בהצלחה. יכולתה לספק פתרונות פרסום מותאמים אישית וחדשניים מעניקה לה יתרון תחרותי.

"יום הדין" של וול סטריט: הורדת ריבית וביקור ממלכתי בלונדון - האנליסטים נערכים לפתיחת השבוע
אפשר לחתוך את המתח בוול סטריט עם סכין: הפד' צפוי לקצץ לראשונה מזה 9 חודשים ריבית כששוק העבודה מאותת על חולשה; על הרקע הזה טראמפ ימריא לממלכה המאוחדת מלווה במשלחת טכנולוגית כדי להעמיק את השותפות בין המעצמות - ומה עוד יש על הלוח הכלכלי השבוע?
גולת הכותרת של השבוע תהיה החלטת הריבית. אפשר כבר לקרוא לזה הורדת הריבית כי הסבירות שזה מה שיקרה היא קרובה לוודאית. ביום רביעי בשעה 21:00 בערב שעון ישראל הפד' יפרסם את ההחלטה שלו וחצי שעה לאחר מכן יו"ר הפד' יערוך מסיבת עיתונאים ובה הוא יפרט את מה שהוביל את הבנק הפדרלי להוריד את הריבית (כן זה מה שהולך להיות) אבל כאן תמיד מגיעה ההפתעה, זה שהפד' יוריד ריבית בטווח של 25 נ"ב זו עובדה די מוחלטת השאלה היא מה הבנק חושב על העתיד. איך הקצב יראה בהמשך, האם אפשר בכלל לצפות להורדה של יותר מ-25 נקודות בסיס? יש כ-10% שסבורים שכן.
מאחורי הורדת הריבית יש לא מעט נתונים שתומכים בהקלה המוניטרית. נתונים שאליהם הפד' המתין על הגדר במשך חודשים. במשך חודשים השוק האמריקאי שידר סוג של עמידות, אבל בשבועות האחרונים החלו להופיע הסדקים. מדדי התעסוקה נחלשו, סקרי האמון הצרכני ירדו לרמה של 55.4 נק', והאינפלציה התכנסה לכיוון יעד הפד' אבל היא עדיין רחוקה ממנו בקצב שנתי של תשע עשיריות כשבמדד ה-CPI האחרון הקצב השנתי עמד על 2.9% בהתאם לצפי.
אבל אולי הנתון הדרמטי ביותר שמסביר את שינוי הטון שאנחנו הולכים לראות אצל הפד' הוא התיקון לאחור של 911 אלף משרות עדכון רטרואקטיבי לנתוני התעסוקה של השנה האחרונה. כלומר, כל התקופה האחרונה שנראתה כמו שוק עבודה חזק ומתפקד, מתבררת כמשבר תעסוקתי סמוי מהעין. המדדים סיפרו סיפור של יציבות, אבל המציאות הייתה אחרת לגמרי. בדיעבד, הכלכלה האמריקאית איבדה כמעט מיליון מקומות עבודה יותר ממה שנדמה היה וזה משנה לגמרי את התמונה.
הפד', שמחזיק במנדט כפול גם לשמור על יציבות המחירים וגם לתמוך בכלכלה-תעסוקה מוצא את עצמו בדילמה. מצד אחד, האינפלציה עדיין גבוהה מהיעד, עם מדד שנתי של
2.9% שמסרב להתקרר. אבל מהצד השני, שוק העבודה מאותת על חולשה שדורשת מהבנק הפדרלי להתערב. במצב כזה, קשה לראות את הפד' נשאר על הגדר ולכן הפחתת ריבית ברביעי הקרוב היא כמעט ודאית. השאלה הגדולה היא לא מה יקרה השבוע, אלא מה יקרה אחריו. האם זה התחלה של פיבוט, או מהלך
בודד שרק יגיע לאזן את המצב? זה כבר שאלת מיליון הדולר.
- לקראת הורדת הריבית בארה״ב: מה קורה בשאר הבנקים המרכזיים בעולם?
- מחלוקת בפדרל ריזרב: וולר דורש הורדות ריבית מיידיות – בכירים אחרים קוראים לזהירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הציפיות: הפד' יוריד ריבית - אבל כמה?
