אורבניקה
צילום: שוקה כהן
דוחות

אורבניקה: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי – כמה הרוויחה קסטרו על החברה?

המגזר הצומח של קסטרו ממשיך להציג נתוני צמיחה, כשההכנסות עלו ב-11% ל-219.7 מיליון שקל והרווח הנקי עלה ב-5% ל-11.7 מיליון שקל; כמה הרוויחה קסטרו על ההשקעה באורבניקה, מאז 2016?

חיים בן הקון |

הכנסות אורבניקה - חברת קמעונאות אופנה מבית קסטרו - הסתכמו ברבעון הראשון ב-219.7 מיליון שקל, עליה של 11% לעומת 197.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-11.7 מיליון שקל, עליה של 5% לעומת 11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם שיעור הרווחיות הגולמית עלה מעט, 53.5% לעומת 52.4% ברבעון המקביל, מה שמצביע על קצב מכירות בריא, ללא צורך בהנחות מאסיביות לצורך שמירה על הכנסות גבוהות, לצד התייעלות בתהליך המכירה.


הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-117 מיליון שקל עליה של 13.1% לעומת כ-103.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווחיות הגולמית נובע מהגידול בהכנסות, מירידה בעלויות ההובלה והשילוח ומהשינוי בשער החליפין.


הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-11.2% והסתכמו בכ-219.7 מיליון שקל לעומת כ-197.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במצבת החנויות לצד גידול במכירות החנויות הזהות ומגידול בשטחי המסחר במגזר פעילות הודיס כתוצאה ממעבר לחנויות בקונספט העיצובי החדש.


 הכנסות החברה מאתרי האונליין הסתכמו בכ-18.6 מיליון שקל, גידול של כ-23% לעומת כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החנויות הזהות גדלו בכ-3.8% והסתכמו בכ-195.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-188.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 


בתחום אורבניקה אופנת הלבשה הציגה החברה גידול של כ-6% במכירות החנויות הזהות כולל אתרי האונליין, בתחום אורבניקה אביזרי אופנה רשמה החברה קיטון של כ-1.9% במכירות החנויות הזהות כולל אתרי האונליין ובתחום פעילות הודיס נרשם גידול של כ-2.8%. 


 הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של מותגי אורבניקה והודיס גדל בכ-1.5% והסתכם ברבעון הראשון לשנת 2025 בכ-1,568 שקל לעומת כ-1,545 שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות תחום אופנת ההלבשה באורבניקה הסתכמו בכ-111.8 מיליון ש"ח, גידול של כ-14.9% לעומת כ-97.3 מיליון שקלברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח בכ-19.9% לכ-8.2 מיליון שקל לעומת כ-6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות תחום אביזרי אופנה באורבניקה הסתכמו בכ-28.8 מיליון שקל, גידול של כ-6.3% לעומת כ-27.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-3.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.


 סך הכנסות תחום פעילות הודיס הסתכמו בכ-79.1 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת כ-73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח בכ-26% והסתכם בכ-11.2 מיליון שקל לעומת כ-8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מריאנו קרפ, מנכ"ל אורבניקה (פאלו) ריטייל: ״אנו מציגים צמיחה מתמדת ואיתנות פיננסית עם תזרים מזומנים חזק. הצלחת המותגים שלנו כפי שבאה לידי ביטוי בגידול במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, הובילה את אורבניקה לרשום גידול של כ-19% ברווח התפעולי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנו נחושים להמשיך ולפתח את פעילות החברה לטובת כלל הלקוחות, העובדים שלנו ובעלי המניות.״


ההנפקה של אורבניקה


קסטרו תכננה להנפיק את הודי'ס ואורבניקה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, אך תתפשר על שווי של 1 מיליארד שקל לפני הכסף; אורבניקה עשויה להיות מוערכת בכ-530 מיליון שקל והודי'ס בכ-470 מיליון שקל, מה שגוזר להן מכפיל על הרווח התפעולי של 6-7.


קסטרו רכשה 50% מאורבניקה בתמורה ל-90 מיליון שקל ב-2016 והיא הפעילו הצומחת של קסטרו. כיום מחזיקה קסטרו בכ-70% ממניות אורבניקה. נכון לסוף חודש מרץ היו לה 30 סניפים והיא ממשיכה לפתוח סניפים מדי רבעון. ב-2024 התוצאות שלה היו מרשימות - צמיחה של 33% בהכנסות שהסתכמו ב-472.5 מיליון שקל וזינוק של פי יותר מ-2 ברווח התפעולי שהסתכם ב-69.4 מיליון שקל, כ-14.7% מההכנסות.


אורבניקה נסחרת לפי שיווי של 1.54 מיליארד שקל נכון לסגירת המסחר אמש. מאז החלה להיסחר בשלהי חודש אפריל, עלתה אורבניקה בכ-9.7%. המכפיל של אורבניקה על הרווח הנקי מרבעון ראשון של 2024 עד הרבעון הראשון 2025, לפי השיווי לעיל הוא 13.26. עבור קסטרו ובעלי מניותיה מדובר בהשבחה של פי 17.2 על ההשקעה באורבניקה, תוך פחות מ-9 שנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה