ניסקו חשמל ממשיכה לצמוח: הרווח התפעולי זינק ברבעון השלישי ב-28% ל-8.1 מיליון שקל
חברת ניסקו חשמל דיווחה היום על תוצאות טובות לרבעון השלישי. החברה מסיימת רבעון נוסף של צמיחה.
החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2008 עם הכנסות של 74.2 מיליון שקל, גידול של כ-12% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ב-23 מיליון שקל ושיעורו מהווה כ-31% מהכנסות החברה. זאת לעומת רווח גולמי של 19.5 מיליון שקל שהיווה 29% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של ניסקו חשמל הסתכם ברבעון השלישי ב-8.1 מיליון שקל זינוק של 28% ביחס לרווח התפעולי המקביל שהסתכם ב-6.4 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-5.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי למרות השיפור במאפיינים התפעוליים נבע בעיקר מגידול בהוצאות המס.
בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכמו הכנסות ניסקו חשמל ב-200 מיליון שקל – גידול של כ-14%. הרווח התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-22.7 מיליון שקל – זינוק של 66%, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-15.5 מיליון שקל גם כן זינוק של 67%. מרבית מכירות החברה (79%) היו בתחום רכיבי החשמל בו נרשם רווח תפעולי של 20.3 מיליון שקל. בתחום גופי התאורה רשמה החברה הכנסות של 38 מיליון שקל ורווח תפעולי של מיליון וחצי שקל – לעומת הפסד תפעולי בתקופה המקבילה אשתקד.
מניסקו חשמל נמסר, כי "החברה ממשיכה להוכיח את עוצמתה ואיתנותה שבאה לידי ביטוי בצמיחה ממקורות פנמיים בלבד. התוצאות הכספיות הטובות שלנו נובעות מהרחבת הפעילות השיווקית של הקבוצה בתחום רכיבי החשמל וגופי תאורה, וכן, מגידול בהיקף ההשקעות במשק ומגידול בצריכה הפרטית".
במהלך הרבעון השלישי השלימה החברה רכישת פעילות בתחום ייבוא, שיווק והפצה של סוללות, רכיבי חשמל ומוצרי צריכה, שהינו תחום משלים לתחום הפעילות של החברה. בכוונת החברה להמשיך לנצל את מעמדה המוביל ואיתנותה הפיננסית של החברה על מנת להרחיב את עסקיה.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
