לאומי שוקי הון מעדכנים את מחיר היעד לאלביט - עדיין נותר נמוך ממחירה הנוכחי

נדב לוי | (2)

ענקית התעשייה הביטחונית דיווחה לפני כשבועיים את תוצאותייה לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה כאשר איכזבה את המשקיעים כשרשמה שיפור זניח בשורת ההכנסות ברבעון הרביעי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם בסיכום שנת 2016 החברה אכזבה כאשר הציגה שיפור קל בשורת הרווח הנקי שצמח בכ-12 מיליון דולר בלבד.

עם זאת, לאחרונה דיווחה החברה על רצף הזמנות חדשות ממדינות באסיה פסיפיק, שם ממשיכה החברה להעמיק את פעילותה, וכמו כן על זכייה בחוזה בהיקף של 100 מיליון (שדווח במעמד פרסום הדו"חות) עם משרד הביטחון, וחוזה בהיקף של 50 מיליון דולר עם חיל הים האמריקני.

אלה פריד, לאומי שוקי הון, העלתה אתמול את מחיר היעד למניית אלביט מערכות -1.25% ל-399 שקלים, ובה בעת הותירה את ההמלצה על 'תשואת שוק'. נציין כי מחיר היעד המעודכן לאלביט משקף דאונסייד של 4.5% על מחירה הנוכחי של המניה בת"א.

פריד: "העלינו את מחיר היעד והותרנו את ההמלצה. למרות הדאונסייד המתון שנגזר ממחיר היעד שלנו, אנו ממשיכים להמליץ על אלביט ב"תשואת שוק" בשל הרוח הגבית ממנה נהנה הסקטור. תוצאות השנה והרבעון עמדו בציפיות שלנו, עם שיעור רווח תפעולי יציב. במהלך 12 החודשים האחרונים רשמה מניית אלביט תשואה כוללת של 17%, ביחס לתשואה של כ-0.5% שהציג מדד ת"א-125 ו-27% שרשמה קבוצת ההשוואה - המורכבת בעיקר ממובילות התעשייה בצפון אמריקה. למרות התפיסה החיובית שלנו ביחס לסקטור והחברה, מזה זמן, מצאנו את עצמנו רודפים אחרי מחיר המניה, שנע בתאום עם הסקטור הביטחוני בעולם. הסיבה לכך טמונה בסנטימנט, וכנגזרת מכך, בהקדמה האגרסיבית של המכפילים לשיפור הצפוי במחזור העסקים".

"עם זאת, רוב היתרונות של החברה שרירים וקיימים - המתח הגיאופוליטי שגואה, תקציבי הביטחון שגדלים, התעשייה שמתאפיינת בחוסן מרגולציה והחברה שמצליחה להפתיע במוצרים ולמצוא נישות של "לחם וחמאה". המכפילים אמנם גבוהים היסטורית, אבל הסביבה העסקית ממשיכה להתרחב. אלביט סיימה את שנת 2016  עם צמיחה של 5% במכירות, כאשר הרווחיות פחות או יותר תקועה במקום, וגוזרת PEG של 3.5-4, הגבוה ביחס למתחרות. מנגד, הצמיחה הרציפה בשנתיים האחרונות, לצד הזדמנויות בארה"ב ובאירופה, עשויים לספק תנופה מחודשת. אנחנו מותירים את ההמלצה שלנו על "תשואת שוק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אם מחיר היעד נמוך מהמחיר בבורסה למה להמליץ בתשואת שוק? (ל"ת)
    החזק או מכירה 04/04/2017 23:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 04/04/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    למה לא המליצו כשפרצה את הדישדוש לפני כמה שנים? עכשיו בשיא הם ימכרו ומי שמקיע שוקע! זהירות!
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.