אחרי שנה בלבד: עוד מנכ"ל של מגדל טורק את הדלת. הפעם: שגיא יוגב "סביבת העבודה הקשתה על ניהול מיטבי"
שנה בלבד מכניסתו של שגיא יוגב לתפקיד מנכ"ל חברת מגדל ביטוח 0% של שלמה אליהו - גם הוא עוזב בטריקת דלת. לדבריו - הוא לא הצליח לנהל כי סביבת העבודה לא איפשרה זאת.
לדברי יוגב במכתב ההתפטרות החריף: "סביבת העבודה אליה נחשפתי הקשתה על ניהול מיטבי של החברה ומנעה את האפשרות לקידומם של צעדים נדרשים ובהם בנייתה של תוכנית אסטרטגית לחברה.
"על אף פעולותינו המשותפות לקידום החברה, האירועים האחרונים וחוסר הוודאות ביחס ליציבות הניהולית פוגעים באופן קשה ביכולת ניהול החברה, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ, כמו גם ביכולת הצבת מטרות עתידיות, קצרות וארוכות טווח. נסיונותינו לשקף את המצב לאשורו והשלכותיו לא הביאו לצערי לנקיטת הפעולות הנדרשות לצורך שמירה ל היציבות הניהולית וקיומה של סביבת עבודה תקינה באופן שיאפשר את ניהולה וקידומה של החברה.
"בנסיבות אלו ובהעדר יכולת לממש את היעדים והמטרות אני מבקש לסיים את כהונתי כמנכ"ל החברה"
יוגב הוא איש אמונו של יפתח רון טל, יו"ר הדירקטוריון, והוא הודה לו במכתב, אבל במופגן לא לבעל השליטה שלמה אליהו (ורק ציין "אני מאחל הצלחה רבה לחברה ולבעל השליטה בה" - מבלי להזכיר את שמו. רון טל עצמו היה בדרך לעזוב את החברה, האם כעת זה ישפיע גם עליו?
- אשטרום: עליה של 8% בהכנסות, ה-EBITDA גדל בכ-6% ל-184 מיליון שקל
- פאלו אלטו סוגרת רבעון עם רכישת ענק; התחזית שמרנית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, יוגב מונה אחרי סכסוכים רבים בחברה. בפועל מדובר על נטישה של מנכ"ל בפעם השביעית בתוך 8 שנים בלבד. הסיבוב האחרון היה לפני שנה כאשר היו"ר מוטי רוזן וגם מנכ"ל החברה רן עוז נטשו. יוגב הגיע לחברה מהראל, שהם היה מנהל החטיבה לביטוח כללי. החיכוכים הרבים אפילו הקימו על מגדל את קצפו של המפקח על שוק ההון והביטוח, משה ברקת, שלא שבע רצון מחילופי הבכירים התכופים והמחלוקות התדירות בין אליהו ליו"רים שלו. גם גיא פישר, מנהל ההשקעות, החליט לעזוב לאחר פרישתו של עוז.
בתגובה אומרת החברה: "החברה מצרה על הודעה זו של מנכ"ל מגדל ביטוח בדבר סיום תפקידו וחולקת על תוכן המכתב ואופן הצגת הדברים. החברה מבקשת להבהיר כי היא תמשיך לפעול כדי להבטיח את ניהולם התקין של עסקי מגדל ביטוח, את יציבותה, טובתה וקידום האסטרטגיה של קבוצת מגדל, לרבות מגדל ביטוח, וקידום יעדיהן לטווח הארוך, וכי אין כל חשש לפגיעה בהקשר זה".
לפני שנה, שני המועמדים האחרים לתפקיד היו רונן אגסי, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, אך הוא סירב ללחצים. המועמד השני היה ידין ענתבי, ראש חטיבת שווקים פיננסיים והפעילות הבינלאומית בבנק הפועלים. שלמה אליהו התנגד למועמדות שלו, למרות שזו נתמכה ע"י רון טל. האם כעת לא תהיה לשלמה אליהו ברירה, או שהוא יחפש שמות חדשים?
- בזן: עליה במרווחי הזיקוק, התקבולים על הפגיעה במתקנים תרמו למעבר לרווח
- קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 4.כלכלן 01/11/2022 14:21הגב לתגובה זוחילופי מנהלים ודירקטורים תכופים פוגעים מאוד בחברה שהיא חברה ציבורית בעלת פוטנציאל רב . נדרשת התערבות נמרצת של הרגולטור למניעת הכאוס השורר בחברה .
- 3.תותח על - הפסד גדול (ל"ת)אוריאל 01/11/2022 14:06הגב לתגובה זו
- 2.אלון טל 01/11/2022 07:20הגב לתגובה זואיש של אנשים, מבריק, מנהיג ועם ראיה מעולה של תהליכים אסטרטגיים. משהו רקוב בממלכת דנמרק אם שגיא (ואחרים) לא מצליחים להעביר החלטות אסטרטגיות עם הצל הכבד של הבעלים. שגיא נכס לכל ארגון שיעבור אליו. בהצלחה רבה !
- 1.my way or no way (ל"ת)bardaat 31/10/2022 18:53הגב לתגובה זו
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 0% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות
קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות
קשרי תעופה קשרי תעופה 0% פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.
ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- קשרי תעופה משקיעים כ-40 מיליון אירו בפרויקט יוקרה בלרנקה
- קשרי תעופה נכנסת לתחום הטרוול טק - שותפות עם חברת TKTZ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
