מישורים: NOI צמח ל-27 מיליון שקל. ה-FFO ברבעון הוכפל
חברת מישורים מישורים -0.26% של אלכס שניידר גדלה בשורת ההכנסות והרווח. ה-FFO ברבעון האחרון של 2022 גדל בכ-113% והסתכם בכ-11.1 מיליון שקל, לעומת כ-5.2 מיליון שקל אשתקד. ה-FFO בשנת 2022 חצה לראשונה את רף ה-30 מיליון ש"ח והסתכם בכ-36.1 מיליון שקל לעומת כ-27.2 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-33%.
ברבעון הרביעי ה-NOI גדל בכ-35% אל מול אשתקד והסתכם בכ-27 מיליון שקל. ה-NOI מנכסים זהים גדל ברבעון בכ-13.4% והסתכם בכ-17.7 מיליון שקל. ה-NOI בשנת 2022 גדל בכ-22.5% והסתכם בכ-98 מיליון שקל לעומת כ-80 מיליון שקל אשתקד. בחלוקה לאזורי הפעילות של החברה, ה-NOI בישראל גדל בכ-19.2% והסתכם בכ-31 מיליון שקל לעומת כ-26 מיליון שקל אשתקד. ה-NOI בארה"ב גדל בכ-24% והסתכם בכ-67 מיליון שקל לעומת כ-54 מיליון שקל אשתקד.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות חוצה לראשונה את רף 700 מיליון השקלים ועומד על כ-712 מיליון בסוף דצמבר 2022, לעומת כ-661 מיליון שקלים בסוף ספטמבר - נתון המשקף נכון לסוף 2022 הון של 20.4 שקלים למניה. היקף הנדל"ן להשקעה והמוחזק למכירה (מאוחד) גדל בכ-28.3% בהשוואה לסוף 2021 והסתכם בכ-1.43 מיליארד שקל.
הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו בכ-16 מיליון שקל אל מול כ-11 מיליון שקל אשתקד. הוצאות המימון, נטו בשנת 2022 הסתכמו בכ-62 מיליון שקל אל מול כ-45 מיליון שקל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעליית המדד והריבית בארץ. כל ההלוואות בארה"ב שניתנו למימון רכישת המרכזים המסחריים נושאות ריבית קבועה וצפויות להתחדש באופן מדורג החל משנת 2023.
- אלכס שניידר מגדיל אחזקה במישורים תמורת 25 מיליון שקל
- תמורת 13 מיליון דולר: מישורים רוכשת מרכז מסחרי בפלורידה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מישורים נסחרת לפי שווי שוק של 218 מיליון שקל. מחיר המניה הוא 6.3 שקל.
אלון וקסמן, מנכ"ל החברה: "הצמיחה המרשימה שהצגנו בשנת 2022 כולה וברבעון הרביעי בפרט ב-NOI מנכסים זהים וב-FFO, לצד המשך גידול בשיעורי התפוסה בנכסים בישראל ובארה"ב, מהווה עבורנו עדות נוספות לאיכות הפורטפוליו ויציבותו הבולטת בתקופות זו של אי וודאות כלכלית".
עוד הוסיף: "אנו שמחים על התוצאות החזקות אשר הושגו חרף סביבת המאקרו המאתגרת. הצמיחה המרשימה שהצגנו בשנת 2022 כולה וברבעון הרביעי בפרט ב-NOI מנכסים זהים וב-FFO, לצד המשך גידול בשיעורי התפוסה בנכסים בישראל ובארה"ב, מהווה עבורנו עדות נוספות לאיכות הפורטפוליו ויציבותו הבולטת בתקופות זו של אי וודאות כלכלית. לאחרונה הובלנו מספר עסקאות משמעותיות תוך פרק זמן קצר יחסית, ביניהן, בישראל מכירת "בית מישורים" בפתח תקווה ברווח ותזרים חופשי משמעותי, רכישת מגדלי ויטה ומכירת קומה מתוך חמש קומות שם. בארה"ב מכירת שני נכסים מניבים במהלך השנה, לאחר השבחתם ומימוש הפוטנציאל שלהם וכן מכירת קרקעות לא מפותחות בנכס מניב נוסף עם תזרים משמעותי. הנכסים שלנו בארה"ב הם בעיקר מרכזים מסחריים המספקים שירותים יום יומיים עם שוכרים לטווח ארוך. בישראל, תיק הנכסים מאופיין בשעורי תפוסה גבוהים ובשוכרים מגוונים ויציבים. בכוונתנו להמשיך לפעול באחריות תוך שמירה על רמות המינוף הקיימות ואיתנות פיננסית גבוהה".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