לא לשימוש
צילום: יח"צ

פרוטרום: זינוק של 23% ברווח הנקי ל-37 מיליון דולר; באקסלנס העלו מחיר יעד

חברת הטעמים רשמה עלייה בכל הפרמטרים הודות לאסטרטגיית הרכישות. מאז 2011 ועד כה פרוטרום רכשה 38 חברות
גיא בן סימון | (8)
נושאים בכתבה פרוטרום

חברת הטעמים פרוטרום דיווחה היום על תוצאות שיא לרבעון השני בכל הפרמטרים כאשר אסטרטגיית הצמיחה של החברה באמצעות רכישות נותנת אותותיה עם זינוק של 23% בשורה התחתונה וצפי להמשך צמיחה הודות לאסטרטגיית הרכישות. 

בשורה העליונה, הכנסותיה של פרוטרום ברבעון השני עלו ב-14.4% לשיא של 343.6 מיליון דולר, לעומת 300 מיליון דולר ברבעון השני של 2016. העלייה בהכנסות משקפת צמיחה של 6.8% על בסיס פרופורמה ובניטרול מטבעות.

המכירות של פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) עלו ב-13.8% ברבעון השני והגיעו לשיא של 318.3 מליון דולר.

המכירות בתחום הטעמים עלו ב-13.3% והגיעו ברבעון השני של 2017 לכ-254.3 מליון דולר לעומת 224.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה של 6% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה. משנת 2000 צמחה פעילות הטעמים של פרוטרום בכ-24%.

המכירות בתחום חומרי הגלם היחודיים צמחו ב-15.3% לכ-66.4 מליון דולר, ומשקפות צמיחה של 14.3% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה.

הרווח הגולמי, בנטרול הוצאות חד"פ) של כלל פעילות פרוטרום עלה ברבעון השני בכ-13.5% לכ-132.6 מיליון דולר. הרווח התפעולי עלה בכ-32.7% והגיע לכ- 55.2 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 16.1%) לעומת כ-41.6 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של 13.9%) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA צמח בכ- 22.5% והגיע לכ-66.9 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פרוטרום עלה ב-22.7% והסתכם ב-37.2 מיליון דולר, לעומת רווח של 30.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

משנת 2011 ועד כה ביצעה פרוטרום 38 רכישות אסטרטגיות, מתוכן 24 מתחילת שנת 2015, 8 רכישות ב-2016 ו-5 רכישות מתחילת 2017. החברה צופה כי התוכנית האסטרטגית תביא להשגת יעד מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר עם שיעור של EBITDA מעל 22% בעסקי הליבה שלה (בהינתן תמהיל המוצרים הנוכחי), עד לשנת 2020. להערכתה, מבנה הונה האיתן, עם היקף נכסים של כ-1.79 מיליארד דולר והון עצמי של 769 מליון דולר (המהווה 43% מסך המאזן), ורמת החוב נטו (סך הלוואות בניכוי מזומנים) בהיקף של 512 מליון דולר, בתמיכת תזרים המזומנים החזק וביחד עם גיבוי בנקאי, יאפשרו לה להמשיך ולממש את אסטרטגיית הצמיחה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    משה 17/08/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    אחד הדברים העצובים שחברות רבות נהגו בהם ב2000, והתרסקו מיד לאחר מכן, היו דוחות עם פרופורמה כלומר ערכים עתידיים כדאי מאוד להיזהר מדוחות כאלו, היו לא מעט כתבות בנושא בעבר, בהצלחה לכולם
  • 5.
    אלי 17/08/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    אם הייתי מחזיק פרוטרום הייתי מממש עכשיו, לדעתי היא מעכשיו תתממש .
  • 4.
    דודו 17/08/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
    מי הבעלים שלה? היה כתוב כאן שהוא בן למעלה מ90 , כל הכבוד!
  • 3.
    דוד 17/08/2017 10:27
    הגב לתגובה זו
    מחזיק כבר שנתיים ,סכום ניכבד . בזכותכם חצי מעלות הרכב לבני. ניהול שקול ,הון איתן, ותזרים מזומנים מצויין. טובה יותר מקרן פנסיה בהצלחה בהמשך.
  • 2.
    שרה 17/08/2017 10:02
    הגב לתגובה זו
    עוקבת אחריה כבר כמה שנים חברה מנוהלת ממש תענוג, כל הכבוד.
  • 1.
    ליאורה משקיעה ותיקה 17/08/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    ברכות על עוד רבעון מעולה. היהול מעולה של אורי יהודאי ואסטרטגית צמיחה עקבית אגרסיבית ושקולה ימשיכו להביא תוצאות מעולות. כן ירבו.
  • חברה מדהימה אבל מאוד יקרה (ל"ת)
    יצחק 17/08/2017 10:38
    הגב לתגובה זו
  • "הזול עולה ביוקר" (ל"ת)
    "הזול עולה ביוקר" 17/08/2017 16:03
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

מיליארד שקל: נופר אנרגיה רוכשת שליטה באלומיי קפיטל

נופר אנרגיה תשלם כ-458.5 מיליון שקל עבור 45.9% מהמניות, במימון עצמי ובכפוף לאישורים רגולטוריים

ליאור דנקנר |

נופר אנרגיה נופר אנרג'י 0%   מדווחים שחתמה על הסכם לרכישת 45.9% מאלומיי קפיטל אלומיי 0%  , נתח שמקנה שליטה, לפי שווי חברה של מיליארד שקל. התמורה הכוללת בעסקה עומדת על כ-458.5 מיליון שקל, ונופר צפויה לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים. החברה מדווחת שהמהלך אמור להרחיב את הפעילות של נופר בשווקים שבהם אלומיי כבר פועלת, בישראל וגם בחו"ל, בעיקר בארה"ב, ספרד, איטליה והולנד.

את המניות נופר צפויה לרכוש מבעלי השליטה באלומיי, שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים ולאישורים רגולטוריים, בהם אישור רשות החשמל להחזקת שליטה ואישור הממונה על התחרות. רני פרידריך צפוי להמשיך בתפקידו כמנכ"ל אלומיי גם לאחר השלמת העסקה.


הרחבת פעילות וסינרגיה תפעולית

הרכישה נשענת על פעילות קיימת של אלומיי במדינות שבהן נופר רוצה להעמיק נוכחות. בפועל, נופר נכנסת לפלטפורמה שכבר עובדת, עם נכסים מניבים לצד פרויקטים בהקמה ובייזום. בנוסף, מדווחים על כוונה לייצר סינרגיה תפעולית להשבחת נכסים, כלומר שילוב יכולות בייזום, הקמה וניהול פרויקטי אנרגיה כדי לשפר ביצועים של נכסים קיימים.

אלומיי היא חברה ישראלית שעוסקת בייזום, הקמה ותפעול של מתקני אנרגיה, עם פעילות בישראל, ארה"ב, איטליה, ספרד והולנד. שווי השוק שלה ביום העסקה עומד על כ-970 מיליון שקל, ולחברה ארבע סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-954.6 מיליון שקל. אג"ח הן אגרות חוב, כלומר חוב סחיר שהחברה מגייסת מהציבור ומהמוסדיים ומחזירה לאורך זמן עם ריבית.


לקריאות מעניינות נוספות:

נופר אנרגיה מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת