מובילאיי וליפט בשיתוף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים

טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של מובילאיי תשולב ברכבים בפלטפורמה של ליפט ותאפשר לבעלי ציי רכב למנף את הטכנולוגיה על מנת לייצר הכנסות
רוי שיינמן | (1)

חברת שירותי ההסעה ליפט  LYFT INC CL A ומובילאיי  מובילאיי  הודיעו היום על תוכנית לשיתוף פעולה שמטרתו לאפשר את הרחבת יכולת המסחור של שירותי רכבים אוטונומיים על ידי מפעילי ציי רכב מובילים.

שיתוף הפעולה עתיד למנף את מאגר המשתמשים של ליפט המונה כ-40 מיליון נוסעים מדי שנה ואת המוניטין שלה כחברת תחבורה גדולה בצפון אמריקה, בכדי לספק פלטפורמת ביקוש עבור ציי רכבים אוטונומיים מבוססי Mobileye Drive.

אמנון שעשוע, מנכ

אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק

המטרה היא כי מפעילי רכבים אוטונומיים בעתיד שיהיו מעוניינים לפרוס ולנהל ציי רכב בקנה מידה גדול באזורי מטרופולין שונים בצפון אמריקה, ירכשו כלי רכב מצוידים בטכנולוגיית מובילאיי מיצרני רכבים, יקבלו גישה למאגר משתמשי ליפט וישפרו את האופטימיזציה התפעולית והרווחיות של הציים שלהם.

כמו כן, החברות מתכננות להשתמש בטכנולוגיה החדשה מבוססת הענן של מובילאיי המחברת בין רכבים המצוידים בטכנולוגיית Mobileye Drive למפעילי ציי רכבים אוטונומיים. באמצעות האקוסיסטם הניהולי של מובילאיי וחבילת ה AV Partner APIs של ליפט צפויים ציי רכבים אוטונומיים לייצר הכנסות, מה שיאפשר למשתמשי ליפט גישה מהירה ורחבה יותר לרכבים אוטונומיים.

“הטכנולוגיה של מובילאיי היא חלק חשוב בהכנת צי רכבים אוטונומיים לשימוש בליפט", ציין דייויד רישר, מנכ"ל ליפט. "כאשר אנו מציבים יותר רכבים אוטונומיים לרשות 40 מיליון הנוסעים שלנו מדי שנה, אנו מתמקדים בבניית פלטפורמה שבה בעלי ציי רכב יהיו גאים להפעיל את הנכסים שלהם. אנו מקבלים בברכה את מובילאיי כשותף אסטרטגי חשוב בדרך לעתיד אוטונומי".

"שיתוף פעולה עם ספקי ניידות ומפעילים מובילים הם צעדים חיוניים להפוך את שירותי הניידות האוטונומית למציאות", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "הפעלת Mobileye Drive עם הרשת של Lyft המונה 40 מיליון נוסעים מדי שנה בצפון אמריקה, תאפשר ללקוחות הרכבים האוטונומיים שלנו להגיע לשווקים ואזורים גאוגרפיים חדשים עם שירותים אוטונומיים ולספק את היתרונות של הטכנולוגיה באמצעות עסק בר קיימא".

קיראו עוד ב"גלובל"

מובילאיי סיפקה את טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים שלה לפרויקטים שונים של ניידות כשירות באירופה ובצפון אמריקה. כלי רכב המצוידים ב-Mobileye Drive מוצעים כעת כפיילוט עם מספר מפעילי ניידות בגרמניה, נורבגיה, קרואטיה וארצות הברית.

ברבעון השלישי הכנסות מובילאיי הסתכמו ב-486 מיליון דולר, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-10 סנט למניה. התוצאות היו מעל התחזיות של האנליסטים להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנט למניה. מניית מובילאיי נסחרת לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר אחרי ירידה של 64% מתחילת השנה ושל 58% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 67 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 35 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית מובילאיי בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל הכבוד בהצלחה!!! (ל"ת)
    איציק תמיר 07/11/2024 16:01
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.