ד"ר שי מרצקי
צילום: artzki_615_130313.JPG

בונוס ביוגרופ עולה בכ-7% אחרי שהשלימה גיוס בפרמיה של 11%

החברה המפתחת טכנולוגיה להנדסת רקמות לצורך שתלים גייסה 13 מיליון שקל לפי מחיר של 51.7 אגורות למניה, לעומת מחיר של 46.4 אגורות טרם ההנפקה. אחרי עליות של קרוב ל-10% בעקבות הדיווח, השוק ממשיך להתאים עצמו ומניית החברה מטפסת
איתי פת-יה | (4)

חברת בונוס ביוגרופ 0.47% מטפסת בכ-7% בהמשך לעליות של 9% שרשמה אתמול. החברה השלימה זה עתה הנפקה פרטית בהיקף של 13 מיליון שקל בפרמיה של 11%. הגיוס בוצע לפי מחיר של 51.7 אגורות למניה, גבוה ב-5.3 אגורות ממחיר הסגירה שלשום שעמד על 46.4. כעת החברה נסחרת כבר במחיר של כ-54 אגורות למניה.

בהנפקה לקחו חלק קרן ההון סיכון SIBF מבאר שבע, לצד משקיע נוסף. SIBF השתתפה גם בגיוס הקודם של בונוס ביוגרופ באוקטובר, אז השקיעה 7 מיליון שקל בחברה. המניות שהונפקו מהוות 2.46% מהון המניות המונפק ומזכויות ההצבעה בחברה, לאחר ההנפקה. עד כה גייסה בונוס 131 מיליון שקל, מהם כ-109.5 מיליון שקל בהנפקות פרטיות. הצלחת ההנפקה, עוד יותר כשהיא נעשית בפרמיה על מחיר השוק, מהווה הבעת אמון של המשקיעים בבונוס ביוגרופ, ובהתאם לכך השוק מתאים את עצמו והמניה חווה כעת עליות.

בונוס מפתחת טכנולוגיה של הנדסת רקמות לגידול שתל חי של עצם אנושית, ולאחרונה הסבה את הטכנולוגיות המשמשות אותה לצורך כניסה לתחום פיתוח תרופה לחולי קורונה. בסוף דצמבר האחרון דיווחה כי התרופה לתסמונת סיוגרן שמפתחת Wize פארמה, ממנה תקבל בונוס 37% מההכנסות, הראתה שיפור בתסמיני העין היבשה בחולים במסגרת הניסוי הקליני.

ברבעון השלישי של 2020 צמצמה החברה את ההפסדים לכ-3.3 מיליון שקל לעומת 4.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בתקופת הדוח, החל מיוני, ועם ההתקדמות בפיתוח הטיפול בקורונה החזירה החברה את כל העובדים שהוצאו לחל"ת וכן שבה להיקפי העסקה מלאים. ההפסד הכולל ב-9 החודשים הראשונים של 2020 נאמד בכ-14.5 מיליון שקל, לעומת 17.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

בראיון לביזפורטל מאוקטובר האחרון, ד"ר שי מרצקי מנכ״ל החברה, וד"ר תומר בורנשטיין מנהל המחקר שלה, הסבירו את התוצאות דאז בכך שהניסויים הקליניים אורכים זמן רב. "יש לנו שני ניסויים קליניים שרצים, הראשון הוא בטיפול של חוסרי עצם בגולגולת, בעיקר בלסת והשני הוא טיפול לחסרי עצם בגפיים", הסבירו. "שני הניסויים הם בפאזה 1/2, כאשר הפאזה הבאה תהיה גלובלית, ואותה אנחנו מתכוונים להתחיל בשנה הקרובה". 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מצחיקים.. (ל"ת)
    tt 13/01/2021 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נעמה 13/01/2021 08:56
    הגב לתגובה זו
    אני כבר שנים רבות מושקע בחברה משהו כמו 6-7 שנים. לפני כשנתיים בערך הבטיחו להנפיק בארה״ב אבל זה לא קרה. עכשיו המייסד דר מרצקי מציין שהניסוי הקליני יקח .....3 שנים. מוכן למכור לךהמניות שבבעלותי 150 אלף.
  • שרון 13/01/2021 13:50
    הגב לתגובה זו
    ואם במקרה תפסת אותה במחיר הנמוך שלה באפריל 2014 אז עשית כבר 200%
  • 1.
    אמיר 12/01/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    אם זה יעבוד שווי החברה יקפוץ פי 100, פטנטים לבעיות בשווי 10 מליארד בשנה. לא לשים את הפנסיה רק קצת. כנל אנלייבקס מדיוונד
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.