הוט מדווחת על עלייה בהכנסות: הגידול במספר המנויים תמך
חברת הטלוויזיה בכבלים הישראלית, הוט, דיווחה הבוקר על עלייה של 8.1% בהכנסות וכמו כן, שיפור ברווח מתקשורת פנים ארצית נייחת.
בשורה העליונה דיווחה הוט על עלייה בהכנסות ברבעון הראשון לסך של 769 מיליון שקל מ-711 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול של 26% בהכנסות מתקשורת פנים ארצית נייחת.
ה- EBITDA של החברה (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות), הסתכם ברבעון ראשון 2009 לכ-מיליון שקל בהשוואה לכ-232 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ 8%. ביחס לרבעון קודם חלה ירידה ב EBITDA של כ- 4 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה, ברבעון ראשון 2009 הסתכם לכ-150 מיליון שקל (כ- 20% מההכנסות) בהשוואה לכ-147 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ- 21% מההכנסות), ומהווה גידול של כ- 2%.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון ראשון 2009 הסתכם לכ-69 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ- 140 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אשר כוללת כ- 76 מיליון שקל הכנסות חד פעמית בעקבות פס"ד Warner.
השקעות החברה ברבעון ראשון 2009 הסתכמו בכ- 149 מיליון שקל (ציוד קצה, רשת והשקעה במוקדים) והוצאות הפחת לתקופה הסתכמו בכ-175 מיליון שקל.
תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת לרבעון ראשון 2009 של כ-212 מיליון שקל בהשוואה לכ-123 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה חדה ברווח שהסתכם בכ-31 מיליון שקל לעומת רווח של כ-74 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, נציין כי ברבעון המקביל נכלל בתוצאות הוט רווח מביטול הפרשה לתביעות בסך של כ-76 מיליון שקל.
הוצאות החברה גידול של כ- 55 מיליון שקל בהוצאות תפעול ברבעון ראשון 2009 בהשוואה לתקופה המקבילה עקב גידול בהוצאות הפחת (25 מיליון שקל), בהוצאות התוכן (13 מיליון שקל) כתוצאה מגידול בשידורי הפקות מקור ומעליית שער הדולר, בהוצאות שכר (9 מיליון שקל) בשל עיבוי מערך השירות, ובהוצאות הכרוכות בהשלמת שיחה במגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת ( 7 מיליון שקל) ביחס ישר לגידול בהכנסות הטלפוניה.
הוצאות המימון, נטו של החברה ברבעון ראשון 2009 הסתכמו לכ- 35 מיליון שקל בהשוואה לכ-65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של כ- 30 מיליון שקל. ברבעון ראשון 2009 לחברה הכנסות מעסקאות פורוורד בסך של כ- 25 מיליון שקל לעומת הוצאות מעסקאות פורוורד בתקופה המקבילה אשתקד בסך של כ- 10 מיליון שקל.
פירוט הכנסות
הכנסות מגזר הטלוויזיה בכבלים הסתכמו בכ- 548 מיליון שקל לעומת כ-536 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עליה בשיעור של כ- 2%. העלייה נבעה בעיקר מעליה בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום ומהעלאות מחירים שבוצעו במהלך 2008.
הכנסות מגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת רשמו עלייה חדה יותר לסך של 221 מיליון שקל לעומת כ-175 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברקע לעלייה עמד גידול במספר המנויים הבוחרים בחבילה הכוללת שידורי טלוויזיה רב ערוצית בכבלים ושרותי גישה לאינטרנט וטלפוניה (טריפל פליי). כמו כן בתחום הטלפוניה קיים גידול במספר השיחות הנכנסות ובתחום האינטרנט קיימת עליה בהכנסה הממוצעת למנוי כתוצאה משדרוג רוחבי הפס.
הכנסות אחרות ברבעון ראשון 2009 הסתכמו בכ 20 מיליון שקל לעומת 80 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אשר כללה רווח מביטול הפרשה לתביעות בסך של כ-76 מיליון שקל.
ניוד המספרים וגידול בתחום שירותי הגישה לאינטרנט תרמו לגידול של כ-26% בהכנסות מגזר שירותי תקשורת
חל המשך גידול ב- ARPU , הנובע מגידול במספר המנויים המשדרגים לטלוויזיה הדיגיטלית, ומעלייה בשימוש ב- HOT VOD.
הוט מדווחת על המשך עלייה במספר המנויים לשרותי גישה לאינטרנט והטלפוניה. ברבעון הראשון הסתכם מספר המנויים לטלפוניה בסך של 502 לעומת 470 מנויים בסוף 2008. המנויים בשרותי גישה לאינטרנט גם עלו ל-692 מ-679 מנויים.
בתחום הטלוויזיה, לחברה 915 אלף מנויים, קצב הנטישה נבלם, והוא מתמקד רק בשירותי הטלוויזיה האנלוגית. בקרב הלקוחות הדיגיטלים ישנה עליה. החברה מחזיקה בנתח שוק של 63% מכלל מנויי הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. מספר מנויי שירות ה-VOD חצה את רף ה-400,000, ובכך הגיעה החברה לשיעור חדירה מבין הגבוהים בעולם בשירותי VOD.
