שי מרצקי
צילום: יח"צ

בונוס ביוגרופ: השקעה של כ-48.5 מיליון שקל בפרמיה של 5.7%

חתמה הסכם השקעה במסגרתו תקבל מזומן ו-37% מהכנסותיה של Wize Pharma בטכנולוגיה בתחום רפואת עיניים בשווי כולל של כ-14 מיליון דולר, תמורת הקצאת מניות
ערן סוקול | (2)

חברת בונוס ביוגרופ 0.81%  חברת ביוטכנולוגיה, המפתחת טכנולוגיה חדשנית וייחודית של הנדסת רקמות לגידול שתל חי של עצם אנושית, להשלמת חסר בעצם בבני אדם, מודיעה כי חתמה עם חברת Wize Pharma, הסכם השקעה במסגרתו תקבל מזומן ו-37% מהכנסותיה של Wize Pharma בטכנולוגיה בתחום רפואת עיניים בשווי כולל של כ-14 מיליון דולר, תמורת הקצאת 12% ממניות בונוס. העסקה משקפת פרמיה של כ-5.7% על שער הבסיס של המניה הבוקר.

> בונוס ביוגרופ: הצלחה בניסוי הקליני השני להשלמת חסר עצם בלסת

> בונוס ביוגרופ קיבלה אישור שימוש במזרק מה-FDA

> הפוטנציאל של בונוס ביוגרופ אדיר, אך בינתיים המשקיעים מסתפקים בעצמות

על פי הדיווח, החברה חתמה הסכם השקעה עם חברת Wize Pharma מדלוור, ארה"ב, לפיו תקבל בונוס ביוגרופ כ-25.6 מיליון שקל במזומן (7.4 מיליון דולר), וכן זכויות בשיעור של 37% מהכנסותיה של Wize Pharma בטכנולוגיה בתחום רפואת עיניים, תמורת הקצאת כ-113 מיליון מניות בונוס ביוגרופ, אשר יהוו כ-12% ממניות החברה לאחר ההקצאה.

על בסיס הערכת שווי חיצונית שבוצעה במסגרת הסכם ההשקעה, שווי הזכויות בהכנסות של Wize Pharma מהטכנולוגיה בתחום רפואת העיניים, הוערך בכ-6.6 מיליון דולר. כלומר, שווי התמורה הכוללת נאמד בכ-14 מיליון דולר (כ-48.5 מיליון שקל), המשקף מחיר של 42.7 אגורות למניה - פרמיה של כ-5.7% על שער הבסיס של המניה הבוקר.

בחברה מציינים כי לצורך ההשקעה בבונוס, גייסה Wize Pharma הון ממשקיעים, ביניהם יונתן רוביני ויאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ. זאת לאחר שלפני כחודשיים, גייסה בונוס ביוגרופ כ-5 מיליון שקל ממשקיעים זרים, בהובלת רופאים כירורגים מחו"ל הנמנים על המשקיעים, לפי מחיר של 50 אגורות למניה - גבוה בכ-24% ממחיר השוק הנוכחי ובפרמיה של כ-21% על מחיר השוק במועד הדיווח על ההקצאה.

ד"ר שי מרצקי, מנכ"ל בונוס ביוגרופ: ”גיוס ההון המהותי ושיתוף הפעולה עם  משקיעים נודעים, הינם בשורה משמעותית אשר עשויה לקדם את יישום הטכנולוגיה פורצת הדרך של בונוס ביוגרופ לקראת הצעת פתרון איכותי של שתל חי של עצם אנושית במחיר סביר למיליוני אנשים הזקוקים לו, בכל שנה, בשוק קיים של מיליארדי דולרים בשנה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

העצם מיוצרת מרקמות שומן, מחוץ לגוף המטופל

שתל חי של עצם אנושית בהזרקה, מתוצרת בונוס ביוגרופ, מגודל מחוץ לגופו של המטופל, במרכז הייצור של החברה, על בסיס תאים שנלקטו מרקמת שומן שנלקחה מגופו. השימוש בתאים שמקורם בגופו של המטופל, מפחית את הסיכון לתגובה חיסונית ולדחיית השתל, האופייניים לטיפולים בהם נעשה שימוש בתאים או ברקמות שאינם נלקחים מהמטופל לו הם מיועדים, אלא מתורם זר.

