דסק"ש מסכמת רבעון: ירידה של 37% ברווח ל-260 מיליון ש' ב-Q1

רווחיות החברות הבנות נכסים ובנין וסלקום העיבו על תוצאות חברת ההחזקות, כשמנגד שופרסל תרמה לרווח הנקי הרבעוני
חן דרסינובר | (1)

על רקע ההתפתחויות האחרונות בקבוצת IDB, חברת דיסקונט השקעות פירסמה היום את דוחות כספיים מעורבים לרבעון הראשון של 2013. זאת, על רקע עליית מחיר מניית הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, שמוחזקת ע"י חברת הבת כור בשיעור של 2%, ומנגד שחיקה ברווחיות החברות המוחזקות על ידה.

דסק"ש רשמה רווח נקי של 260 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013, ירידה של 37% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה חברת ההחזקות רווח נקי של 413 מיליון שקל.

עיקר הפגיעה ברווחיותה של דסק"ש נבע כפועל יוצא מירידה ברווחיות זרוע הנדל"ן של IDB, נכסים ובנין, שם ירד חלקה של דסק"ש מ-167 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-56 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. במקביל, חלקה של דסק"ש בכור ירד מ-287 מיליון שקל אשתקד ל-256 מיליון שקל אשתקד, ובסלקום חלקה ירד מ-75 מיליון שקל ל-25 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

שופרסל היוותה נקודת האור של דסק"ש ברבעון הראשון, זאת לאחר שחלקה של דסק"ש בחברת הקמעונאות עלה מ-18 מיליון שקל ל-26 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 44.4%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דימה 28/05/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    נוחי בראבו! תמיד האמנתי בך.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.3%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 0.2% טבע 3.1% לאומי פועלים -0.29%