בתחום האינטרנט לחברה 692 אלף מנויים - המשך גידול במספר המנויים לשירותי האינטרנט של החברה, והמשך מעבר לגלישה בקצבים גבוהים. החברה נערכת לשדרוג הרשת ל UFI, במהירויות גלישה של עד 100 מגה.
בתחום הטלפוניה, לחברה 502 אלף קווים ונמצאת בגידול מתמיד במצבת המנויים.
ניוד המספרים וגידול בתחום שירותי הגישה לאינטרנט בעקבות עלייה במספר לקוחות תרמו לגידול של כ-26% בהכנסות מגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת ( 221 מליון שקללעומת כ-175 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד). נרשם גידול של כ- 5% ביחס לרבעון קודם.
הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, "סיימנו ברבעון זה את השלב הראשון במהפכת השירות, אשר הביטוי המיידי שלה הוא צמצום ניכר במספר הנוטשים בעולם הטלוויזיה. במקביל להמשך השיפור העקבי והמתמיד בכל הפרמטרים הנוגעים לחוויית השירות, אנו נמשיך למקסם את המובילות שלנו בעולם התוכן והטכנולוגיה".
ישראל לדרברג, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בHOT, "למרות ההאטה במשק ופיחות בשער הדולר בתקופה, הצליחה החברה לשמור על יציבות בתוצאותיה הכספיות, תוך שיפור משמעותי בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון רביעי בשנת 2008. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה בעיקר בשל גידול ההכנסות במגזר התקשורת בשיעור של 26%".
אמיר אדר, הראל פיננסים: "הוט פרסמה תוצאות סבירות יחסית לרבעון"
אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר בהראל פיננסים, לתוצאות הוט לרבעון הראשון, "מספר מנויי הטלוויזיה ירד בכ- 3,000 לקוחות, בהתאם למגמת הרבעון הקודם, ה- ARPU משידורים הסתכם בכ- 199, עליה של כ- 4.5% מהרבעון המקביל. אנו צפינו עלייה של כ-6% על כן ההכנסות משידורים הסתכמו בכ- 548 מיליון שקל לעומת הערכותינו לכ- 555 מיליון שקל".
עוד אומר אדר, "אנו מופתעים לטובה מקצב ההצטרפות לפס הרחב כ-13 אלף מנויים לעומת צפי שלנו לכ-8,000, פתרון הטריפל של הוט עושה את שלו ולהערכתנו בזק תתקשה להשיג כמות מנויים שכזו ברבעון. להערכתנו ההכנסות מפעילות זו הסתכמה בכ- 93 מיליון שקל, עליה של כ- 14% לעומת אשתקד".
בנוסף לכך, אומר אדר, "החברה צרפה כ-33 אלף קווי טלפוניה ברבעון, זאת לעומת תחזית שלנו לגיוס של כ-30 אלף קווים. להערכתנו מספר המנויים ברבעון, לא קווים עמד על כ- 455 אלף. להערכתנו ההכנסות מפעילות זו הסתכמה בכ-128 מיליון שקל, עליה של כ- 37% לעומת אשתקד".
אדר סבור, כי "העליה בהפקות המקור לצד עליה בשער הדולר הובילו לגידול של כ-13 מיליון שקל בהוצאות התוכן לעומת אשתקד זאת לצד עליה בהוצאות שכר (בין היתר בגין קליטת עובדים) של כ-9 מיליון שקל הובילו את החברה לרשום EBITDA של כ-250 מיליון שקל, לעומת צפי שלנו לכ- 256 מיליון שקל", בנוסף לכך, "החברה רשמה הכנסות חד פעמיות בהיקף של כ- 20 מיליון שקל כך שבושרה התחתונה רשמה רווח של כ- 32 שקל מעל הצפי שלנו לכ- 6 מליון שקל".
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה לכ- 212 מיליון שקל לעומת 123 מיליון שקל אשתקד. "כצפוי", אומר אדר, "החברה הגבירה את השקעותיה לקראת השקתה של הרשת המהירה והם התסכמו בכ- 182 מיליון שקל לעומת 141 מליון שקל אשתקד. כך שהתזרים התפעולי בניכוי השקעה הסתכם בכ- 30 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד".
אדר מסכם ואומר, "קצב ההצטרפות לשירותי הטלפוניה והפס הרחב של חברה מרשים ואינו מובן מאליו, אנו מעודדים מתזרים מזומנים החיובי מפעילות שוטפת גם לאחר ההשקעה ברשת החדשה, יכולת זו מאפשרת לה שלא להפחית הוצאות בתחום התוכן בכדי ליצור בידול ממתחרתה וכן להגדיל הוצאות בתחום שירות הלקוחות בכך להוביל להקטנת הנטישה".
המלצת הראל פיננסים בעקבות פרסום הדו"ח, "משקל יתר עם מחיר יעד 34 שקל, כיוון שהחברה נסחרת קרוב למחיר היעד שלנו, אנו בוחנים את המלצתנו ומחיר היעד שלנו ונעדכנכם לאחר פגש המשקיעים שתערוך החברה".