ארז בלשה
צילום: אייל טואג

"מניית ג'נריישן צריכה לעלות ב-64%"

האנליסטים באנטרופי מעריכים את שווי מניית ג'נריישן ב־1.33 שקל, גבוה ב־64% ממחיר השוק; לדברי האנליסטים, החברה ביצעה מהלכים משמעותיים כמו איחוד פלטפורמות, צמצום דמי ניהול והשקת מיזמים עם בזק ויעקובי, אך עדיין נסחרת במכפיל נמוך לעומת חברות דומות

רוי שיינמן | (17)

על פי סקירה שפרסמה חברת המחקר אנטרופי, שווי המניה של ג'נריישן ג'נריישן קפיטל 0.7%   לפי שווי הנכסים שלה מוערך ב-1.33 שקל, כ-64% מעל מחיר השוק, כשבניתוח נכתב כי "הערכת השווי משקפת מודל Discounted NAV מורכב, עם אפסייד פוטנציאלי של 97% לפני דיסקאונט מבני של 15%". מניית ג'נריישן נסחרת לפי שווי של כ-1.03 מיליארד שקל אחרי עלייה של 31.7% בשנה האחרונה.


באנטרופי מסבירים שהשווי מבוסס על שורה של הנחות יסוד שכוללות תחזיות לתזרימים מהנכסים, שיעורי היוון, ומבנה אחזקות מורכב. לדברי האנליסטים, השווי הנוכחי של החברה "אינו משקף נאמנה את השווי הכלכלי".


קרן  ג'נריישן משקיעה בתחום התשתיות והאנרגיה והיא מחזיקה בנכסים בהיקף של כ-4.2 מיליארד שקל, המתפלגים בעיקר בין תחומי האנרגיה, איכות הסביבה ותחבורה. את הפעילויות בתחומים השונים היא מרכזת בכמה זרועות עיקריות: PowerGen בתחום החשמל והאגירה, BlueGen בתחום המים והפסולת, ובון-תור בתחום התחבורה הציבורית. את הנהלת החברה מובילים המנכ"ל ארז בלשה והיו"ר יוסף זינגר, שניהם גם בעלי עניין בחברת הניהול.


"המכפיל לא משקף את ערך החברה"

לדבריהם של האנליסטים באנטרופיק, השוק מעריך את ג'נריישן בחסר כבר תקופה ארוכה, מכפיל ההון הנוכחי שלה עומד על כ-0.46 בלבד, בעוד שבחברות דומות בענף (כמו קיסטון או אלומה) המכפיל נע בין 0.6 ל-1.2. באנטרופי מדגישים כי "המכפיל הנוכחי אינו משקף נאמנה את ערך החברה, נכסיה והתפתחותה". עוד מוסיפים האנליסטים כי ג'נריישן דווקא בלטה לחיוב ברבות מהפעולות שננקטו בענף: הפחתת דמי הניהול, ניתוקם משווי הנכסים, איחוד פלטפורמות, ומיקוד בפעילויות ליבה רווחיות. כל אלו, לטענת אנטרופי, יוצרים פוטנציאל להשבחת שווי משמעותית:


באנטרופיק מציינים שג'נריישן לא נשארה על הגדר בזמן שהמניה שלה נחלשה. במהלך השנתיים האחרונות נקטה החברה בשורה של מהלכים אסטרטגיים שהיו אמורים לתקן את התמחור החסר. בין השאר, היא צמצמה באופן דרמטי את דמי הניהול שנגבו ממשקיעים, ובעיקר ניתקה את הקשר בין גובה דמי הניהול לשווי הנכסים, מהלך שבא לפתור את אחת מהבעיות הגדולות בתחום הקרנות הציבוריות.


במקביל, החברה איחדה את כלל הנכסים בתחום האנרגיה תחת פלטפורמת PowerGen, וביצעה השקעות גדולות בהקמת מתקני ייצור ואגירה של חשמל. היא גם השיקה מיזם חדש לאספקת חשמל ללקוחות פרטיים ועסקיים בשיתוף בזק, מה שלדברי האנליסטים מחזק את השדרה העסקית של ג'נריישן ומאפשר לה להרחיב את בסיס ההכנסות המניב.


