אלביט: חוזה של 72 מיליון דולר לאספקת מל"ט ללקוח בינלאומי
חברת התעשיות הביטחוניות הישראלית אלביט מערכות 0.92% בניהול של בצלאל (בוצי) מכליס חתמה על חוזה לאספקת מל"ט הרמס 900 ללקוח בינלאומי ששמו לא נמסר, תמורת 72 מיליון דולר. החוזה יבוצע במשך שנתיים.
המל"ט מצויד במערכת SkEyeTM למעקב על פני שטח נרחב, מטעד אלקטרו-אופטי מולטי-ספקטרלי מסוג SPECTROTM XR, תקשורת לוויינית, מטעדים למודיעין אותות ויכולות נוספות. מערכת מל"ט מסוג הרמס 900 נבחרה עד כה על ידי יותר מ-15 לקוחות בהם ישראל, שוויץ, קנדה, האו"ם, האיחוד האירופי, ברזיל ואחרים
יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות כלי טיס, אמר: "זכייה בחוזה זה הנה הבעת אמון נוספת במשפחת מל"טי ההרמס. אנו עדים לצמיחה בביקוש ברחבי העולם לפתרונות הלא מאוישים שלנו, המסוגלים להשתלב באופן אפקטיבי יחד עם כוחות מאוישים במתן מענה לצרכים שמתפתחים במהירות בכל ממדי הפעילות המבצעית".
מאז הדוחות האחרונים, חתמה אלביט על הסכם אספקת מל"ט הרמס 900 לצבא תאילנד בהיקף של 120 מיליון דולר. על חוזה של 215 מיליון דולר עם מדינה באסיה פסיפיק לאספקת פתרון מודיעין אווירי וכן באספקת יכולות סונרים צפים לחיל הים האמריקני, על חוזה תקשורת לצבא פינלנד בהיקף של 25 מיליון דולר, עם צבא בריטניה בהיקף של 19 מיליון דולר לאספקת משקפות ראיית לילה, חוזה של 65 מיליון דולר עם מדינה באמריקה הלטינית לאספקת פתרונות לכלי רכב משוריינים וחוזה לאספקת מערכות לילה לצבא ארה"ב ב-107 מיליון דולר.
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני כן חתמה אלביט על הסכם לאספקת צריחים בלתי מאויישים לרק"מ עם מדינה באסיה, וכן על חוזה אימון לוחמה אלקטרונית ב-76 מיליון דולר עם מדינה באסיה פסיפיק. היא גם חתמה על שני חוזים נוספים עם צבא ארה"ב בהיקף של 60 מיליון דולר ועל חוזה של 240 מיליון דולר עם מדינה שלא נמסרו לגבי פרטים נוספים. במקביל, אלביט אישרה כי האקר פרץ למאגר הנתונים של החברה, אך היא לא הסכימה לשלם לו כופר.
בדוחות לרבעון השני של השנה דיווחה אלביט על הכנסות של כ-1.3 מיליארד דולר - כמו ברבעון המקביל אשתקד ומעט מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של כ-1.32 מיליארד דולר. החברה פספסה בשורת הרווח למניה (על בסיס NON-GAAP) כאשר רשמה 1.73 דולר - מתחת לצפי האנליסטים לרווח של 1.87 דולר למניה. מנגד, צבר ההזמנות גדל והסתכם ב-14.1 מיליארד דולר.
- 2.רן א 14/11/2022 11:44הגב לתגובה זוטובה לעובדים בה ,גרועה למשקיעים ,הרבה מהרווח נבלע בהטבות לעובדים ומנהלים
- 1.סוד 14/11/2022 11:38הגב לתגובה זויש הסבר מדוע המניה יורדת ?
- רון 14/11/2022 13:08הגב לתגובה זוגם לי לאורך זמן לא ברור למה היא יורדת , יש דוחות קרובים ב 23 לחודש נראה, צריך גם סבלנות לא רגילה
- רון 22/11/2022 09:39סליחה דוחות ב 29 בנובמבר

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%
המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש
אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.
את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.
עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- נעילה שלילית בת"א: איידיאי צנחה 7.7%, הראל ומנורה 5.6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו
אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי,
אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".