אהוד ברק, מתוך הסרט "להיות רמטכ"ל"
צילום: צילום מסך מאקו

אינטרקיור חתמה הסכם הפצה בגרמניה בהיקף מינימלי של 7 טון

הסכם ההפצה קובע כמות רכישה מינימלית של כ-7 טון במהלך השנים 2019 ו-2020 כאשר לאחר תקופה זאת, תקבע כמות רכישה מינימלית עדכנית בהתאם לתחזית שנתית שתאושר על ידי הצדדים
ערן סוקול | (9)

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור 0.14%  מדווחת היום (ה') כי חתמה על הסכם הפצה של מוצרי קנאביס עם תאגיד גרמני, בהיקף מינמלי של 7 טון, על פני 3 שנים, לחולים, מרפאות, בתי חולים, חברות מסחריות, מוסדות מחקר ופיתוח וגורמים ממשלתיים בעלי רישיון לשימוש והחזקת קנאביס רפואי ברחבי גרמניה.

על פי הדיווח, הסכם ההפצה קובע כמות רכישה מינימלית של כ-7 טון במהלך השנים 2019 ו-2020 כאשר לאחר תקופה זאת (2021 ואילך), תקבע כמות רכישה מינימלית עדכנית בהתאם לתחזית שנתית שתאושר על ידי התאגיד הגרמני וקנדוק.

התאגיד הגרמני התחייב לרכישה של כמות מינימלית רבעונית ראשונה עוד במהלך 2019 אותה התחייבה קנדוק לספק.

החברה מבהירה כי התחייבות הדדית זאת כפופה לקבלת כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים בישראל ובאזור הפעילות, לרבות אישור ייצוא וייבוא של קנאביס רפואי.

להערכת קנדוק, ניתן יהיה לספק את כמות הרכישה המינימלית, במלואה או בחלקה, מהמדינה האירופאית הנוספת בה התקשרה קנדוק במזכר הבנות לפעילות ייצור קנאביס רפואי.

מזכר ההבנות

במקביל לדיווח אודות הסכם ההפצה כאמור, דיווחה אינטרקיור על התקשרות במזכר הבנות עם חברה מהאיחוד האירופאי בה קיימת הסדרה של ייצור, שיווק והפצה של מוצרי קנאביס רפואי תחת תקן, EU-GMP לצורך יצירת שיתוף פעולה למטרות גידול, ייצור, והפצה של מוצרי קנאביס רפואי באיחוד האירופאי.

על פי מזכר ההבנות, המוצרים ייצרו במתקן בבעלותו של השותף, כאשר בכפוף לקבלת מלוא הרישיונות הנדרשים לייצור והפצת המוצרים, ועם קציר מוצלח ראשון של המוצרים, יפעלו הצדדים להקמת חברה משותפת שתוחזק בחלקים שווים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מוני 27/06/2019 09:40
    הגב לתגובה זו
    האם בארץ או בחו"ל?
  • 5.
    נח 24/06/2019 22:10
    הגב לתגובה זו
    זו עיסקת תיווך! הייצור בחו"ל,הלקוח בחו"ל,הרווח כנראה גם יתעכב בחברות אופשור ויישארו רק סיפורים על התרומה למשק
  • 4.
    החוק והצדק 14/06/2019 19:41
    הגב לתגובה זו
    2 מ ש"ח על השקעה של 8 מ ש"ח יופי יכסה את השכר של אודי חמודי השחצן
  • 3.
    מה יהיה איתכם?? 14/06/2019 08:06
    הגב לתגובה זו
    ואנחנו כבר באמצע 2019?
  • ערן סוקול 14/06/2019 09:29
    הגב לתגובה זו
    היה כתוב "לאחר תקופה זאת, תקבע כמות רכישה מינימלית עדכנית בהתאם לתחזית שנתית שתאושר על ידי התאגיד הגרמני וקנדוק" (הכוונה לשנת 2021).
  • 2.
    יעל 13/06/2019 19:22
    הגב לתגובה זו
    תקע הייצוא תקופה ארוכה והמדינה הפסידה מליארדים בגלל הטיפשות שלו שהאינטרס הפרטי שלו קדם לזה של המדינה.
  • אבל מזל שיש להם ראש ממשלה לשעבר ש"מסדר"כל בעייה ובחינם (ל"ת)
    bj 24/06/2019 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ררר 13/06/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    את המנייה לפחות ב 20% ..היום בקושי מדגדג לאחר שירד מכשיר בצורה חדההה
  • נגמר הכסף לטמבלים (ל"ת)
    החוק והצדק 14/06/2019 19:39
    הגב לתגובה זו
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

חגי שלום טיב טעם
צילום: אסף לב

טיב טעם: הכנסות הרבעון עלו ב-15.7%, הרווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל

מחזור הרבעון השלישי הגיע ל-528.7 מיליון שקל וה-EBITDA עלה ל-59.3 מיליון שקל; הקמעונאות צמחה ב-1.3% בלבד ל-394.8 מיליון שקל, בעוד מגזר הסחר זינק ב-66% ל-164.9 מיליון שקל בעיקר בעקבות איחוד מזרח ומערב - החברה תחלק דיבידנד של 4.6 מיליון שקל

ליאור דנקנר |

קבוצת טיב טעם טיב טעם 5.24%   מפרסמת דוחות לרבעון השלישי עם עלייה של 15.7% בהכנסות ל-528.7 מיליון שקל וגידול של 55.6% ברווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל. במקביל הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כ-4.6 מיליון שקל שצפוי להיות משולם בדצמבר. מאחורי המספרים הקבוצתיים בולטת התמונה: מגזר הסחר, שממילא גדל בשנים האחרונות, מושך את התוצאות למעלה בעקבות איחוד מזרח ומערב, בעוד רשת הסופרמרקטים הקמעונאית מציגה צמיחה מתונה יותר.

שיפור ברווחיות וברמת המזומן

סך ההכנסות ברבעון השלישי עלה ל-528.7 מיליון שקל לעומת 457.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ב-176.2 מיליון שקל, 33.3% מהמחזור, לעומת 148.2 מיליון שקל ו-32.4% מהמחזור אשתקד. כלומר, לא רק שהפעילות גדלה, גם שיעור הרווח הגולמי השתפר.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-27.9 מיליון שקל, כ-5.3% מההכנסות, לעומת 20.5 מיליון שקל ו-4.5% ברבעון המקביל. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) גדל ב-20.6% והגיע ל-59.3 מיליון שקל לעומת 49.2 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה הרווח הנקי לרבעון הגיע ל-15.6 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הנקי עלה מ-2.2% ל-2.9%.

מבחינת תזרים, הפעילות השוטפת הניבה ברבעון השלישי כ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-9.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה - שיפור שמשקף גם את העלייה ברווח התפעולי וגם ניהול הון חוזר זהיר יותר. בחברה מציינים כי חברות הקבוצה עומדות בהתניות הפיננסיות מול הבנקים לאחר הארכת הסכמי המימון עד מאי 2026.

הקמעונאות יציבה, הסחר הופך למשמעותי יותר

במגזר קמעונאות המזון, רשת המרכולים, ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-394.8 מיליון שקל, לעומת 389.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-1.3% בלבד. בחברה מייחסים את העלייה בעיקר לעיתוי חגי תשרי שנפלו בחלקם ברבעון השלישי ולגידול במכירות דרך תוכנית הנאמנות TivClub, כשמנגד התייקרות כללית של מוצרי המזון במשק והעלאת המע״מ פעלו לקיטון בהיקף הצריכה. הפדיון בחנויות זהות עלה ב-2.3%.