בתחום איכות הסביבה, ג'נריישן חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם קבוצת יעקובי להקמת חברה חדשה שתאגד את פעילות הפסולת שלה. באנטרופי מציינים שהמהלך ייצור יתרון לגודל, סינרגיה תפעולית, ויאפשר הקמת פלטפורמה רווחית ועצמאית בתחום שצפוי ליהנות מצמיחה מואצת בשנים הקרובות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


פורטפוליו מגוון, מינוף סביר ותזרים מבוסס

הערכת השווי מבוססת על פורטפוליו הנכסים של החברה, כאשר כ-30% ממנו נובע מהשקעות בתחום האנרגיה, 26% בתחום הסביבה ו-21% בתחום התחבורה בישראל. החברה פועלת עם יחס חוב נטו לנכסים של 48%, ותשואת הדיבידנד שלה מוערכת ב-6% לשנה הקרובה, על בסיס חלוקת דיבידנד של כ-60 מיליון שקל.


באנטרופי מדגישים כי הנכסים של ג'נריישן מבוססים על חוזים ארוכי טווח, לרוב מול המדינה או גופים מוניציפליים, עם רמות סיכון תפעולי נמוכות. יתרה מכך, מרבית ההכנסות צמודות למדד ומוגנות בפני שינויים בריבית, מה שמעניק לחברה יציבות תזרימית משמעותית גם בסביבה מאקרו כלכלית תנודתית.


באנטרופי מציינים כי "ג'נריישן נהנית מגמישות פיננסית טובה, מערכות אשראי פעילות, ויכולת מימון נאותה גם בפרויקטים חדשים". החברה האריכה לאחרונה הסכמי אשראי משמעותיים עם בנקים, וסיימה מהלכים עסקיים שכללו רכישת שליטה ברפק אנרגיה וכניסת שותפים אסטרטגיים כמו הפניקס.


פעילות האנרגיה - PowerGen

זרוע האנרגיה PowerGen כוללת פעילות בתחומי ייצור ואגירה של חשמל, בשילוב עם פרויקטים כמו תחנת הפיקר באלון תבור, מתקני קוגנרציה בתחנות הצפוניות (אלון תבור ורמת גבריאל), פרויקט ריינדיר בהספק של עד 900 מגה-וואט, ותחנת PSP לאגירה שאובה בגלבוע.


בנוסף לכך, פועלת החברה בתחום אספקת החשמל' הן כלקוח בשוק המוסדי והן כשחקנית חדשה בתחום הביתי, עם מיזם משותף עם בזק בשם "בזק-ג'ן". באנטרופי כותבים כי "הפעילות מהווה מנוע צמיחה משמעותי, עם סיכוי להגיע לעשרות אלפי לקוחות פרטיים".


בשנת 2024 הסתכמו ההכנסות ב־1.5 מיליארד שקל, גידול של כ־34.4% לעומת השנה הקודמת, כאשר גם ה־EBITDA וה־FFO הציגו מגמת עלייה. באנטרופי מציינים כי "הגיוון הטכנולוגי והפריסה הרחבה מאפשרים ל-PowerGen לבלוט ביחס למתחרות המקומיות".


פעילות הפסולת, ההתפלה והמחזור - BlueGen

הזרוע השנייה של החברה, BlueGen, כוללת פעילות בתחומי התפלת מים, טיפול בשפכים, מיחזור ופסולת עירונית. בין השאר, מחזיקה החברה ב־50% מממתקן ההתפלה באשדוד, 51% מהמתקן בפלמחים, ובחלק ממפעלים כמו סמארט וויסט ודיה. מוקדם יותר החודש כאמור הודיעה החברה על מהלך לאיחוד פעילות הפסולת עם קבוצת יעקובי תחת חברה משותפת, ובאנטרופי רואים בכך התפתחות חיובית: "יצירת גוף משמעותי שירכז את תחום הפסולת תאפשר לספק סינרגיות תפעוליות, יתרון לגודל, וחזית אסטרטגית מול הרגולציה". החברה כבר פעילה בתחום מיון האשפה העירונית, מטפלת בקרקעות מזוהמות, ובונה מתקן נוסף בחירייה.


שווי הפעילות של BlueGen בסוף 2024 הוערך בכ־1.1 מיליארד שקל, גידול של כ־12% בשנה. התחום מהווה כיום 26% משווי נכסי הפורטפוליו של ג'נריישן.


פעילות התחבורה

בתחום התחבורה הציבורית, ג'נריישן מחזיקה ב־73% ממניות חברת בון-תור, המפעילה קווים בישראל ומחזיקה בחברת האוטובסים מטרופולין, וב־10% מחברת Porterbrook האנגלית, אחת השחקניות הגדולות בתחום קרונות הרכבת, אם כי ג'נריישן פועלת למימוש האחזקה בחברה האנגלית.


