חמש ודקה: השר נתניהו משבח את דוקטור לואיס

אני משבחת את הגולף, הדשא ואנשי ההייטק, צפרא כץ תשבח את אורקל ישראל - כשתגיע לביקור, יעקב פרי משתבח בהופעה טלויזיונית נוספת, ורק איתן רף - נשלח למסע אלונקות...
קארין לירי |

אני מאוד אוהבת גולף, במיוחד אם היא כסופה יחד עם גג נפתח. השבוע ליחששו לי שסוכנות הביטוח דוידוף, המתמחה בשוק שירותי הביטוח למגזר העסקי, הזמינה מספר לקוחות נבחרים למפגש חברים לא רשמי, אשר נערך במועדון הגולף של קיסריה.

כוחות הבלונד שלי כמעט אזלו אחרי ארוחת בוקר עשירה וחגיגית. הלכתי לטעום קצת דשא, מייד אחרי הטעימות. הועברתי יחד עם עוד 25 אורחים שיעור בסיסי ברזי משחק הגולף והתנסו בחבטות למרחק. בסיום נערכה תחרות לבחירת החובט הטוב ביותר.

על הדשא נצפו: דוד כהן ורמי פטאל מג'ימני הון סיכון, נאון גרין מאדקו טכנולוגיות. אריה גנות ממיינד CTI, מוטי זפרני מעמית בע"מ, ואייל הנדלר - ברייטמן אלמגור ועוד.

הקשבתי למנכ"ל דוידוף, אלון טאקו, שאמר לאורחים ש"מטרת המפגשים היא להדק את הקשר הבלתי רשמי בין לקוחות דוידוף לבין אנשי החברה וכן ליצור פלטפורמה בלתי רשמית בין מנהלים במגזר העסקי בישראל להכרות אישית ואפשרות לביצוע עסקים משותפים". קדימה טייגר.

אחרי סלקום, ואחרי שהפך ליו"ר בנק המזרחי וליפמן, לדמות מפתח בתוכנית "השגריר", החליט יעקב פרי לחזור לטלוויזיה. הפעם הוא מקדם מטרות חינוכיות. המכללה האקדמית תל אביב יפו עולה בקמפיין טלוויזיה, וראש השב"כ לשעבר, פרי, שמשמש גם כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה, יהיה הכוכב. בקמפיין מציג פרי את המכללה ואת מסלולי הלימוד ומזמין את המועמדים ליום הפתוח. יעקב, בשבילי הכוכב זה אתה.

אחרי שיסתיים (אם יסתיים..) המסע המפרך בוועדות הכנסת בכל הנוגע לועדת בכר, ייצא יו"ר בנק לאומי, איתן רף ובכירים נוספים מהבנק ל... מסע אלונקות. נראה שזה הולך להיות קיץ לא קל לבנקאים המובילים במשק, אך חשוב לציין שהם נרתמים למטרה נעלה. יו"ר לאומי יצטרף אל 1,500 תלמידי כיתות ט'-י"ב מכל רחבי הארץ המשתייכים לתנועת "אחרי!". יחד הם יחתמו שנת עשייה ופעילות למען הקהילה, במגוון פעילויות שיתחילו בביקור בירושלים ויסתיימו בטקס חגיגי בהר הרצל לאחר מסע אלונקות, בתאריכים 7-8 ביולי.

ממה שאני שומעת יש אווירת בית ספר באוויר. בסיכום השנה יטיילו החניכים בהר הזיתים ובעיר דויד וימשיכו בחלוקת ממתקים למחלקות ילדים בבתי חולים בעיר ובהשתתפות ביום ספורט במרכז ציפורי. למחרת כאמור יערכו החניכים מסע אלונקות מפרך שיסתיים בטכס חגיגי בהר הרצל, בהשתתפות איתן רף.

אחת מהישראליות הכי מצליחות בעולם היא צפרא כץ. אישה מדהימה שזכיתי לראות אותה בביקורה הקודם בארץ. כץ הגיעה לתפקיד נשיאת Oracle העולמית והיא יד ימינו של לארי אליסון. לחשו לי השבוע שהיא מגיעה החודש לביקור שני בישראל (ביום ה' 28 ליולי). במסגרת הביקור תחשוף פעילות צפרא כץ פעילות ייחודית של החברה שהיא נשיאה שלה בישראל, תיפגש עם שרים בכירים ותחתום את ביקורה בקבלת פנים לבכירי המשק הישראלי שתערך לכבודה בבית השגריר האמריקאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.