עיריית תל אביב בצעד חריג: כיסתה את הבנות החשופות של קמפיין 'ארנה'

ויצו שיגרה מכתב ל'מנופים פיננסים' ולעירייה בעניין הקמפיין הפרובוקטיבי. בעירייה הבינו שנחצה קו אדום והחליטו לכסות את התמונות בבדים שחורים
משה בנימין |

עיריית תל אביב החליטה להיענות לפניית ויצו ישראל ששיגרה אליה מכתב זועם בעניין הקמפיין הפרסומי של קניון ארנה שהציג נשים בתמונות פרובוקטביות שהציגו לטענתם פורנוגרפיה אלימה ובעלת מאפיינים פדופיליים. בעירייה החליטו לכסות בבדים שחורים את שילוט החוצות של קמפיין קניון ארנה שעלה באזור עזריאלי והציג תמונות של נשים קשורות כחלק מהקמפיין שהתבסס על צילומי אופנה מפורסמים שעלו ברחבי העולם בשנים האחרונות. קמפיין ארנה אחרי שכוסה בבדים שחורים במכתב ששלחו ויצו לעירייה ו'מנופים פיננסים' נכתב בין השאר: "שלטים אלה מציגים פורנוגרפיה אלימה ובעלת מאפיינים פדופילית ברמה שלא נראתה מעל שלטי חוצות במרחב הציבורי, אפילו 'במדינת תל אביב'. בחירתכם בקמפיין פרסומי פורנוגראפי, בעל טעם רע, והמעביר מסר חברתי מזעזע מנוגדת לחוק, עומדת בסתירה לכללי האתיקה בפרסום ומהווה פגיעה ברגשות הציבור". "מדוע נתתם הסכמתכם לקמפיין נורא שכזה? קמפיין אשר פוגע ברגשות הציבור ופוגע בתדמית של קניון שאמור לשרת משפחות, ואין מטרתו להידמות למועדון חשפנות שבו מתבצע מין אלים בנערות ונשים. במידה שהקמפיין לא יוסר לאלתר מעל שלטי החוצות, אנו נשקול את כל האמצעים המשפטיים האזרחיים והפליליים העומדים בפנינו". לאחר החלטת העירייה נמסר מרונית ארנפרוינד כהן, מנהלת אגף לקידום מעמד האישה בוויצו ישראל: "אנחנו מברכים על ההחלטה של עיריית תל אביב להוריד את השלטים בסמוך לעזריאלי. עובדה זו מלמדת שהקמפיין חצה את כל הקווים האדומים, שהציבור יכול לשאת ונמשיך להיאבק כנגד כל ביטוי של החפצת גוף האישה אשר משפיל את כלל הנשים ובמקרה הזה מרמז ומעודד אלימות כלפי נשים וילדות". יו"ר האגף לקידום מעמד האישה, גילה אשרת, הוסיפה כי "יש להוריד לאלתר את שלט החוצות הממוקם בין מחלף קיבוץ גלויות ולגורדיה, שכן שלט זה מעורר דחייה ופלצות כנגד כל מי שחשב שהתמונה הזאת היא אמנותית ומעצימה נשים". מקניון ארנה נמסר: "מדובר בקמפיין אופנה מיוחד וראשון מסוגו בהשתתפות צלמי האופנה המובילים של ישראל. באומנות כמו באומנות יש חילוקי דעות. הקמפיין הפרסומי שעלה בשבוע שעבר הוא הזמנה לתערוכת צילומים ייחודית ויוצאת דופן שתעלה בקניון החל מ-30 באוגוסט, תחת הכותרת ARENA LOVES FASHION. כחלק מהיותנו קניון אופנה, מצאנו לנכון לתת במה לתערוכה שהיא מחווה לבתי אופנה בינלאומיים אשר פתחו עבור חובבי האופנה והאומנות את הדלת לחשיבה שהיא מחוץ לקופסא. "הצילומים בתערוכה הם הומאז' לקמפיינים של מותגי אופנה מובילים בעולם לרבות: Sisley, Calvin Klein, Diesel, BENETTON, MOSCHINO ועוד. אנו מעריכים את הדרך שבה המותגים בנו את עצמם תוך כדי שימוש באמצעים אומנותיים ולא פרובוקציה. אופנה ואומנות בודקים את הגבולות ואנו החלטנו לאפשר לצלמי האופנה הטובים ביותר בישראל את חופש הביטוי והאומנות. "התגובות מפתיעות מכיוון שמדובר בהצגה של נשים וגברים באופן זהה, שוויוני ולא פוגעני, אלא הומוריסטית בעיקרה. אנו מאמינים שאומנות היא בעיניי המתבונן, אנו מהווים גג לרשתות והחנויות הטובות והמובילות בעולם באופנה ומדברים בשפתם. "מפתיע אותנו כי דווקא עיריית תל אביב, שפועלת בשם חופש הביטוי והיצירה, בחרה להורות לחברת השלטים להוריד מספר שלטים מהקמפיין. אין כמובן בכוונת הקניון לפגוע כלל, אלא להזמין את הציבור הרחב לתערוכה הייחודית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה