מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד נטוורקס
צילום: ורדי כהנא

דוחות פושרים לטלרד - עלייה בהכנסות, ירידה ברווח

נושאים בכתבה טלרד

חברת טלרד מדווחת הכנסות של 45.4 מיליון דולר ברבעון השני - עלייה של 13% ביחס לרבעון מקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-23% ל-8.5 מיליון דולר. ה-EBITDA ברבעון השני עלה לכ-4.9 מיליון דולר. הרווח הנקי - 1.4 מיליון דולר. התוצאות מבטאות יציבות יחסית לעומת לעומת רבעון קודם, ושיפור בהכנסות אך ירידה במרווחים לעומת רבעון מקביל. 

צבר ההזמנות של החברה ב-3 מגזרי פעילותה גדל בכ- 22.1 מיליון דולר לכ-200.7 מיליון דולר. הכנסות החברה בתחום תשתיות תקשורת, סייבר ו-IT עלו ברבעון בכ-12.7% לכ-24 מיליון דולר, לעומת כ-21.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע ממימוש צבר ההזמנות ומביצוע פרויקטים חדשים.  

הרווח התפעולי של מגזר זה ברבעון עלה לכ-1.4 מיליון דולר, לעומת כ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף חודש יוני 2021, לחברה צבר הזמנות בתחום פעילות זה של כ-106.1 מיליון דולר, המשקף גידול של כ-50% לעומת סוף שנת 2020.               

הכנסות החברה בתחום המוצרים, הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת עלו ברבעון השני של 2021  ל-13.1 מיליון דולר, לעומת כ-12.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מביצוע פרויקטים למפעילי תקשורת בדרום אמריקה.

הרווח התפעולי של המגזר ברבעון הסתכם בכ-1.6 מיליון דולר, לעומת כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מחסכון בעלויות שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד  לאור משבר הקורונה. נכון לסוף חודש יוני 2021, לחברה צבר הזמנות בתחום פעילות זה של כ-38.2 מיליון דולר.

הכנסות החברה בתחום מיקור תהליך עסקי וניהול פרויקטים, הכוללות את הכנסות חברת מרמנת וחברת הבת גאו-דע, עלו ברבעון בכ-30% לכ-8.3 מיליון דולר לעומת כ-6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מביצוע פרויקטים חדשים ופרויקטים קיימים שהוקפאו במהלך שנה שעברה כתוצאה מהעדר תקציב מדינה ומהשפעות קורונה.  

מגזר זה רשם הפסד תפעולי ברבעון של כ-0.17 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף חודש יוני 2021, לחברה צבר הזמנות בסך של כ-56.4 מיליון דולר בתחום פעילות זה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי המתואם של החברה (בניכוי הכנסות אחרות) של החברה ברבעון השני של 2021 הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר, לעומת כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בין היתר מחסכון בעלויות  בתקופה המקבילה אשתקד  לאור משבר הקורונה, מגידול בהוצאות שילוח עקב התייקרות עולמית ומגידול בהוצאות ייעוץ ומשפטיות בין היתר עקב רכישת פעילות  WaveIP.

החברה סיימה את הרבעון השני ברווח הנקי מתואם (בניכוי הכנסות אחרות)  של כ-1.3 מיליון דולר, לעומת כ-1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני של 2021 עלה בשיעור קל לכ-4.9 מיליון דולר לעומת כ-4.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021.

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד, אמר על רקע התוצאות: "אנו פועלים באינטנסיביות להרחבת פעילותינו ומימוש הפוטנציאל הקיים בכל אחד ממגזרי הפעילות. זאת, במסגרת אסטרטגית החברה, לחיזוק הצמיחה האורגנית, לצד ביצוע רכישות סינרגטיות לפעילויות הליבה המהוות מנועי צמיחה להתפתחות החברה ומשלימות את הפעילויות בהן אנו מתמחים.

"לאחרונה, החלה חברת מרמנת בפיתוח פלטפורמה טכנולוגית חדשנית וייחודית בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית (הקמת מרקט פלייס) אשר תאפשר מתן פתרונות  מתקדמים ללקוחות עסקיים בתחום ה-BPO . בנוסף, אנו ממשיכים בתהליך הטמעת פעילות חברת WaveIP אשר רכשנו בתחילת השנה, המפתחת ומייצרת פתרונות אלחוטיים בפס רחב למפעילי תקשורת. מדובר ברכישה המגדילה את פוטנציאל הצמיחה והמכירות של מוצריה יחד עם הסינרגיה הצפויה למוצרי ה-BWA הנמכרים ללקוחותינו בארה"ב ובשאר העולם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תגובת השוק 10% מטה והכתבה שני עולמות שנים (ל"ת)
    הגולש 19/08/2021 17:35
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.