הדולר האוסטרלי נראה זוהר אל מול הקנדי

עוצמתה של הכלכלה האוסטרלית על אף הדישדוש במרבית כלכלות המערב נובעת בעיקר מקשרי המסחר הנירחבים בין אסיה ליבשת האוסטרלית

עוצמתה של הכלכלה האוסטרלית על אף הדישדוש במרבית כלכלות המערב נובעת בעיקר מקשרי המסחר הנירחבים בין אסיה ליבשת האוסטרלית. כמו כן, המשך נסיקתו של הזהב, אשר על אף רמות השיא בהן שוהה, מותיר סוחרים רבים בשוק בפוזיציות קניה. יצוא מתכות מהווה את אחד מהענפים המרכזיים של אוסטרליה ומחיריו הגבוהים של הזהב תומכים בשטר המקומי. מנגד הירידה במחירי הנפט ותלותה של הכלכלה הקנדית בכלכלת ארה"ב מכבידים משמעותית על הלוני. הצפי להמשך הורדות הריבית בקנדה בשבוע הקרוב עשוי להגדיל את פער הריביות בין שתי המטבעות לכדי 3% ולתמוך משמעותית בהמשך התחזקותו של הדולר האוסטרלי על חשבונו של הדולר הקנדי החבוט.

איתותי קניה:

קניה בפריצה של רמת ההתנגדות 0.9185

קניה בפריצה של רמת ההתנגדות 0.9090

קניה בכישלון פריצה של רמת התמיכה 0.8990

איתותי מכירה:

מכירה בכישלון פריצה של רמת התמיכה ב 0.9090

מכירה בפריצה של רמת התמיכה ב 0.8990

מכירה בפריצה של רמת התמיכה ב 0.8880

לאחר ששהה הזוג זמן רב בין הרמות של 0.8450-0.8880 נפרץ הטווח לכיוון מעלה. כעט נראה כי המגמה הראשית של הזוג חזרה להיות שורית וכך גם המגמה המשנית. ניתן לראות חציה של קו הממוצע הנע ל 50 יום כלפי מעלה על ידי קו הממוצע הנע ל 20 יום, כשגם הממוצעים הנעים לטווח הקצר 20 ו-10 יום נמצאים לאחר הצטלבות שורית ומצביעים מעלה. ה-RSI חזר מרמות של קניות יתר מטה ונמצא במגמה שורית המאותת על המשכות הקניות על הזוג.

ה-RSI מקבל תמיכה סביב רמות ה-60% ויש לשים לב לפריצה של רמה זו מטה אשר עשויה לאשר תיקון. אוסילטור המומנטום מצביע מטה בחדות ומאותת על אפשרות של תיקון בתחילת השבוע אל עבר רמת ה 0.8990.

רצועות בולינגר עדיין רחבות ומאותת על המשך מהלכו של הזוג מעלה. ה-MACD נמצא מעל קו האפס וממשיך מעלה. במגמה המינורית נראה כי קו המגמה השורית לא ניפרץ.

הפסגות עליהן עשוי הזוג לקרוא תיגר הן 0.9180-0.9230 בטווח הקצר ו-0.95 בטווח הבינוני ארוך.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את המטבעות או השוק להלן. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

מאת, שגיב פרץ

פינוטק מחלקת אנאליזה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.