תדיראן עברה להפסד של 25 מיליון שקל ברבעון; המניה יורדת ב-6%
ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי עלו ב-12% לכ-515 מיליון שקל לעומת 460 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה כלפי מטה, מ-10% לטווח של 8%-10%
תדיראן תדיראן גרופ -3.66% מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מחזור המכירות ברבעון הרביעי גדל בכ-12% והסתכם לסך של כ-515.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-460.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מעליה בהכנסות הן במגזר מוצרי הצריכה והן במגזר האנרגיה. ההפסד ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם לכ-25.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי בשנת 2024 גדל בכ-16.8% והסתכם לכ-82.7
מיליון שקל (שיעור של כ-16.0%) לעומת כ-70.8 מיליון שקל (שיעור של כ-15.4%) אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות, נטו של הקבוצה ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם לסך של כ-20.5 מיליון שקל (שיעור של כ-4.0%), קיטון בשיעור של כ-16.4% לעומת כ-24.5 מיליון שקל (שיעור
של כ-5.3%) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נבע מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות שקוזזה בחלקה מעליה ברווח הגולמי במגזר מוצרי הצריכה ובמגזר האנרגיה.
ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי בשנת 2024 הסתכם לכ-27.1 מיליון שקל (שיעור של כ-5.3%)
לעומת רווח של כ-24.6 מיליון שקל (שיעור של כ-5.3%) ברבעון הרביעי אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם לכ-38.2 מיליון שקל (שיעור של כ-7.4%) לעומת כ-39.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-8.5%).
במבט שנתי, מחזור המכירות בשנת 2024 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל לעומת סך של כ-1.95 מיליון שקל אשתקד, קיטון של כ-1.2%. הקיטון בהכנסות הקבוצה נבע בעיקר מקיטון בהיקף המכירות במגזר האנרגיה ובעיקר ב-Vp Solar. קיטון זה קוזז בחלקו מגידול בהכנסות של חלק מחברות מגזר האנרגיה ובין היתר מאיחוד לראשונה של EFS וכן מגידול בהכנסות מגזר מוצרי צריכה. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם לכ-17.1 מיליון שקל (שיעור של כ-0.9%) לעומת כ-96.2 מיליון שקל (שיעור של 4.9%) בשנת 2023.
- תדיראן נכנסת לתחום קירור חוות השרתים
- תדיראן: ההכנסות עלו, הפסד של 43.6 מיליון בשל שיערוך VP סולאר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל בכ-11.2% והסתכם לכ-364.1
מיליון שקל (שיעור של כ-18.8%) לעומת כ-327.5 מיליון שקל (שיעור של כ-16.8%) בשנת 2023. הגידול נבע משיפור הרווחיות הן במגזר מוצרי הצריכה והן במגזר האנרגיה. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות, נטו בשנת 2024, גדל בשיעור של כ- 4.3% והסתכם לסך של כ- 114.9
מיליון שקל (שיעור של כ-6.0%) לעומת כ-110.2 מיליון שקל (שיעור של כ-5.6%) בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נבע בעיקר משיפור ברווחיות הגולמית במגזר הצריכה ובמגזר האנרגיה, בין היתר, כתוצאה משיפור בעלויות הרכש וההובלה וכן כתוצאה מאיחוד לראשונה של תוצאות חברת EFS.
בשנת 2024 נרשמו הוצאות אחרות בסך כ-77.5 מיליון שקל , מתוכן כ-47.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של כ-46.9 מיליון שקל בשנת 2023. ההוצאות בתקופת הדוח נבעו בעיקר מירידת ערך המוניטין, שאינה תזרימית, אשר נבעה מרכישת Vp Solar לעומת הכנסות הנובעות ממכירת פעילות תדיראן פרוייקטים (לשעבר: תדיראן אסקו-טק) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2024, הסתכם לכ-37.5 מיליון שקל (שיעור של כ-1.9%) לעומת כ-157.1 מיליון שקל (שיעור של 8.0%) בשנת 2023, קיטון של כ-76.2%. ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם לכ-173.4 מיליון שקל (שיעור של כ-9.0%) עליה בשיעור של כ-6.8% לעומת כ-162.3 מיליון שקל (שיעור של כ-8.3%) בשנת 2023.
למה תדיראן יורדת היום?
תדיראן דיווחה על הפסד רבעוני של 25.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2024, זאת למרות גידול של
כ-12% בהכנסות שהסתכמו בכ-515 מיליון שקל. ההפסד נובע בעיקר מהפחתת מוניטין בגובה של כ-48.5 מיליון שקל בגין החברה-הבת האיטלקית VP Solar, בעקבות הערכת שווי מחודשת שמצאה ירידה משמעותית בשווי החברה. VP Solar עוסקת ביבוא, הפצה ומסחר של מערכות אנרגיה מתקדמות באירופה,
כולל אנרגיה סולארית ומערכות אגירה, ומהווה חלק חשוב מאסטרטגיית ההתרחבות של תדיראן בתחום האנרגיה. החברה ציינה כי בשנה שעברה הציבה לעצמה יעד שאפתני להגיע למחזור הכנסות של 3 מיליארד שקל עד סוף 2026, מתוכם כ-1.8 מיליארד שקל מהתחום האנרגיה והיתר ממוצרי צריכה. עם
זאת, בעקבות "שינויים דינמיים בסביבה העסקית", לרבות תנודתיות כלכלית באירופה ולחצי מאקרו נוספים, תדיראן עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה כלפי מטה, מ-10% לטווח של 8%-10%.
- כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
- אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר: "שנת
2024 הייתה שנה מאתגרת עבור המדינה ובמהלכה התמודדנו עם מגוון השפעות חיצוניות. חרף האתגרים, צמחנו בתחום מוצרי הצריכה, תוך שיפור הרווחיות הגולמית במגזר זה, הרחבת סל המוצרים וגיוון מערך הספקים. כמו כן, התאמנו את תמהיל המוצרים לצורכי השוק המשתנים, צעדים אשר להערכתנו
מחזקים את מעמדנו לטווח הארוך. בתחום האנרגיה באיטליה היינו עדים לניצנים ראשונים של שינוי חיובי בסביבה העסקית ברבעון הרביעי אשר באו לידי ביטוי בגידול משמעותי במכירות VP Solar לעומת הרבעון השלישי. אנו פועלים בשוק עם פוטנציאל צמיחה משמעותי, כשהסביבה הרגולטורית,
הריבית ומחירי החשמל תומכים בכך. אנו ממשיכים לחזק את היסודות בתחום האנרגיה לבניית תשתית לצמיחה יציבה גם באירופה וגם בישראל. נמשיך לפעול למימוש האסטרטגיה שלנו תוך בחינת הזדמנויות עסקיות אשר יתמכו בצמיחתנו העתידית, לצד חיזוק פעילות הליבה. אנו מאמינים כי הצעדים
שאנו נוקטים יאפשרו לנו לממש את ההזדמנויות השונות לטובת יצירת ערך לבעלי המניות שלנו".
- 1.אנונימי 21/05/2025 21:10הגב לתגובה זוהמזגנים מיצו את עצמם

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו
אימקו אימקו 9.46% הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.
המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.
“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”
אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.
- אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה
- אימקו בתוצאות מאכזבות, הצבר ירד; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות.
הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.