באפ: ההכנסות צמחו ואיתם גם עלויות התפעול; ההפסד העמיק
חברת באפ טכנו -3.32% , העוסקת בפיתוח פלטפורמת מועדני לקוחות לשחקני משחקי וידאו מדווחת כי במחצית השנה האחרונה הסתכמו ההכנסות בכ-3.17 מיליון דולר, כאשר במחצית השנה הקודמת הסתכמו ההכנסות בסכום של כ-751 אלף דולר. בשנה הקודמת דיווחה החברה על הכנסות של 100 דולר. החברה מסבירה שהשינוי נבע תודות לגידול בהיקפי הפעילות של החברה.
ביחד עם ההכנסות, גם עלויות התפעול גדלו והסתכמו במחצית השנה האחרונה בכ-2.8 מיליון דולר, וזאת לעומת חצי השנה הראשונה אז הסתכם ההפסד התפעולי בכ-705 אלף דולר. בכל השנה הקודמת דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 400 אלף דולר. החברה מסבירה כי השינוי נובע בעיקר מגידול בהיקף פעילות של החברה ובכלל זה גידול בהיקפי הפרסום וגידול בהוצאות בגין תוכנית הנאמנות שמפעילה החברה שמהותה תגמול השחקנים המשתמשים בפלטפורמה. בנוסף, השינוי נובע גם מגידול בהוצאות המחקר והפיתוח של החברה כשאר היא מאמינה שאלו תומכות בצמיחת החברה כיום ובשנים הבאות.
החברה דיווחה על רווח גולמי של 1.8 מיליון שקל כאשר במחצית השנה הראשונה הסתכם בכ-640 אלף דולר. בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-7.3 מיליון דולר נכון לסוף 2021.
החברה דיווחה על הפסד של כ-6.9 מיליון דולר במהלך התקופה כאשר במחצית השנה הראשונה דיווחה על הפסד של 880 אלף דולר. ההפסד הנוכחי מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות המימון שהסתכמו בכ-4.3 מיליון דולר (כאשר הרוב כולו נבע במהלך החצי השנה האחרונה), בעיקר בעקבות שערוך כתבי אופציה וגידול בהתחייבויות החברה בגין הנפקות הון עתידיות. יצויין כי מדובר בגידול שמהותו חשבונאי ולא תזרימי. בכל השנה הקודמת הסתכם ההפסד בכ-426 אלף דולר.
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפיקי הכנסה מרכזיים
הכנסות החברה מפרסום הסתכמו במהלך השנה האחרונה בכ-2.3 מיליון דולר, ההכנסות מקמפיינים - לדברי החברה, אפיק הכנסה חדש - הסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר ואילו ההכנסות ממנויי פרמיום הסתכמו בכ-0.2 אלף דולר. החברה מציינת כי נכון למועד התשקיף האחרון אותו פרסמה (יולי 2021), כ-90% מהכנסותיה נבעו ממכירת שטחי פרסום בלבד.
עילי דה-בר מנכ"ל באפ טכנולוגיות: "תעשיית הגיימינג העולמית נהנית מפופולריות הולכת וגדלה ובמקביל לכך באפ טכנולוגיות נמצאת בתהליך של צמיחה עם ממוצע נוכחי של כ-400 אלף משתמשים בפלטפורמת החברה ברמה יומית, גידול של 140% לעומת הנתון במחצית שנת 2021. בתוך כך, אנו פועלים לגיוון ערוצי ההכנסה כחלק מביסוס צמיחתה העתידית של החברה. לאחרונה הודענו על השקה בארה"ב של כרטיס אשראי לגיימרים תחת המותג BUFFPAY ואנו רואים בתחום זה מנוע צמיחה נוסף, הן לגיוס לקוחות חדשים והן לשימור לקוחות קיימים. בנוסף, הודענו לאחרונה גם על הסכמים ל-3 קמפיינים על בסיס פלטפורמת החברה בהיקף הכנסות צפוי של כ-700 אלף דולר וזאת כחלק ממינוף ההכנסות מפרסום ישיר על בסיס קמפיינים בפלטפורמה שלנו. נמשיך לפעול להאצת הצמיחה."
