מורגן סטנלי: אפסייד צפוי של 27% לאפלובין
למרות ירידה של 46% בערך המניה, במורגן סטנלי מזהים פוטנציאל צמיחה משמעותי בזכות חדשנות טכנולוגית והתרחבות מעבר לתחום המשחקים
מניית אפלובין AppLovin 0.28% חוותה תנודתיות משמעותית בתקופה האחרונה, אך בנק ההשקעות מורגן סטנלי טוען כי כעת הזמן המתאים לרכוש מניות של מה שהוא מכנה "חברת פרסום חסינה". האנליסט מתיו קוסט שדרג את מניות אפלובין לדירוג "משקל יתר" (Overweight) מדירוג "משקל שווה" (Equal-Weight). האנליסט הוריד את מחיר היעד למניה ל-350 דולר מ-470 דולר, אך זה עדיין משקף רווח פוטנציאלי של 27% ממחיר הסגירה של יום רביעי שעמד על 274.96 דולר.
"אפלובין באופן עקבי צברה נתח שוק בפרסום משחקים ובנתה נוכחות בשוק הפרסום שאינו קשור למשחקים הרבה יותר מהר ממה שציפינו קודם לכן", כתב קוסט בהערת מחקר. "למרות התוצאות החזקות הללו, המניה ירדה ב-46% מאז פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, ואנו רואים כעת הזדמנות לרכוש את המבצעת הטובה ביותר בתחום טכנולוגיית הפרסום 'במבצע'."
מניית אפלובין עלתה ב-241% במהלך 12 החודשים האחרונים. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-43% ל-4.71 מיליארד דולר בשנת 2024 בהשוואה לשנה הקודמת, ובשיעור של 69% בהשוואה לשנת 2021, השנה בה הפכה לחברה ציבורית. אך המניות לא היו חסינות נוכח הירידות בשוק המניות בתגובה להודעות הנשיא דונלד טראמפ על הטלת מכסים. המניות ירדו ב-17% השנה.
למה כדאי לשים לב
עבור משקיעי אפלובין , אחת הדאגות העיקריות היא שחברות יפחיתו את הוצאות הפרסום שלהן בתגובה לאי-הוודאות הכלכלית. החשש הוא שהמצב עלול להחמיר אם ארה"ב תיכנס למיתון. למרות זאת, קוסט נשאר אופטימי. "אנו מכירים באופן מלא בסיכונים בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית ובפוטנציאל לירידות טקטיות מכאן", כתב. "עם זאת, אנו מאמינים שאפלובין היא בין השמות החסינים ביותר בכיסוי הפרסום שלנו, בהתחשב בחשיפה הגבוהה שלה לתקציבי תגובה ישירה ולביצועים הנובעים מחדשנות שעולים על ביצועי השוק הסופי שלה."
- צניחה במניית AppLovin: חקירת SEC מחקה 8.7 מיליארד דולר תוך יום אחד
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית אפלובין נפגעה גם ממספר דוחות של מוכרים בחסר. המוכרים בחסר Fuzzy Panda Research ו-Culper Research פרסמו דוחות נפרדים על אפלובין ב-26 בפברואר שטענו כי החברה משכפלת את אסטרטגיית יעד הפרסום של מטא פלטפורמס. המוכרים בחסר טענו גם כי הפרסומות שאפלובין יוצרת מפרות את התנאים של חנויות האפליקציות של גוגל ואפל.
לאחר מכן, ב-27 במרץ, Muddy Waters Research הודיעה כי לקחה פוזיציית שורט על אפלובין. החברה טענה כי אפלובין "מחלצת באופן בלתי חוקי מזהים קנייניים" ממטא, סנאפ, טיקטוק, רדיט, גוגל ואחרים כדרך "לכוון פרסומות ללא הסכמת המשתמש". מנכ"ל אפלובין, אדם פורוגי, אמר בפוסט בבלוג בפברואר כי הדוחות "מלאים באי-דיוקים וטענות שקריות". במרץ, בעקבות דוח Muddy Waters, הוא כתב: "למשקיעים, אני אומר: תחקרו עמוק יותר. בהתחשב בכלי הבינה המלאכותית הזמינים כיום, קל להפריך דוח קצר כזה תוך דקות."
מובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי
למרות האתגרים, מורגן סטנלי רואה בחברה כמובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי, בעיקר בזכות חדשנותה הטכנולוגית והיכולת להתרחב לסגמנטים חדשים. האנליסטים מציינים כי החברה מצליחה להרחיב את פעילותה מעבר לתחום המשחקים, שהיה הבסיס המסורתי שלה, אל תחומי פרסום חדשים.
- ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
- אחרי נפילה של 26% - בכירים בפייפאל מוכרים מניות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מנועי הצמיחה של אפלובין, הידועים בשם AXON ו-MAX, מהווים נכסים אסטרטגיים שעוזרים לחברה להתבלט בשוק תחרותי. טכנולוגיות הבינה המלאכותית של החברה משפרות את יכולות היעד וההתאמה של הפרסומות, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר למפרסמים.
על אף הביקורת מצד המוכרים בחסר, אפלובין ממשיכה לרשום תוצאות פיננסיות חזקות. ההכנסות הרבעוניות האחרונות הציגו צמיחה משמעותית, והחברה מוסיפה ללקוחותיה חברות גדולות ומוכרות מתחומים מגוונים. התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי אמנם עזה, עם שחקנים כמו גוגל, מטא וסנאפ, אך מורגן סטנלי מאמין כי אפלובין מיצבה את עצמה היטב כדי להמשיך להתחרות בהצלחה. יכולתה לספק פתרונות פרסום מותאמים אישית וחדשניים מעניקה לה יתרון תחרותי.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37% , גוגל Alphabet -0.78% ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22% . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.
