אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: צילום מסך/מובילאיי ביוטיוב

מובילאיי וליפט בשיתוף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים

טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של מובילאיי תשולב ברכבים בפלטפורמה של ליפט ותאפשר לבעלי ציי רכב למנף את הטכנולוגיה על מנת לייצר הכנסות
רוי שיינמן | (1)

חברת שירותי ההסעה ליפט  LYFT INC CL A ומובילאיי  מובילאיי  הודיעו היום על תוכנית לשיתוף פעולה שמטרתו לאפשר את הרחבת יכולת המסחור של שירותי רכבים אוטונומיים על ידי מפעילי ציי רכב מובילים.

שיתוף הפעולה עתיד למנף את מאגר המשתמשים של ליפט המונה כ-40 מיליון נוסעים מדי שנה ואת המוניטין שלה כחברת תחבורה גדולה בצפון אמריקה, בכדי לספק פלטפורמת ביקוש עבור ציי רכבים אוטונומיים מבוססי Mobileye Drive.

אמנון שעשוע, מנכ

אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק

המטרה היא כי מפעילי רכבים אוטונומיים בעתיד שיהיו מעוניינים לפרוס ולנהל ציי רכב בקנה מידה גדול באזורי מטרופולין שונים בצפון אמריקה, ירכשו כלי רכב מצוידים בטכנולוגיית מובילאיי מיצרני רכבים, יקבלו גישה למאגר משתמשי ליפט וישפרו את האופטימיזציה התפעולית והרווחיות של הציים שלהם.

כמו כן, החברות מתכננות להשתמש בטכנולוגיה החדשה מבוססת הענן של מובילאיי המחברת בין רכבים המצוידים בטכנולוגיית Mobileye Drive למפעילי ציי רכבים אוטונומיים. באמצעות האקוסיסטם הניהולי של מובילאיי וחבילת ה AV Partner APIs של ליפט צפויים ציי רכבים אוטונומיים לייצר הכנסות, מה שיאפשר למשתמשי ליפט גישה מהירה ורחבה יותר לרכבים אוטונומיים.

“הטכנולוגיה של מובילאיי היא חלק חשוב בהכנת צי רכבים אוטונומיים לשימוש בליפט", ציין דייויד רישר, מנכ"ל ליפט. "כאשר אנו מציבים יותר רכבים אוטונומיים לרשות 40 מיליון הנוסעים שלנו מדי שנה, אנו מתמקדים בבניית פלטפורמה שבה בעלי ציי רכב יהיו גאים להפעיל את הנכסים שלהם. אנו מקבלים בברכה את מובילאיי כשותף אסטרטגי חשוב בדרך לעתיד אוטונומי".

"שיתוף פעולה עם ספקי ניידות ומפעילים מובילים הם צעדים חיוניים להפוך את שירותי הניידות האוטונומית למציאות", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "הפעלת Mobileye Drive עם הרשת של Lyft המונה 40 מיליון נוסעים מדי שנה בצפון אמריקה, תאפשר ללקוחות הרכבים האוטונומיים שלנו להגיע לשווקים ואזורים גאוגרפיים חדשים עם שירותים אוטונומיים ולספק את היתרונות של הטכנולוגיה באמצעות עסק בר קיימא".

קיראו עוד ב"גלובל"

מובילאיי סיפקה את טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים שלה לפרויקטים שונים של ניידות כשירות באירופה ובצפון אמריקה. כלי רכב המצוידים ב-Mobileye Drive מוצעים כעת כפיילוט עם מספר מפעילי ניידות בגרמניה, נורבגיה, קרואטיה וארצות הברית.

