תדיראן הולדינגס משתלטת על פח תעש, ומכוונת למחזור של מיליארד שקל

בשנתיים האחרונות קבוצת פח תעש ייצרה הכנסות ממוצעות של כ-160 מיליון שקל בשנה ורווח נקי ממוצע של כ-21 מיליון שקל לשנה. תדיראן רוכשת 70% מפח תעש תמורת 100 מיליון שקל 

ירדן סמדר | (3)

חברת תדיראן הולדינגס רוכשת 70% ממניות קבוצת פח תעש הכוללת את חברת פח תעש (אשקלון) וחברת די.אנד.פי חדרים נקיים תמורת 100 מיליון שקל. הקבוצה הנרכשת עוסקת בטכנולוגיות אוויר לתחומי המסחר, התעשייה והחדרים הנקיים. יתרת המניות (30%) יוותרו בידי בעלי מניות המיעוט בקבוצה אשר ימשיכו לנהל אותה בשנים הבאות.

בשנתיים האחרונות קבוצת פח תעש ייצרה הכנסות ממוצעות של כ-160 מיליון שקל בשנה, EBITDA ממוצעת של כ-28 מיליון שקל ורווח נקי ממוצע של כ-21 מיליון שקל לשנה.

מדובר על תרומה משמעותית לתוצאות של תדיראן. תדיראן הכניסה ברבעון הראשון של השנה 172.7 מיליון שקל, לעומת 148 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון הסתכם ב-7.6 מיליון שקל לעומת 6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרבעון הראשון מוטה כלפי מטה (עונתיות), ובהיבט שנתי מסכמות ההכנסות ב-791 מיליון שקל והרווח בכ-60 מיליון שקל.

כלומר, הרווח של קבוצת פח יעלה את הרווח של החברה לאזור ה-75 מיליון שקל (בהינתן רכישה של 70%). מנגד, קיימת עלות מימון לרכישה, אבל היא אמורה להיות נמוכה ביחס לתרומה. 

חברת פח תעש עוסקת בישראל בתחום מיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי ובין היתר בתחומי הסמיקונדקטור, הפארמה, הבניין והחקלאות. לפח תעש זרוע תכנון, זרוע ייצור וזרוע ביצוע והקמת פרויקטים הכוללים ייצור והרכבה של מערכות מיזוג אוויר מורכבות המותאמות באופן ספציפי לדרישות הלקוח.

חברת די.אנד.פי עוסקת בתחום החדרים הנקיים, כולל תכנון, ייצור והקמה של חדרים נקיים לתעשיות הסמיקונדקטור והפארמה, וכן ייצור מוצרים משלימים עבור חדרים נקיים.

 

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן הולדינגס אמר: "אני שמח ונרגש להודיע על עסקת הרכישה של קבוצת פח תעש. תדיראן הינה הקבוצה המובילה בישראל בתחום מיזוג האוויר הביתי. כחלק מהתוכנית האסטרטגית של תדיראן הגדרנו את תחומי מיזוג האוויר המסחרי והתעשייתי כמנועי צמיחה. רכישת השליטה בקבוצת פח תעש הופכת את תדיראן לקבוצה המובילה בתחום המיזוג התעשייתי, מחזקת את תחום מיזוג האוויר המסחרי והינה משמעותית עבורנו למימוש אחד מיעדי הקבוצה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משה ממרוד תותח ... (ל"ת)
    עמית 03/07/2019 23:31
    הגב לתגובה זו
  • ניצן 08/07/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    בחור סופר צנוע שהתחיל מחנות קטנה למוצרי חשמל והגיע למה שהגיע בזכות הרבה כישרון ואמביציה, כל הכבוד!!
  • 1.
    הודעה מעולה,מסיימת 10 אחוז למעלה, לא המלצה ולא ידיעה (ל"ת)
    ספרטקוס 03/07/2019 10:10
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים