איי.סי.אל בתוצאות שיא אבל בכל זאת פספסה את צפי האנליסטים. התחזית לשנה הקרובה: חזרה למציאות
חברת איי.סי.אל איי.סי.אל 0.19% (כי"ל) של עידן עופר שחשפה לאחרונה תוכנית אסטרטגית ל-5 השנים הבאות דיווחה על תוצאות שיא מבחינתה, אבל למרות זאת פספסה את צפי האנליסטים בשוק. החברה רשמה תוצאות שיא על רקע הזינוק במחירים בתחילת השנה, אבל מאז חודש מרץ המניה בירידה והיא מחקה 36% משוויה. מתוך 5 אנליסטים שמסקרים את המניה - 4 ממליצים על 'החזק' ואחד על 'קנייה'. ברבעון הרביעי איי סי אל הרוויחה 28 סנט למניה על הכנסות של 2.09 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-29 סנט למניה על הכנסות של 2.2 מיליארד דולר. בשנה כולה החברה הרוויחה 1.82 דולר למניה, מתחת הצפי ל-1.85 דולר למניה. ההכנסות השנתיות היו 10.15 מיליארד דולר - בהתאם לצפי. התחזית לשנה הקרובה: חזרה למציאות. איי סי אל רשמה בשנה שהסתיימה EBITDA מתואם של 4 מיליארד דולר, אבל הצפי בשנה הקרובה הוא ל-2.3 מיליארד דולר, מהם EBITDA של כ- 1.1 מיליארד דולר מעסקי המוצרים המיוחדים. זה לא רע בכלל כמובן ויעיד על המשך צמיחה לעומת השנים הקודמות. רביב צולר, נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל אמר על רקע הדוחות: "איי.סי.אל רשמה שיא במכירות של למעלה מ-10 מיליארד דולר ו-EBITDA של מעל 4 מיליארד דולר בשנת 2022, מעבר לתחזית שלנו אשר הועלתה בכל רבעון. כצפוי, ראינו חזרה לעונתיות המאפיינת את הרבעון הרביעי. במהלך השנה התמודדנו עם אי-ודאות גלובלית, אתגרים בשרשרת האספקה וגידול בעלויות. במקביל המשכנו להתמקד בהגדלת היעילות התפעולית והפריון, וכן בהשקת מוצרים חדשניים, תוך יצירת ערך משמעותי לכל מחזיקי העניין שלנו. בשנת 2023 אנו נמשיך להיות ממוקדים במימוש התכנית האסטרטגית החמש שנתית שלנו ובמינוף הזדמנויות חדשות בעסקי המוצרים המיוחדים, תוך שמירה קפדנית על ההוצאות, ומחויבות להמשיך ולספק פתרונות חדשניים וברי-קיימא ללקוחותינו בכל רחבי העולם." תוצאות שנתיות: החברה רשמה בשנת 2022 שיא מכירות שנתי של 10.15 מיליארד דולר, "על רקע תנאי שוק משופרים וביצועים חזקים בפעילויות המוצרים המיוחדים". מדובר בעלייה של 44% לעומת 6.96 מיליארד בשנת 2021. הרווח התפעולי השנתי הגיע ל-3.5 מיליארד דולר, קפיצה של 191%. הרווח הנקי המתואם עמד על 2.35 מיליארד דולר, עלייה של 185%. הרווח המתואם למניה עמד על 1.82 דולר, עלה ב-185% בהשוואה ל-0.64 דולר למניה (אבל מתחת צפי האנליסטים ל-1.85 דולר למניה). ה-EBITDA המתואם הגיע ל-4.007 מיליארד דולר, עלייה של 138% בהשוואה ל-1.687 מיליארד דולר אשתקד (שיעור של 40%, לעומת 24% בשנה שלפני).
- 2.לא מבין איך חברה שמרוויחה מעל 2 מיליארד דולר בשנה 15/02/2023 18:02הגב לתגובה זולא מבין איך חברה שמרוויחה מעל 2 מיליארד דולר בשנה לא עולה ורק יורדת פשוט לא מבין . לעומת חברות שמרוויחות בעשרות מיליונים עולות ????
- 1.לא רוצה להתאושש הבטטה הזאת (ל"ת)אא 15/02/2023 10:20הגב לתגובה זו
- סוסו 15/02/2023 11:30הגב לתגובה זורק בטטות מחזיקים אותה בתיק המניות

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?