תדיראן עברה להפסד של 25 מיליון שקל ברבעון; המניה יורדת ב-6%
ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי עלו ב-12% לכ-515 מיליון שקל לעומת 460 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה כלפי מטה, מ-10% לטווח של 8%-10%
תדיראן תדיראן גרופ 0.13% מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מחזור המכירות ברבעון הרביעי גדל בכ-12% והסתכם לסך של כ-515.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-460.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מעליה בהכנסות הן במגזר מוצרי הצריכה והן במגזר האנרגיה. ההפסד ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם לכ-25.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי בשנת 2024 גדל בכ-16.8% והסתכם לכ-82.7
מיליון שקל (שיעור של כ-16.0%) לעומת כ-70.8 מיליון שקל (שיעור של כ-15.4%) אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות, נטו של הקבוצה ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם לסך של כ-20.5 מיליון שקל (שיעור של כ-4.0%), קיטון בשיעור של כ-16.4% לעומת כ-24.5 מיליון שקל (שיעור
של כ-5.3%) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נבע מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות שקוזזה בחלקה מעליה ברווח הגולמי במגזר מוצרי הצריכה ובמגזר האנרגיה.
ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי בשנת 2024 הסתכם לכ-27.1 מיליון שקל (שיעור של כ-5.3%)
לעומת רווח של כ-24.6 מיליון שקל (שיעור של כ-5.3%) ברבעון הרביעי אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם לכ-38.2 מיליון שקל (שיעור של כ-7.4%) לעומת כ-39.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-8.5%).
במבט שנתי, מחזור המכירות בשנת 2024 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל לעומת סך של כ-1.95 מיליון שקל אשתקד, קיטון של כ-1.2%. הקיטון בהכנסות הקבוצה נבע בעיקר מקיטון בהיקף המכירות במגזר האנרגיה ובעיקר ב-Vp Solar. קיטון זה קוזז בחלקו מגידול בהכנסות של חלק מחברות מגזר האנרגיה ובין היתר מאיחוד לראשונה של EFS וכן מגידול בהכנסות מגזר מוצרי צריכה. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם לכ-17.1 מיליון שקל (שיעור של כ-0.9%) לעומת כ-96.2 מיליון שקל (שיעור של 4.9%) בשנת 2023.
- תדיראן: ההכנסות עלו, הפסד של 43.6 מיליון בשל שיערוך VP סולאר
- כשמנכ"ל בורח מראיון - מה אפשר להסיק ועל הטעות של ביזפורטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל בכ-11.2% והסתכם לכ-364.1
מיליון שקל (שיעור של כ-18.8%) לעומת כ-327.5 מיליון שקל (שיעור של כ-16.8%) בשנת 2023. הגידול נבע משיפור הרווחיות הן במגזר מוצרי הצריכה והן במגזר האנרגיה. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות, נטו בשנת 2024, גדל בשיעור של כ- 4.3% והסתכם לסך של כ- 114.9
מיליון שקל (שיעור של כ-6.0%) לעומת כ-110.2 מיליון שקל (שיעור של כ-5.6%) בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נבע בעיקר משיפור ברווחיות הגולמית במגזר הצריכה ובמגזר האנרגיה, בין היתר, כתוצאה משיפור בעלויות הרכש וההובלה וכן כתוצאה מאיחוד לראשונה של תוצאות חברת EFS.
בשנת 2024 נרשמו הוצאות אחרות בסך כ-77.5 מיליון שקל , מתוכן כ-47.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של כ-46.9 מיליון שקל בשנת 2023. ההוצאות בתקופת הדוח נבעו בעיקר מירידת ערך המוניטין, שאינה תזרימית, אשר נבעה מרכישת Vp Solar לעומת הכנסות הנובעות ממכירת פעילות תדיראן פרוייקטים (לשעבר: תדיראן אסקו-טק) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2024, הסתכם לכ-37.5 מיליון שקל (שיעור של כ-1.9%) לעומת כ-157.1 מיליון שקל (שיעור של 8.0%) בשנת 2023, קיטון של כ-76.2%. ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם לכ-173.4 מיליון שקל (שיעור של כ-9.0%) עליה בשיעור של כ-6.8% לעומת כ-162.3 מיליון שקל (שיעור של כ-8.3%) בשנת 2023.
למה תדיראן יורדת היום?
תדיראן דיווחה על הפסד רבעוני של 25.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2024, זאת למרות גידול של
כ-12% בהכנסות שהסתכמו בכ-515 מיליון שקל. ההפסד נובע בעיקר מהפחתת מוניטין בגובה של כ-48.5 מיליון שקל בגין החברה-הבת האיטלקית VP Solar, בעקבות הערכת שווי מחודשת שמצאה ירידה משמעותית בשווי החברה. VP Solar עוסקת ביבוא, הפצה ומסחר של מערכות אנרגיה מתקדמות באירופה,
כולל אנרגיה סולארית ומערכות אגירה, ומהווה חלק חשוב מאסטרטגיית ההתרחבות של תדיראן בתחום האנרגיה. החברה ציינה כי בשנה שעברה הציבה לעצמה יעד שאפתני להגיע למחזור הכנסות של 3 מיליארד שקל עד סוף 2026, מתוכם כ-1.8 מיליארד שקל מהתחום האנרגיה והיתר ממוצרי צריכה. עם
זאת, בעקבות "שינויים דינמיים בסביבה העסקית", לרבות תנודתיות כלכלית באירופה ולחצי מאקרו נוספים, תדיראן עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה כלפי מטה, מ-10% לטווח של 8%-10%.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר: "שנת
2024 הייתה שנה מאתגרת עבור המדינה ובמהלכה התמודדנו עם מגוון השפעות חיצוניות. חרף האתגרים, צמחנו בתחום מוצרי הצריכה, תוך שיפור הרווחיות הגולמית במגזר זה, הרחבת סל המוצרים וגיוון מערך הספקים. כמו כן, התאמנו את תמהיל המוצרים לצורכי השוק המשתנים, צעדים אשר להערכתנו
מחזקים את מעמדנו לטווח הארוך. בתחום האנרגיה באיטליה היינו עדים לניצנים ראשונים של שינוי חיובי בסביבה העסקית ברבעון הרביעי אשר באו לידי ביטוי בגידול משמעותי במכירות VP Solar לעומת הרבעון השלישי. אנו פועלים בשוק עם פוטנציאל צמיחה משמעותי, כשהסביבה הרגולטורית,
הריבית ומחירי החשמל תומכים בכך. אנו ממשיכים לחזק את היסודות בתחום האנרגיה לבניית תשתית לצמיחה יציבה גם באירופה וגם בישראל. נמשיך לפעול למימוש האסטרטגיה שלנו תוך בחינת הזדמנויות עסקיות אשר יתמכו בצמיחתנו העתידית, לצד חיזוק פעילות הליבה. אנו מאמינים כי הצעדים
שאנו נוקטים יאפשרו לנו לממש את ההזדמנויות השונות לטובת יצירת ערך לבעלי המניות שלנו".
- 1.אנונימי 21/05/2025 21:10הגב לתגובה זוהמזגנים מיצו את עצמם

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.