ומה בעתיד?
חברת באף הונפקה בבורסה בתל אביב באוגוסט 2021 לפי שווי של 80 מיליון שקל וכאשר הציעה את מניותיה במחיר של 35 שקל למניה. מאז ההנפקה עלה המחיר בכ-134% למחיר של 81.91 שקל למניה והיא נסחרת היום על פי שווי של 187.9 מיליון שקל.
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מדוחותיה האחרונים של באף ניתן לראות, ההפסד התפעולי צומח ואיתו גם ההכנסות. במילים אחרות מדובר בדוחות של חברה צומחת. כשמפלחים את הכנסות החברה לכל רבעון ניתן לראות שהיא הכניסה ברבעון האחרון 1.9 מיליון דולר, המשקפים גידול של 50% ביחס לרבעון השלישי בו הכניסה 1.25 מיליון דולר, שבעצמם הציגו גידול של 150% על הכנסות החברה ברבעון השני, אז הסתכמו בכ-0.5 מיליון דולר.
מנגד חשוב לציין כי השורה התחתונה של באף רק מעמיקה. הפסד החברה בשורה התחתונה גדל בתקופה כמעט 700% כאשר עלה מ-880 אלף דולר בחצי השנה הראשונה ל-6.9 מיליון דולר בסוף התקופה (אם כי חשוב לציין שמדובר במספרים קטנים). ההפסד העמיק כאמור לדברי החברה בגלל הגידול בהוצאות המימון, כשאלו גדלו בעצמם כתוצאה מהצמיחה בה מנסה באף להשקיע.

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
גולף גולף -1.96% חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשת האופנה לנשים ג'אמפ ועונות מבעל השליטה יואב שמע. מחיר העסקה עומד על כ-30 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום יועד לכיסוי חובות הרשת הנרכשת. החוב של ג'אמפ ועונות מוערך בכ-20 מיליון שקל, כך שהסכום הנותר יועבר לבעלי הרשת, יואב שמע וארבעת יורשי השותף לשעבר אבי יפת, שמחזיקים בשליש מהבעלות. השלמת העסקה תלויה בהשלמת בדיקת נאותות ואישור דירקטוריון גולף.
הרשת הנרכשת מפעילה 63 סניפים ברחבי הארץ, רובם ממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פתוחים. חלק מהסניפים הם חנויות רחוב וסניפי אאוטלט. הרשת מתמחה באופנה לנשים במידות 40 ומעלה ומעסיקה כ-260 עובדים. גולף תוכל לבצע סינרגיה מיידית עם הרכישה החדשה על ידי איחוד המערכים הלוגיסטיים. צעד זה יחסוך לחברה כ-150 אלף שקל בחודש ששילמה ג'אמפ ועונות עבור שימוש במרלו"ג חיצוני. גולף תאחד גם את מטה החברה הנרכשת עם המטה שלה.
יואב שמע רכש את רשת ג'אמפ ב-2014 דרך בית משפט תמורת 800 אלף שקל, כאשר הרשת מנתה באותה עת 20 סניפים. כמה חודשים לאחר מכן איחד שמע את פעילותה עם רשת עונות שכבר הייתה בבעלותו. מאז הרחיב את הרשת ל-63 סניפים.
זו העסקה השנייה של גולף השנה, לאחר רכישת רשת חנויות סבון תמורת 6.5 מיליון שקל באוגוסט. את סבון רכשה גולף מתאגיד איב רושה הצרפתי, לאחר שהתאגיד סגר את מפעל הייצור בקריית גת ואת המערך הלוגיסטי והמטה בישראל. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מפעילה כ-340 חנויות ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל. בניגוד לחברות מתחרות כמו פוקס וקסטרו, לגולף אין זכיונות על מותגים זרים, מה שמאפשר לה גמישות רבה יותר בקבלת החלטות.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכישה של ג'אמפ ועונות צפויה לשמש כמנוע צמיחה לפעילות הקיימת של גולף בתחום אופנת הנשים. הרשת הנרכשת תתווסף ל-20 חנויות סבון שגולף רכשה ומעוניינת להרחיב ל-40 חנויות. גולף עלתה ב-7% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 314 מיליון שקל.