על פי מה שמשתקף מהחוזים על הפד' (Fed Fund Futures), שוק ההון מגלם כעת הסתברות של כ-90% להפחתת ריבית של רבע נקודת אחוז ביום רביעי הקרוב, כאשר רק
10% מהמשקיעים מעריכים שהפד ילך רחוק יותר עם הורדה כפולה של 50 נ"ב. אנליסטים מבהירים כי הפחתה חדה יותר יכולה להתפרש כתגובה של פאניקה מצד הבנק,ככה שמצד אחד זה אולי יכול להקל מוניטרית אבל מצד שני זה יראה שהבנק פסימי מאוד על הכלכלה והעתיד.

אפל תחזור למסלול? סימנים חיוביים ראשונים לביקוש לאייפון 17
נתוני ביקוש ראשוניים מעידים על מכירות גבוהות מהצפוי, כשדגם ה-Air הדק מוביל את הסדרה – אך האנליסטים מזהירים שהשנה הקרובה תהיה המבחן האמיתי לחברה
מניית אפל Apple 0.81% עולה ב-1%, לאחר שפורסמו נתונים המעידים על ביקוש גבוה לסדרת האייפון 17 החדשה. סשבוע שעבר המניה צללה מתחת ל-230 דולר בעקבות תגובות מאכזבות לאירוע ההשקה שנערך ב-9 בספטמבר, אולם כעת היא מתאוששת בחזרה לרמות שקדמו להכרזה.
הנתונים הראשונים מעודדים ביחס לציפיות. זמני האספקה בשווקים המרכזיים – ארצות הברית, סין, גרמניה ובריטניה – מצביעים על ביקוש גבוה יותר מזה שנרשם לאייפון 16 באותה נקודת זמן. זאת אף שההשקה לא לוּותה בהתרגשות יוצאת דופן. העניין מתרכז בעיקר בדגם הבסיסי ובאייפון Air החדש. דגם זה, שמחליף את גרסת ה-Plus ועולה 999 דולר, דק יותר ממהדורות הקודמים וזוכה לאהדה בקרב קונים שמעדיפים מכשיר קל וקומפקטי.
אופטימיות זהירה מצד האנליסטים
סמיק צ'טרג'י מג'יי.פי מורגן, העוקב אחר זמני האספקה, ציין כי הנתונים עולים על התחזיות. הוא שמר על המלצת "משקל יתר" וצופה המשך מגמת עלייה, אך מדגיש כי מדובר במידע מוקדם בלבד. מינג-צ'י קואו, אנליסט המכיר היטב את שרשרת האספקה של אפל, ממליץ שלא למהר להסיק מסקנות. לדבריו, העובדה שהאייפון Air נותר זמין במלאי עם ההשקה עשויה להעיד על ביקוש מתון, אם כי ייתכן שאפל ייצרה מראש כמות גדולה יותר כדי למנוע מחסור.
קואו מעריך שאפל הפיקה לקחים מהעבר ודאגה לייצור נדיב של הדגם המרכזי. האייפון Air הוא למעשה החידוש הבולט ביותר בהשקה הנוכחית, ונועד לפנות גם למשתמשים שלא השתכנעו בדגמים קודמים. לפי התחזיות, עיקר ההתלהבות צפוי בשנה הבאה עם השקת מכשיר מתקפל והרחבת יכולות הבינה המלאכותית. עד אז, הצרכנים עשויים להמתין לחידוש המשמעותי הבא.
- רשת הפיצות המערבית פותחת סניף ראשון בלב הכלכלה הסובייטית ומה קרה היום לפני 45 שנה
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האייפון כעמוד התווך
האייפון נותר מקור ההכנסות המרכזי של אפל, עם מכירות של קרוב ל-207 מיליארד דולר ב־12 החודשים שהסתיימו ביוני – נתון שהיה מציב אותו לבדו כחברה גדולה במדד S&P 500. עם זאת, הצמיחה במכירות המכשיר מתונה בשנים האחרונות: בשלוש השנים הפיסקליות האחרונות נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של פחות מ־2% בלבד, והקפיצה הגדולה האחרונה הייתה ב־2021, כאשר השקת דגמי ה-5G הראשונים האיצה את המכירות.