רב בריח עברה להפסד של 52 מיליון שקל; תשים את השנה הקשה מאחוריה?
יצרנית הדלתות סבלה מהאטה המשמעותית בענף הבנייה בעקבות המלחמה שהביאה לקיטון של 5% בהכנסות, אך טוענת בחודשים האחרונים של שנת 2024 ומאז תחילת
שנת 2025 היא מזהה התאוששות בתחום הבאה לידי ביטוי בעלייה בהיקפי ההזמנות
יצרנית הדלתות רב בריח רב בריח -0.39% סיימה את שנת 2024 עם קיטון של 5% בהכנסות שעמדו על כ-674 מיליון שקל, מעבר להפסד נקי של כ-52.3 מיליון שקל. זאת בין היתר על רקע הפגיעה בענף הבניה כתוצאה מהימשכות המלחמה.
רב בריח הציגה במהלך השנה החולפת הכנסות של כ-673.9 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת כ-713.8 מיליון שקל בשנת 2023. הירידה בהכנסות מיוחסת להשפעות מלחמת 'חרבות ברזל', שגרמה להאטה משמעותית בענף הבנייה, והשפיעה לשלילה בעיקר על המחצית הראשונה של שנת 2024.
בשורה התחתונה החברה רשמה מעבר להפסד של כ-52.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-7.5 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA של רב בריח בשנת 2024 הסתכם בכ-41.4 מיליון שקל, ירידה של כ-55% לעומת כ-92.1 מיליון שקל בשנת 2023.
בצל התוצאות
החלשות, החברה מציינת, כי בחודשים האחרונים של שנת 2024 ומאז תחילת שנת 2025 היא מזהה עלייה בהיקפי ההזמנות, וזאת הודות להמשך המגמות החיוביות של שיפור בקצב הוצאת הסחורה לאתרי בנייה, האצת קצב פתיחת אתרי בנייה ברחבי המדינה, עלייה בזמינות עובדים זרים, עלייה בביקוש
למוצרי מיגון ופעולות שיקום מבנים בדרום ובצפון הארץ
- פועלים נפרדת מרב בריח - מכרה מניות ב-55 מיליון שקל
- רב בריח עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל; המניה מזנקת ב-11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברמת המגזרים העסקיים, במגזר הקבלנות (בנייה רוויה ושוק מוסדי) החברה סיימה את שנת 2024 עם הכנסות של כ-415.9 מיליון שקל, לעומת כ-449.3 מיליון שקל בשנת 2023. ההפסד המגזרי בשנת 2024 הסתכם בכ-25 מיליון שקל לעומת רווח של כ-5.8 מיליון שקל שהניב המגזר בשנת 2023. החברה מציינת, כי מגזר זה חווה התאוששות מאז הרבעון השלישי של שנת 2024, ובהתאם נרשמת עלייה הדרגתית ועקבית בצבר ההזמנות שלה, שיבוא לידי ביטוי החל משנת 2025 ובשנים לאחריה.
במגזר השוק הפרטי נרשמה ירידה קלה בהכנסות בשנת 2024 לרמה של כ-151.3 מיליון שקל, לעומת כ-155.2 מיליון שקל בשנת 2023. במגזר זה מסתמנת התאוששות מאז סוף המחצית הראשונה של שנת 2024, המתבטאת בין היתר בביקושים גוברים למוצרי מיגון מצילי חיים ולמוצרים נלווים. הרווח במגזר זה הסתכם בשנת 2024 בכ-4.7 מיליון שקל, לעומת כ-9.9 מיליון שקל בשנת 2023.
במגזר הנעילה נרשמה צמיחה בהכנסות החברה בשנת 2024 לרמה של כ-76.3 מיליון שקל, לעומת כ-63.1 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח המגזרי בשנת 2024 עמד על כ-1.9 מיליון שקל, לעומת כ-4.1 מיליון שקל בשנת 2023.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
שמואל דונרשטיין, יו"ר קבוצת רב-בריח: "שנת 2024 הייתה שנה מאתגרת לחברה כפועל יוצא מפרוץ המלחמה, בעקבותיה נעצרה בניית המפעל החדש שלנו באשקלון ונותרנו עם מחצית גמר העבודות. זאת, לצד למעלה מעשרות רבות של מנהלים ועובדים שגויסו למאמץ הלחימה, ולמעלה מ-150 עובדים ועובדות שנאלצו לעזוב את האזור או שנמנע מהם להגיע לעבודה בשל הוראות פיקוד העורף. בנוסף, ברמת המאקרו סבל ענף הבנייה כולו ממחסור בעובדים ומסגירת אתרים, אשר יצר לחברה צבר הזמנות של מאות מיליונים שלא מומש למשלוחים. למרות כל זאת, הובילה הנהלת החברה בשנת 2024 את המהלך של סיום בניית מפעל דלתות הפלדה באשקלון, מהמתקדמים והטובים בעולם בתחום המתכת, כשבמקביל סיימנו מהפכה תפעולית ותהליך של שיפור הפריון באחוזים רבים בכל המפעלים. אלה הביאו לייעול וצמצום ההוצאות, לצד הגדלת צבר ההזמנות.
עתה, כשההשקעות הגדולות מאחורינו, אנו ערוכים להגדלת היקפי הפעילות ולתת מענה לביקושים הצפויים ולגדול כבר במהלך השנה הנוכחית. בהתאם, אנו מנהלים משאים ומתנים עם חברות הבניה הגדולות בישראל,
ועדים לפוטנציאל ניכר של הגדלת היקפי העבודה במשק בתחום של בנייה למגורים בכל רחבי הארץ, כמו כן, רשמנו שיפור בתוצאות במחצית השנייה של השנה, ואנו מזהים את המשך המגמה גם בתחילת שנת 2025. מגמה זאת באה לידי ביטוי גם בגידול בהיקפי ההזמנות הנכנסות ובצבר ההזמנות של
החברה. כמו כן, בעקבות ההשפעה השלילית של המלחמה על עסקי החברה, הגשנו למדינה תביעות פיצויים בהיקף של כ- 90 מיליון שקל, מתוכן קיבלנו עד כה מקדמות בסך כ- 22 מיליון שקל בלבד. אנו סבורים כי פיצויים נוספים יתקבלו בהמשך שנה זאת. השלמת שלב ההשקעות, לצד תכנית ההתייעלות
יחד עם השלמת פיתוח מוצרים טכנולוגיים מתקדמים שייכנסו לשוק כבר בשנה הקרובה, הכינו את החברה לשנת 2025, לרגע שבו יחזור שוק הבנייה לעצמו, להיות טובה יותר, רזה יותר, טכנולוגית ויעילה, איכותית ומצוינת ויעבירו אותה לצמיחה ורווחיות יציבים, שאני מעריך בזהירות שיבואו
לידי ביטוי כבר בהמשכה של שנה זו".
- 1.אנונימי 01/04/2025 20:38הגב לתגובה זופשוט בדיחה כל פעם דוח גרוע ונאומים ששנה הבאה הכל יהיה תותים... הונפקו בשווי 625 מיליון וכבר בשווי 245 מיליון... הפסד נקי 52 מיליון שח עם עלייה במימון וירידה במחזור. רחמים על המשקיעים שומר נפשו יירחק

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