מיכל גור מנכלית אלמוגים
צילום: לילך רז
דוחות

אלמוגים: הכנסות של 135 מיליון שקל ורווח נקי של 23.6 מיליון שקל

לחברה 5,878 יח"ד הנמצאים בשלבי בנייה תכנון ופיתוח שונים, בהיקף כספי צפוי של כ-8 מיליארד שקל והרווח הגולמי הצפוי שטרם הוכר מוערך בכ- 1.3 מיליון שקל

דור עצמון | (1)

חברת אלמוגים -0.64% העוסקת בייזום, הקמה ותפעול פרוייקטי נדל"ן למגורים, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה בהם היא רושמת הכנסות של כ-142.1 מיליון שקל, לעומת הכנסות כ- 115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-23.6%.

הכנסות החברה לרבעון השני לשנת 2022 ממכירת דירות הסתכמו לכ-135.7 מיליון שקל, לעומת כ-108.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-24.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-38.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 21 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-83.2%.

החברה רושמת ברבעון השני רווח נקי של כ-23.6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-16.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-40%. ההון העצמי של החברה עלה לכ- 207.8 מיליון שקל.

עם זאת, ברבעון השני מכרה החברה 47 יח"ד בפרויקטים השונים ברחבי הארץ, בהשוואה לכ-123 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד.

מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "התוצאות החזקות של המחצית הראשונה של שנת 2022 משקפות את המהלכים העסקיים אותם מיישמת החברה בהרחבת פעילותה בלב אזורי הביקוש וכניסה לפרויקטים משמעותיים ואיכותיים. ההון העצמי החזק העומד לרשות אלמוגים, שהינו כחמישית מסף המאזן, מהווה עדות מוחשית נוספת לעוצמה של החברה וביטוי ליציבות הפיננסית הבולטת שלה. עוצמה זו אפשרה לנו כחלק מהפיתוח העסקי להשקיע במנועי צמיחה עתידיים שישיאו לה ערך. כאשר העיקרי בהם הוא תחום ההתחדשות העירונית במטרופולין ת"א ובחינה של כניסה לפרויקטים עתירי היקף מסוג פינוי-בינוי גם באזורי הפריפריה. במחצית השנייה הגדלנו משמעותית את צבר יח"ד לכ-5,878 ואנו נראה את תרומתו לרווחיות החברה עם התקדמות שלבי ההשבחה בפרויקטים השונים. אנו מאמינים כי, החוסן והאיתנות הפיננסית שלנו יאפשרו להתמודד עם אתגרי השינויים המאקרו כלכליים אותם חווים השווקים בארץ ובעולם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מריצי נדל"ן ומניות - לדין (ל"ת)
    אביחי 22/08/2022 08:38
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: