גל אביב בלנדר
צילום: סיון פרג'

בלנדר השלימה גיוס של 22 מיליון דולר; מתכננת להתרחב

פלטפורמת ההלוואות החברתיות גייסה את הכספים בהון וחוב בהובלת קרן אייפל הצרפתית ואסיה פלוס. במקביל, מיטב דש הודיעה על סגירת הפעילות
מורן ישעיהו |

פלטפורמת ההלוואות החברתיות, בלנדר, מדווחת על גיוס של 22 מיליון דולר בהון וחוב ממשקיעים אסטרטגיים באיחוד האירופי ובדרום מזרח אסיה. בלנדר מתכננת להשתמש בכספי הגיוס להרחבת פעילות החברה בישראל תוך התרחבות לפולין ומדינות נוספות במרכז אירופה. 

גיוס החוב נערך בהובלת קרן אייפל הצרפתית (Eiffel Investment Group) וכלל משקיעים בינלאומיים נוספים. גיוס ההון נערך בהובלת אסיה פלוס, גוף מוסדי מוביל מדרום מזרח אסיה, בהשתתפות משקיעים חדשים וקיימים כמו קרן בלומברג קפיטל מסן פרנסיסקו וקבוצת אביב.

במהלך השנה השיקה בלנדר מוצר חיסכון עם ביטוח נוסף להשקעה, עבור המלווים בפלטפורמת ההלוואות הישראלית, המכונה "חיסכון מבוטח". מטרתו לספק שכבת הגנה נוספת ללקוחות במקרה של אירועי קיצון. מאז מעדכנת החברה על גידול משמעותי בהיקפה עם כחצי מיליארד הלוואות שהעמידה וכ-250 אלף לקוחות רשומים לצד כ-25 אלף לקוחות משלמים. 

ד"ר גל אביב, מנכ"ל ומייסד משותף, מסר כי "בלנדר נמצאת בתנופת צמיחה משמעותית בישראל ובאירופה. בישראל. אנו מזהים שיפור מתמיד בכל הפרמטרים החשובים ומאוד מרוצים מהתוצאות. במקביל, בשנה האחרונה גדלה מאד גם הפעילות האשראי של הקבוצה במדינות היעד באירופה. אנו צופים שנה מרגשת שבה נפרוץ לשווקים חדשים וגדולים".

 

מיטב דש סוגרת פעילות

מיטב דש, שהייתה שחקנית מרכזית בפלטפורמת ההשקעות האלטרנטיביות, הודיעה לאחרונה על סגירת פעילות ההלוואות החברתיות באופן סופי. לפיכך, החל מה-30 ביולי 2019 לא ניתן להשקיע כספים חדשים בפלטפורמת ההלוואות החברתיות (P2P) וכן לא יהיה ניתן להלוות מהפלטפורמה.

במיטב דש הסבירו את המהלך בכוונתם להעמיק ולהרחיב את פעילות האשראי הצרכני. על רקע טיוטא של הרגולטור כי לא ניתן יהיה לפעול במקביל בשוק ההלוואות החברתיות לצד הלוואות לאשראי צרכני, בחרו במיטב דש באשראי הצרכני (לכתבה המלאה).

מה הרעיון מאחורי הלוואות חברתיות?

הלוואות המונים מחברות בין אנשים המסוגלים להעניק הלוואה ומעוניינים להשקיע מכספם לבין מי שזקוקים לה באמצעות מערכת המקשרת ביניהם ללא תיווך של בנקים או חברות אשראי. על כל בקשת הלוואה שנכנסת, המערכת, החתמים, והמנוע מדרגים את רמת הסיכון ומחליטים האם לתת ללווה הלוואה או לא, באיזו ריבית ובאיזה סיכון. הפלטפורמות מאפשרות הלוואה לאנשים פרטיים, תאגידים ובעלי עסקים.

