לאחר הרכישה ע"י דסק"ש: סבב מינויים בגלובקול

המנכ"ל החדש אמנון שקד ממנה תחתיו שני סמנכ"ל חדשים: שלמה אסייג שיחליף את ניסים הררי בתפקיד סמנכ"ל הלקוחות, ואופיר גמליאל שיכהן במקום ארז אהרוני כסמנכ"ל מכירות
חזי שטרנליכט |

סבב של חילופי בכירים מבוצע בימים אלה בחברת גלובקול, זמן קצר יחסית לאחר שנרכשה על ידי קונצרן אי.די.בי באמצעות חברת דסק"ש. החברה המתמחה בהקמה וניהול מערכות תקשורת במרכזי עסקים, הודיעה על מינוים של שלושה סמנכ"לים חדשים לתפקידי מפתח בהנהלתה, זאת לאחר ששניים מהסמנכ"לים הנוכחיים שלה החליטו לפרוש מן החברה ולפנות לפעילויות אחרות.

לפני כחודש, לאחר השלמת הרכישה, מינה נוחי דנקנר את אמנון שקד לתפקיד מנכ"ל החברה החדש. שקד מבצע בהמשך לכניסתו סבב מינויים נוסף. שלמה אסייג (47) ימונה לתפקיד סמנכ"ל לקוחות ושרות במקומו של ניסים הררי הפורש מתפקידו אחרי כהונה בת חמש שנים.

אסייג שימש בתפקידים קודמים כמנהל מחוז מרכז בחברת בזקכל וכסגן מנהל חטיבה עסקית בחברת פלאפון, ששתיהן חברות בנות בקבוצת בזק. בתפקידו החדש, יהיה אחראי על כל מערך הלקוחות הכולל את ההתקנות, השרות הטכני והקשר עם הלקוחות אחרי התקנת מערכות התקשורת במתקניהם.

בגלובקול ציינו כי תחת ניהולו יעמוד מערך השרות הגדול בחברה הכולל אנשי מקצוע ותמיכה טכנית אשר משרתים אלפי לקוחות עסקיים, ביותר מ-100 מרכזי עסקים ברחבי הארץ.

אופיר גמליאל (40) מונה לתפקיד סמנכ"ל מכירות במקומו של ארז אהרוני הפורש מתפקידו אחרי כשנתיים וחצי. אופיר גמליאל כיהן עד למינויו זה כמנהל בכיר בחברת סיסקו ישראל האחראי על המיגזר הפיננסי. בתפקידים קודמים כיהן גמליאל כמנהל מכירות בכיר בחברות ענק בתחום התקשורת בארה"ב - נורטל ספרינט וסיסקו.

מנכ"ל גלובקול, אמנון שקד, אמר כי השינויים בצמרת החברה מבטיחים את יציבותה והמשך דרכה העסקית לתחומים חדשים וחדשניים בתחומי פעילותה. "הסמנכ"לים החדשים, שלמה אסייג ואופיר גמליאל, יאפשרו לנו להפנות את החברה לתחומי פעילות חדשים המבוססים על טכנולוגיות חדשות העומדות בפתח עולם התקשורת הקולית ותקשורת הנתונים".

"ניסיונם של השניים בפעילות בארגונים גדולים תאפשר לנו להצעיד את החברה ליעדים חדשים וככל הנראה להשתלב בקבוצת התקשורת החזקה המתהווה בקונצרן אי.די.בי. לפני עשור יזמה את התחרות בשוק הנס"ר בישראל והיא תמשיך להוביל אותו לכיוונים מאתגרים בעתיד" אמר אמנון שקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

בזן
צילום: שגיא מורן

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה

עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת הסביבה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזן

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 0.87%   , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".

על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.

בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.

בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.