בנוסף, השתלת שתל עצם זה, איננה מצריכה הליך כירורגי מורכב, וכך עשויה להקל על המערכת הרפואית, מחד, ולהחיש את השיקום של המטופל, מאידך.

מה חדשני במוצר של בונוס?

בונוס ביוגרופ מפתחת שתל חי של עצם אנושית המגיע בצורת נוזל המורכב מחלקיקי עצם רבים ומיוצר במעבדת הייצור של החברה בחיפה, במערכת גידול המדמה את התנאים הדרושים לייצור עצם בגוף האדם. תהליך הייצור של העצם מבוסס על דגימה של תאים מרקמת שומן של המטופל ואורך כשבועיים. 

 

תיאור תהליך הייצור של בונוס ביוגרופ  
מקור: מצגת למשקיעים

עם תום הגידול של נוזל חלקיקי העצם במעבדה, הנוזל מועבר לבית החולים או למרפאה ומושתל באמצעות זריקה לגופו של המטופל. בגלל שמדובר ברקמות חיות, הנוזל מתאחה בתוך הגוף בזמן קצר והופך לעצם, כאשר לאחר כחודשיים, העצם מגיעה לדרגת חוזק מקסימלית ו"בעצם" מביאה להחלמה מלאה של המטופל.

 

זריקה במקום ניתוח מורכב
מקור: מצגת למשקיעים

שוק של 8 מיליארד דולר בשנה

על פי דיווחי החברה, השוק העולמי של שיקום עצם נאמד בכ-8 מיליארד דולר, בשנת 2019. הפתרונות האלטרנטיביים הקיימים כיום, הינם ניתוח לקצירת עצם ממקום אחר בגופו של המטופל, ביחד עם כלי הדם ההיקפיים שלה, והשתלתם באזור החסר בעצם של המטופל. מדובר בניתוח מורכב שיכול לארוך 15 שעות. לחילופין, ניתן לעשות שימוש בתחליף מלאכותי לעצם האנושית, אשר לא מביא לריפוי מלא ולא מאפשר חזרה של המטופל לתפקוד רגיל, עקב היעדר חיבור טבעי בין התחליף המלאכותי של העצם לבין הגוף האנושי.

מבחינת עלות, ניתוח קצירת עצם והשתלתה בגוף המטופל, נעה בטווח של 15-10 אלף דולר עבור חסר עצם קטן (בשיקום לסת למשל), כאשר בניתוחים מורכבים יותר, כגון חוסרים בגפיים, עלות הטיפול נעה בטווח של 80-70 אלף דולר.

רכיבי העלות כוללים הוצאות בגין שעות מרובות של חדר ניתוח ואישפוז ארוך לאחר הטיפולים ובחברה צופים כי מחיר הטיפול יעמוד בסדר גודל דומה. לגבי היקף עלות המכר או שולי הרווחיות הגולמית הצפויה, בונוס ביוגרופ טרם חשפה נתונים כלשהם.  

מתי צפוי מסחור של מוצר החברה?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גיא 16/01/2020 13:29
    הגב לתגובה זו
    לא השאירו כלום למשקיעים הקודמים שווי חברה קופץ לשווי מטורף של 400 מיליון על חלומות במקביל עוד דילולים בדרך הגיוס היום גמר על החברה בהסכם חלוקת הכנסות
  • יניב 16/01/2020 15:20
    הגב לתגובה זו
    שהחברה תמשיך להתקיים מתרומות? אתה בסדר? כל חברה בשלבי פיתוח צריכה לגייס ולדלל, ההבדל הוא שהחברה הזאת כל פעם מפתיע מחדש ומגייסת מעל מחיר השוק כדי שלא ידלל את השווי של המשקיעים. שאפו ענק
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.