קיראו עוד ב"צרכנות פיננסית"

הרעיון הוא שבמקום גוף אחד, בין אם בנק או גוף מוסדי כלשהוא המממן את ההלוואה, המשקיעים בפלטפורמה, באמצעות מערכת שלוקחת את הסכום הרלוונטי, מספקים את השירות ללקוח. כלומר, מדובר במימון של מספר משקיעים/ מלווים לכל לווה. זאת במטרה להפחית את רמת הסיכון של המשקיעים במצב שבו הלווה לא עומד בהחזר.

מבחינת המלווים, קיימת האפשרות להשקעה עם תשואה שעשויה להיות משמעותית על פני פיקדונות בנקים. זאת בהתאם לרמת הסיכון, כלומר, סכום ההשקעה פר הלוואה - התשואה מתחלקת בין הפלטפורמה למשקיעים/ המלווים (קראו כאן להרחבה).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
השקת הכרטיס החדש של מרכנתיל. קרדיט: מרכנתילהשקת הכרטיס החדש של מרכנתיל. קרדיט: מרכנתיל

10% הנחה בסופר- בנק מרכנתיל עם כרטיס חדש

המהלך החדש של הבנק צפוי לחסוך למשקי הבית, מחזיקי הכרטיס החדש, עד 1,500 שקל בשנה על קניות המזון; הכרטיס יינתן ללא דמי כרטיס חודשיים עד שנת 2027. בין הרשתות המשתתפות: קארפור, ויקטורי, קינג סטור ודבאח

רן קידר |
נושאים בכתבה מרכנתיל

על רקע יוקר המחייה המאמיר ועליית מחירי המזון בישראל, בנק מרכנתיל משיק כרטיס מועדון חדש שנועד להקל ישירות על ההוצאה הכבדה ביותר של משק הבית הישראלי: הקניות בסופר. הבנק השיק את Mercantile First, כרטיס אשראי המעניק הנחה של 10% ברשתות מזון מובילות בפריסה ארצית. 

השימוש בכרטיס החדש צפוי לחסוך ללקוחות עד 1,500 שקל בשנה בהוצאות המזון. הכרטיס מיועד לשמש ככרטיס העיקרי בארנק ("Top of Wallet") ולהעניק ללקוחות הבנק הטבות המזוהות בדרך כלל רק עם מועדוני צרכנות גדולים.

ורד אביטן, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית: "אחד היתרונות החזקים של בנק מרכנתיל הוא היכולת להקשיב ללקוחותיו ובעיקר להבין אותם. כרטיס אשראי מרכנתיל First עונה בדיוק על הצרכים הבסיסיים של הלקוחות שלנו, תורם משמעותית להתמודדות עם יוקר המחיה ומאפשר ללקוחותינו ליהנות מהנחות שמותאמות להם אישית, ללא צורך להשתייך למועדון לקוחות".

המהלך, כולל שיתוף פעולה עם מגוון רחב של רשתות המותאמות לכלל פלחי האוכלוסייה של הבנק. בין הרשתות המשתתפות ניתן למצוא את ענקיות המזון קארפור ו-ויקטורי, לצד רשתות בולטות נוספות כמו קינג סטור, סאלח דבאח, בר כל, נתיב החסד ושירה מרקט.

כדי ליהנות מההנחה, פיתח הבנק יחד עם חברת דולצ'ה ויטה מנגנון של טעינת "תו דיגיטלי". לאחר הזמנת הכרטיס, הלקוחות נכנסים לאפליקציה או לאתר הבנק וטוענים כסף לתו ייעודי. על טעינת 500 השקלים הראשונים בכל חודש, מקבלים 10% הנחה (משלמים בפועל 450 ש"ח ומקבלים שווי של 500 ש"ח לקניה). ועל טעינת 1,500 שקל נוספים מקבלים 5% הנחה. סך הכל ניתן לטעון עד 2,000 שקל בחודש קלנדרי. התשלום בקופה מתבצע באמצעות הצגת מספר כרטיס אשראי דיגיטלי, תוקף ו-CVV המתקבלים באתר לאחר הטעינה.