ברבעון השלישי הכנסות מובילאיי הסתכמו ב-486 מיליון דולר, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-10 סנט למניה. התוצאות היו מעל התחזיות של האנליסטים להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנט למניה. מניית מובילאיי נסחרת לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר אחרי ירידה של 64% מתחילת השנה ושל 58% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 67 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 35 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית מובילאיי בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל הכבוד בהצלחה!!! (ל"ת)
    איציק תמיר 07/11/2024 16:01
    הגב לתגובה זו
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

דונלד טראמפ ושיי ג'ינפינג. קרדיט: רשתות חברתיותדונלד טראמפ ושיי ג'ינפינג. קרדיט: רשתות חברתיות

סין וארה"ב לקראת הסכם סחר חדש: "השיחות היו מעמיקות, כנות ובונות"

ציטוטים חיוביים מהשיחות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, שצפויות להכתיב את כיוון הכלכלה הגלובלית בטווח הקרוב; על רקע המתיחות סביב מגבלות יצוא על חומרים נדירים והאיום במכסים הדדיים של 100%, נציגי מדווחים על מסגרת מוסכמת לעסקה שתבלום את ההסלמה ותשיב את הדיאלוג הכלכלי למסלול

רן קידר |
נושאים בכתבה מלחמת הסחר

לאחר יומיים של דיונים אינטנסיביים בקואלה לומפור, מלזיה, הודיעו צוותי הסחר של סין וארצות הברית על התקדמות ממשית לקראת הסכם סחר חדש, לראשונה מאז התחדשה מלחמת המכסים בתחילת השנה. שני הצדדים תיארו את השיחות כ"גלויות לב ומעמיקות", וציינו כי הושגה "מסגרת עקרונית" שתשמש בסיס למפגש הצפוי השבוע בין נשיא סין, שי ג’ינפינג, לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

הדיונים התמקדו במכלול רחב של נושאים רגישים: צעדי פיקוח הדדיים על יצוא ויבוא, מגבלות על חומרים קריטיים לתעשייה (ובהם מתכות נדירות), אכיפה בנושא הפצת פנטניל (הבסיס לסם סינתטי שהרג מאות אלפי אמריקאיים), וכן הארכה של ההפוגה במכסים ההדדיים. נציג סין, לי צ'נגגאנג, סגן שר המסחר ונציג הסחר הבינלאומי, מסר כי השיחות נגעו גם בצעדי ארה"ב הפוגעים בענפי הספנות והלוגיסטיקה הסיניים. לדבריו, "שני הצדדים ניהלו דיון ענייני ומעמיק במטרה למצוא פתרונות פרקטיים לדאגות ההדדיות, והושגה הסכמה עקרונית על צעדים ראשוניים ליישום".

מן הצד האמריקאי, ג’יימיסון גריר, נציג הסחר של ארצות הברית, הצהיר כי מדובר במסגרת שתאפשר למנהיגים "לבדוק את הפרטים הסופיים ולהחליט אם לסיים את ההליך בהסכם רשמי". גריר הוסיף כי הצדדים בחנו גם הארכה נוספת של הפסקת האש במלחמת המכסים, וכי סין עשויה להעניק "דחייה" ביישום מגבלות היצוא על מתכות נדירות, תחום שבו היא שולטת בכ-90% מהייצור העולמי.

שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט, שנטל חלק בדיונים, אמר כי ההבנות כוללות גם הקלה מיידית לחקלאים האמריקאים, כמו למשל הרחבת היקף רכישות הסויה והדגנים בידי סין. לדבריו, "הגענו למסגרת משמעותית מאוד שתאפשר לשני הצדדים להימנע ממכסים של 100% ולפתוח מחדש את ערוצי הדיאלוג".

נושא מרכזי נוסף בשיחות היה מגבלות היצוא הסיניות שהוטלו לאחרונה על חומרים קריטיים לתעשיית השבבים, הרכב החשמלי והאנרגיה הירוקה. סין הודיעה כי החל מה-8 בנובמבר יוגבל היצוא של מגנטים ומכונות המשמשים לייצור רכיבים מתקדמים, צעד שגרר תגובה חריפה מצד וושינגטון ואיום בהטלת מכסים נוספים. לפי מקורות אמריקאיים, במסגרת ההבנות האחרונות בייג'ינג צפויה להשהות את כניסתן לתוקף של חלק מהמגבלות, לפחות עד לסיום השיחות בין המנהיגים.