התחום מהוו כ־21% מנכסי החברה בישראל ועוד כ־13% באנגליה. באנטרופי מעריכים שתחום זה ייהנה מהשקעות ציבוריות מוגברות בשנים הקרובות, במיוחד לאור מגמות קיימות לחיזוק התחבורה הירוקה ולחיזוק תשתיות רכבתיות באירופה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    אבי 17/06/2025 17:02
    הגב לתגובה זו
    בשער 125 ....בקיצור אחת המניות העלובות ביותר ....ממליץ לא להתקרב ...מופסד בנייר 30000שח
  • 16.
    חיים 25/04/2025 02:32
    הגב לתגובה זו
    כל 4 שנים
  • 15.
    אנונימי 24/04/2025 17:00
    הגב לתגובה זו
    קיויתי שהם כבר פשטו רגל
  • 14.
    ישראבלוף 24/04/2025 13:14
    הגב לתגובה זו
    כל החברות הבנות הן תפעוליות והחברה מציגה נותני FFO שמתאים רק לנדלן מניב...כל החברה הזו זו תרמית אחת גדולה
  • 13.
    יוסי 24/04/2025 12:52
    הגב לתגובה זו
    דיבידנד של 6 % כיום הון שמושקע בפרוייקטים קיימים ועתידיים יגדיל את התזרים החופשי בעתיד. ולכן שווי מנייה חייב לעלות או אחוז דיבידנד ילך ויעלה. ועוד לא דברנו על צפי הורדת ריבית שתעלה את שווי ההיוון של התזרים. צריך סבלנות.החברה הזאת היא יזמית של פרוייקטים ולכן צריך סבלנות שפרוייקטים יבשילו.
  • 12.
    אנונימי 24/04/2025 11:42
    הגב לתגובה זו
    היחידים שהרויחו עשרות מיליונים עח המשקיעים הם בעלי החברה שגובים דמי ניהול שערוריתים שלא משאירים למשקיעים כלום.חמש שנים תשואה אפסית לא מומלץ להתקרב לחברות עם הנהלות כאלה.
  • 11.
    ביל אקמן 24/04/2025 09:12
    הגב לתגובה זו
    אם היו חושבים שצריכה לעלות היו קונים. ואם קנו הם מריצים. שורה תחתונה תסתמו.
  • 10.
    זיכרון עמוק 24/04/2025 09:06
    הגב לתגובה זו
    כל מי שהיה מושקע במניה ואני הייתי למשך תקופה ארוכה זוכר שתמיד הייתה בדיסקאונט על הנכסיםאבל שגם תמיד דיללה המשקיעים והמנהלים תמיד לקחו לעצמם הרבה מאד כסף כדמי ניהול ללאהשאת תשואות למשקיעים.זוכרים ולא שוכחים.
  • 9.
    מקסים קטוביץ 24/04/2025 04:39
    הגב לתגובה זו
    חברה מלאה מניפולציות שומר נפשו ירחק
  • 8.
    נורמן 24/04/2025 00:24
    הגב לתגובה זו
    פח זבל
  • 7.
    אנונימי 23/04/2025 21:22
    הגב לתגובה זו
    גרועים כבר אמרנוניהול תת רמה ללא כיוון ברור64% המניה בקושי שווה 64 אג
  • 6.
    יעקובי 23/04/2025 20:21
    הגב לתגובה זו
    אפשר גם לה ניתוח כזה
  • 5.
    יעקובי 23/04/2025 20:20
    הגב לתגובה זו
    אפשר גם לה ניתוח כזה
  • 4.
    פעם אחת הפסדתי המון בגלל הקרן הזו (ל"ת)
    דני 23/04/2025 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 23/04/2025 19:23
    הגב לתגובה זו
    מנייה גרועה.דמי הניהול הדערורייתים חיסל. את המניה.רק הורדה של דמי הניהול לשברי אחוזים יזניקו את המניה.עד אז ההמלצה איך לומר לא מקצועית בעליל
  • 2.
    חחחח זהירות מהמלצות של קשקשנים (ל"ת)
    אנונימי 23/04/2025 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    63.5% (ל"ת)
    אם לדייק אז 63.5% 23/04/2025 17:31
    הגב לתגובה זו
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.