ישראל רייף יו"ר אפקון
צילום: עזרא לוי

אפקון בהסכם לעבודות מולטימדיה ותקשורת תמורת 123 מיליון שקל

במקביל לעסקה ניתנו למזמין מספר אופציות בהן שדרוג ציוד המולטימדיה והתקשורת האקטיבית במהלך תקופת התחזוקה בהיקף של כ-100 מיליון שקל נוספים
דור עצמון |

חברת אפקון אפקון החזקות 3.89% העוסקת בביצוע פרויקטי תשתית, מערכות אלקטרומכניות, תקשורת, בקרה ואוטומציה, חתמה על עסקה לתכנון, ביצוע, ותחזוקה של מערכות מולטימדיה ותקשורת אקטיבית בפרוייקט המוקם עבור גוף ממשלתי בישראל.

בתמורה לתכנון, ההקמה והתחזוקה ב-7 השנים הראשונות, תהיה זכאית DM - חברה בת של אפקון - לסך כולל של כ-123 מיליון שקל (צמוד ברובו לשער החליפין של הדולר אל מול השקל). תקופת ההקמה צפויה להסתיים במחצית השנייה של שנת 2027, ולאחריה תעניק DM ללקוח שירותי תחזוקה לתקופה של עד 20 שנה.

בנוסף, ניתנה ל-DM הזכות להקים ולתחזק תשתית תקשורת פאסיבית בפרוייקט הנ"ל, בתמורה לסך של כ-93 מיליון שקל לתכנון הקמה ותחזוקה ב-7 השנים.

במקביל לזאת, ניתנו למזמין מספר אופציות בהן שדרוג ציוד המולטימדיה והתקשורת האקטיבית במהלך תקופת התחזוקה בהיקף של כ-100 מיליון שקל נוספים, הארכת תקופת התחזוקה של ציוד המולטימדיה והתקשרות האקטיבית עד 20 שנים בתמורה לסך של כ-42 מיליון שקל נוספים, הארכת תקופת התחזוקה של תשתית התקשורת הפאסיבית עד 20 שנים בתמורה לסך של כ-4 מיליון שקל נוספים.

מניית אפקון ירדה מתחילת השנה ב-9.5% למחיר של 179.2 שקל המבטא שווי של 907 מיליון שקל. החברה הפסידה ברבעון השני השנה כ-12 מיליון שקל על הכנסות של 1.06 מיליארד שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 120.9 מיליון שקל על הכנסות של 2.11 מיליארד שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 156.

יו"ר אפקון ישראל רייף מסר: "קבוצת אפקון זכתה באחד הפרויקטים החשובים והגדולים ביותר בארץ. זכייה זו ממתגת אותנו כאחת מחברות המולטימדיה והתקשורת המובילות והאיכותיות במשק. אין ספק שהזכייה מחזקת את מעמדה של אפקון כגוף המוביל בישראל בתחום המולטימדיה ומהווה הכרה ביכולותיה בתחומים אלה".

דודי הראלי מנכ"ל אפקון: "אפקון משקיעה מאמצים רבים בפיתוח יכולותיה בתחומים עתירי טכנולוגיה וחדשנות, זאת כחלק מהאסטרטגיה העסקית של הקבוצה לפתח ולהרחיב עוד את היקפי פעילותה בתחום המתח נמוך מאוד בהם כבר היום החברה ממוצבת כמובילת שוק. חברת DM, יחד עם חברת הבת גל-נט, נמצאות בחזית הטכנולוגית בתחומי המולטימדיה והתקשורת, והבחירה בהן לביצוע העבודות מעידה על האמון הרב ושיתוף הפעולה הפורה בין חברת מוטורולה סולושנס העולמית לקבוצת אפקון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי

נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?

רשות המסים קיבלה את עמדת פרטנר בנוגע לדמי המנוי לנטפליקס, והחברה צפויה לרשום רווח חד-פעמי של כ-38 מיליון שקל ברבעון השלישי; בצורה חריגה, מועד פרסום הדוחות יידחה כדי לשקף את התיקון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרטנר

פרטנר פרטנר -1.22%   מודיעה כי העמדה שלה בנושא חיוב המע"מ על דמי המנוי לנטפליקס התקבלה ברשויות המס. אחרי תקופה ארוכה שבה החברה סחבה על הספרים הפרשה לחבות מע"מ פוטנציאלית, ההבהרה של רשות המיסים היום מאפשרת לה למחוק את ההפרשה ולרשום רווח מהותי אם כי חד-פעמי. חברת התקשורת עדכנה כי מע"מ קיבל את הטענה שלה שלפיה גביית דמי המנוי עבור נטפליקס אינה חלק ממחיר העסקאות שלה. החברה משמשת, לדבריה, רק כ"צינור" בין הלקוח לנטפליקס, ולכן אין לראות בתשלום הזה עסקה החייבת במע"מ. למרות זאת, בשנים האחרונות היא בחרה להכיר בהפרשה ליתר ביטחון, על רקע אי-הוודאות הרגולטורית.

ההבהרה של רשות המסים מסירה את אי-הוודאות וקובעת שעד להנחיה אחרת לא תחול חבות מע"מ על רכיב ההכנסה הזה. בעקבות כך פרטנר תבטל את ההפרשה שנצברה בין 2020 ל-2025, מה שיוביל לרישום רווח לפני מס של כ-38 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי.

בנוסף, החברה מציינת כי לא תיצור הפרשה חדשה עבור השנים הבאות כל עוד עמדת מע"מ תישאר כפי שנמסרה בהבהרה. עם זאת, היא מדגישה שהמידע מבוסס על המצב הנוכחי, וכי אין ביכולתה להעריך האם העמדה הזו תישאר תקפה גם בעתיד. מעבר לכך, פרטנר דוחה את מועד אישור הדוחות הכספיים לרבעון השלישי כדי לשקף את העדכון החשבונאי ברווח שזה צעד די חריג.

התוצאות של פרטנר ועד כמה הרווח ישפיע

כדי להבין את המשקל של מחיקת ההפרשה, צריך להסתכל קודם על המספרים שפרטנר הציגה ברבעון השני של השנה. החברה סגרה את הרבעון השני עם רווח נקי של 72 מיליון שקל. מול המספר הזה, הרווח החד-פעמי של כ-38-39 מיליון שקל שנובע מהבהרת מע"מ זה תוספת גדולה משמעותית, כמעט 54% מהרווח הנקי שסגרה בו שלושה חודשים קודם. מבחינת השפעה חשבונאית נטו, זה שינוי שיכול להזיז משמעותית את השורה התחתונה ברבעון השלישי - גם אם מדובר ברווח שאינו חוזר ואינו משקף פעילות שוטפת.

ברקע, פרטנר נכנסת לרבעון השלישי אחרי תקופה שבה המדדים המרכזיים השתפרו: ההכנסות משירותים עלו לרמה של 643 מיליון שקל, עלייה של 5% מול השנה שעברה; הרווח התפעולי הגיע ל-103 מיליון שקל; ה-EBITDA המתואם עלה ל-303 מיליון שקל; ותזרים המזומנים החופשי קפץ ל-134 מיליון שקל. הרווח הנקי, כאמור, עמד על 72 מיליון שקל אחרי צמיחה של 26%.