אדם פורוגי אפלובין (אפלובין)
אדם פורוגי אפלובין (אפלובין)

מורגן סטנלי: אפסייד צפוי של 27% לאפלובין

למרות ירידה של 46% בערך המניה, במורגן סטנלי מזהים פוטנציאל צמיחה משמעותי בזכות חדשנות טכנולוגית והתרחבות מעבר לתחום המשחקים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפלובין


מניית אפלובין AppLovin 0.28%  חוותה תנודתיות משמעותית בתקופה האחרונה, אך בנק ההשקעות מורגן סטנלי טוען כי כעת הזמן המתאים לרכוש מניות של מה שהוא מכנה "חברת פרסום חסינה". האנליסט מתיו קוסט שדרג את מניות אפלובין לדירוג "משקל יתר" (Overweight) מדירוג "משקל שווה" (Equal-Weight). האנליסט הוריד את מחיר היעד למניה ל-350 דולר מ-470 דולר, אך זה עדיין משקף רווח פוטנציאלי של 27% ממחיר הסגירה של יום רביעי שעמד על 274.96 דולר.


"אפלובין באופן עקבי צברה נתח שוק בפרסום משחקים ובנתה נוכחות בשוק הפרסום שאינו קשור למשחקים הרבה יותר מהר ממה שציפינו קודם לכן", כתב קוסט בהערת מחקר. "למרות התוצאות החזקות הללו, המניה ירדה ב-46% מאז פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, ואנו רואים כעת הזדמנות לרכוש את המבצעת הטובה ביותר בתחום טכנולוגיית הפרסום 'במבצע'."


מניית אפלובין עלתה ב-241% במהלך 12 החודשים האחרונים. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-43% ל-4.71 מיליארד דולר בשנת 2024 בהשוואה לשנה הקודמת, ובשיעור של 69% בהשוואה לשנת 2021, השנה בה הפכה לחברה ציבורית. אך המניות לא היו חסינות נוכח הירידות בשוק המניות בתגובה להודעות הנשיא דונלד טראמפ על הטלת מכסים. המניות ירדו ב-17% השנה.


למה כדאי לשים לב

עבור משקיעי אפלובין , אחת הדאגות העיקריות היא שחברות יפחיתו את הוצאות הפרסום שלהן בתגובה לאי-הוודאות הכלכלית. החשש הוא שהמצב עלול להחמיר אם ארה"ב תיכנס למיתון. למרות זאת, קוסט נשאר אופטימי. "אנו מכירים באופן מלא בסיכונים בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית ובפוטנציאל לירידות טקטיות מכאן", כתב. "עם זאת, אנו מאמינים שאפלובין היא בין השמות החסינים ביותר בכיסוי הפרסום שלנו, בהתחשב בחשיפה הגבוהה שלה לתקציבי תגובה ישירה ולביצועים הנובעים מחדשנות שעולים על ביצועי השוק הסופי שלה."


מניית אפלובין נפגעה גם ממספר דוחות של מוכרים בחסר. המוכרים בחסר Fuzzy Panda Research ו-Culper Research פרסמו דוחות נפרדים על אפלובין ב-26 בפברואר שטענו כי החברה משכפלת את אסטרטגיית יעד הפרסום של מטא פלטפורמס. המוכרים בחסר טענו גם כי הפרסומות שאפלובין יוצרת מפרות את התנאים של חנויות האפליקציות של גוגל ואפל.


לאחר מכן, ב-27 במרץ, Muddy Waters Research הודיעה כי לקחה פוזיציית שורט על אפלובין. החברה טענה כי אפלובין "מחלצת באופן בלתי חוקי מזהים קנייניים" ממטא, סנאפ, טיקטוק, רדיט, גוגל ואחרים כדרך "לכוון פרסומות ללא הסכמת המשתמש". מנכ"ל אפלובין, אדם פורוגי, אמר בפוסט בבלוג בפברואר כי הדוחות "מלאים באי-דיוקים וטענות שקריות". במרץ, בעקבות דוח Muddy Waters, הוא כתב: "למשקיעים, אני אומר: תחקרו עמוק יותר. בהתחשב בכלי הבינה המלאכותית הזמינים כיום, קל להפריך דוח קצר כזה תוך דקות."



מובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי

למרות האתגרים, מורגן סטנלי רואה בחברה כמובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי, בעיקר בזכות חדשנותה הטכנולוגית והיכולת להתרחב לסגמנטים חדשים. האנליסטים מציינים כי החברה מצליחה להרחיב את פעילותה מעבר לתחום המשחקים, שהיה הבסיס המסורתי שלה, אל תחומי פרסום חדשים.

קיראו עוד ב"גלובל"


מנועי הצמיחה של אפלובין, הידועים בשם AXON ו-MAX, מהווים נכסים אסטרטגיים שעוזרים לחברה להתבלט בשוק תחרותי. טכנולוגיות הבינה המלאכותית של החברה משפרות את יכולות היעד וההתאמה של הפרסומות, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר למפרסמים.


על אף הביקורת מצד המוכרים בחסר, אפלובין ממשיכה לרשום תוצאות פיננסיות חזקות. ההכנסות הרבעוניות האחרונות הציגו צמיחה משמעותית, והחברה מוסיפה ללקוחותיה חברות גדולות ומוכרות מתחומים מגוונים. התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי אמנם עזה, עם שחקנים כמו גוגל, מטא וסנאפ, אך מורגן סטנלי מאמין כי אפלובין מיצבה את עצמה היטב כדי להמשיך להתחרות בהצלחה. יכולתה לספק פתרונות פרסום מותאמים אישית וחדשניים מעניקה לה יתרון תחרותי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.