שגיא יוגב מגדל ביטוח
צילום: גל חרמוני
דוחות

מגדל ביטוח: הפסד של מיליארד שקל והיקף נכסים של 366 מיליארד שקל

בפרמיות ברוטו בביטוח כללי חלה עלייה של כ-16%, בהפקדות בגמל חלה עלייה של כ-20% ובהפקדות בפנסיה חלה עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
דור עצמון | (2)

חברת מגדל ביטוח 0.99% העוסקת בביטוח ובפעילויות שוק ההון, פרסמה את דוחותי הכספיים לרבעון השני של השנה בהם היא רושמת הפסד כולל בסך של כמיליארד שקל, לעומת רווח כולל בסך של כ-334 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לטענת החברה, ההפסד הכולל ברבעון המדווח הושפע מהמשך ירידות השערים החדות בשוקי ההון, אשר הובילו להפסדי השקעות עודפים בסך של כ-1.3 מיליארד שקל לפני מס. מנגד, נרשם קיטון בהתחייבויות הביטוחיות בשל עליית עקום הריבית בסך של כ-455 מיליון שקל לפני מס. אומדן דמי הניהול שלא יגבו בשל התשואה הריאלית השלילית עד להשגת תשואה חיובית מצטברת הסתכם נכון לסוף יוני בכ-1.1 מיליארד שקל.

בחברה מסבירים את ההפסד ברבעון בעיקר בשל הפרשה חד פעמית של כ-923 מיליון שקל לפני מס, שנגרמה מיישום עדכון לוחות התמותה על-ידי רשות שוק ההון ומתשואות שליליות בשוק ההון.

היקף הנכסים המנוהלים עמד נכון לסוף יוני על כ-366 מיליארד שקל, לעומת כ-354 מיליארד שקל נכון לתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-3%. סמוך למועד פרסום הדוחות הכספיים הסתכמו הנכסים המנוהלים בכ-379 מיליארד שקל, בדומה להיקף הנכסים בתום שנת 2021.

הקורס של זיו סגל, המנתח הטכני של ביזפורטל מתחיל בשבוע הבא – שני שיעורים חינם! בלי התחייבות. כנסו כאן לפרטים  מלאים ולקבוצת הווטסאפ לעדכונים שוטפים

הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים בתקופה המדווחת הסתכמו בכ-13.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בפרמיות ברוטו בביטוח כללי חלה עלייה של כ-16%, בהפקדות בגמל חלה עלייה של כ-20% ובהפקדות בפנסיה חלה עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח החיתומי בתקופה המדווחת הסתכם בכ-330 מיליון שקל לפני מס לעומת כ-461 מיליון שקל לפני מס בתקופה המקבילה אשתקד, וחלה בו עלייה בכל תחומי הפעילות הביטוחיים, למעט בענפי הרכב.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

יו"ר מגדל ביטוח, יפתח רון טל ומנכ"ל מגדל ביטוח, שגיא יוגב, מסרו:

"אנו מסכמים רבעון מאתגר אשר תוצאותיו הושפעו משני אירועים עיקריים - תשואות שליליות חדות בשוק ההון, אשר אפיינו את הרבעון הראשון של השנה ונמשכו ביתר שאת ברבעון השני, ועדכון לוחות התמותה על-ידי רשות שוק ההון, אשר הוביל להפרשה חד פעמית בסך של כ-923 מיליון שקל (לפני מס) נוכח היותה של החברה בעלת תיק ביטוח החיים הגדול בענף. יחד עם זאת, החודשים שחלפו מאז תום הרבעון, אשר הביאו עימם התייצבות מסוימת בשווקים והתאוששות בשוק ההון, הובילו לעלייה מחודשת בהיקף הנכסים המנוהלים על-ידי הקבוצה העומד סמוך למועד פרסום הדוח על סך של כ-379 מיליארד שקל, בדומה לרמתו בסוף שנת 2021, ולשיפור בתשואות העמיתים.

במקביל, אנו ממשיכים להגדיל את הרכיב האלטרנטיבי בתיקי ההשקעות על מנת להקטין את התלות בשוק ההון ואת התנודתיות הנובעת ממנו. מתחילת השנה נחתמו השקעות בסך כולל של כ-8.6 מיליארד שקל בעסקאות לא סחירות, אשר עתידות לתרום לתוצאות החברה ולתשואות עמיתיה בטווח הבינוני והארוך.

חרף חוסר היציבות בשווקים, והוראות הרגולציה, גם ברבעון הנוכחי ניכרים צמיחה משמעותית בפעילותה של החברה ושיפור ברווח החיתומי שלה (למעט בענפי הרכב הסובלים מבעיית רווחיות רוחבית בענף כולו), אשר הינם פרי הדגש והמאמצים שממקדת החברה  בהגדלת המכירות במוצריה הרווחיים ובשיפור יכולותיה החיתומיות.

עם הפנים למחצית השנייה של השנה, אנו סמוכים ובטוחים, כי המשך העבודה המאומצת והמיקודים ששמה החברה לנגד עינייה, יסייעו לחברה, אשר הינה מנהלת הנכסים הגדולה ביותר בשוק, לצלוח בבטחה ובהצלחה את האתגרים הנקרים בדרכה ולצאת מהם מחוזקת, תוך הבטחת המשך צמיחתה ושיפור רווחיותה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דרור 30/08/2022 13:20
    הגב לתגובה זו
    מטאטא חדש , מעמיס את האבא והאמא של ההוצאות וההפסדים בזמן קודמו כדי להראות טוב בדוחות הבאים .
  • 1.
    אלון 30/08/2022 09:19
    הגב לתגובה זו
    זהו, השנה אני עובר ממגדל... מליוני שקלים שלא עושים שום דבר חיובי
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.