אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc

הרובוטקסי של מובילאיי ו-Lyft יתחיל לפעול ב-2026; המניה מזנקת

מניית מובילאיי מזנקת לאחר שדייוויד רישר, מנכ"ל חברת הנסיעות השיתופית לפיט, הצהיר על שיתוף פעולה עם תאגיד יפני, שיכלול השקת רובוטקסי אוטונומי לחלוטין, המופעל על ידי החברה הישראלית "כבר ב-2026"

איתן גרסטנפלד | (1)

מניית חברת הרכב האוטונומי מובילאיי Mobileye 1.53%  מזנקת לאחר שחברת הנסיעות השיתופית לפיט Lyft 0.4%  דיווחה כי בכוונתה להשיק רובוטקסי אוטונומי לחלוטין, המופעל על ידי החברה הישראלית "כבר ב-2026".

 

בציוץ שהעלה היום דייוויד רישר, מנכ"ל  Lyft, לרשת X (טוויטר לשעבר), הוא העריך כי החברות יתחילו להפעיל את השירות שהוא פרי העבודה המשותפת של החברות כבר בשנה הקרובה. לדבריו, חברת Marubeni היפנית, המחזיקה בצי של מעל ל-900 אלף רכבים, תפעיל את כלי הרכב שיצוידו במערכת של מובילאיי, ויופיעו באפליקציית הנסיעות של Lyft. העיר הראשונה בה יופעל השירות היא דאלאס בטקסס.


כל זאת, לאחר שלפני מספר חודשים חתמו הצדדים על על תוכנית לשיתוף פעולה שמטרתה לאפשר את הרחבת יכולת המסחור של שירותי רכבים אוטונומיים. במסגרת ההסכןם, החברות מתכננות להשתמש בטכנולוגיה החדשה מבוססת הענן של מובילאיי, המחברת בין רכבים המצוידים בטכנולוגיית Mobileye Drive למפעילי ציי רכבים אוטונומיים. באמצעות האקוסיסטם הניהולי של מובילאיי וחבילת ה AV Partner APIs של ליפט צפויים ציי רכבים אוטונומיים לייצר הכנסות, מה שיאפשר למשתמשי ליפט גישה מהירה ורחבה יותר לרכבים אוטונומיים.

תוצאות מעורבות

לפני כשבועיים פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים בהם הכתה את צפי האנליסטים עם הכנסות של 490 מיליון דולר ורווח של 0.13 דולר למניה ברבעון האחרון של 2024. עם זאת, במבט קדימה החברה פרסמה תחזיות מעט מאכזבות לשנה הקרובה, אותה היא צופה לסיים עם הכנסות של כ-1.75 מיליארד דולר (אמצע הטווח)

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי ירדו בכ-23% ועמדו על כ-490 מיליון דולר, מעל לצפי האנליסטים להכנסות של 478.24 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח מתואם של 0.13 דולר למניה גם כן מעל לצפי האנליסטים לרווח של 0.11 דולר למניה. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 20% בכמות היחידות (EyeQ SoC) אותן מכרה החברה בשל הצטברות מלאי משמעותית אצל לקוחות.



במבט קדימה, החברה צופה כי תסיים את השנה עם הכנסות של בין 1.69-1.81 מיליארד דולר, בזמן שצפי האנליסטים היה להכנסות של 1.96 מיליארד דולר. בנוסף, החברה צופה כי תציג רווח תפעולי של 175-260 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"



בשעות הראשונות שלאחר פרסום הדו"ח המשקיעים שהתאכזבו מהתוצאות שלחו את המניה לירידות של עד 14%. אך אז הגיעה שיחת המשקיעים, בה הציגה הנהלת מובילאיי קו אופטימי, ששכנע את המשקיעים והביא למחיקת הירידות. לדבריהם, הם אמרו שהחולשה ברבע שהביאה למחיקת הירידות ברבעון הרביעי נבעה גם כן מחולשה בשוק הסיני, אבל בהסתכלות קדימה נשמעה אופטימיות זהירה: "רבעון 4 היה בהתאם לצפי שלנו", פתח אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל החברה. "מכירות EyeQ היו מעט טובות מהצפוי. התוצאות נבעו מהזמנות גבוהות מהצפוי בסין שהמשיכו להזמין ברמות גבוהות מאלה עליהן דיברנו ברבעון הקודם. אם אנחנו לוקחים אינדיקציות מהלקוחות שלנו התחזית שלנו הייתה גבוהה יותר, אבל אנחנו מעדיפים להיות שמרנים יותר, אנחנו לא רוצים להיות מופתעים לרעה שוב".


על רקע הדיווח היום מזנקת מניית החברה בכ-19% והיא נסחרת כעת לפי שווי של ככ-15.47 מיליארד דולר.


גרף מניית החברה בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמר ב2025... חחח נראה... (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2025 21:43
    הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)

ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר

החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות

ליאור דנקנר |

סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.

סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.


הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק

מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.

מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.

בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.