תדיראן עברה להפסד של 25 מיליון שקל ברבעון; המניה יורדת ב-6%
ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי עלו ב-12% לכ-515 מיליון שקל לעומת 460 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; החברה עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה כלפי מטה, מ-10% לטווח של 8%-10%
תדיראן תדיראן גרופ 0.38% מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מחזור המכירות ברבעון הרביעי גדל בכ-12% והסתכם לסך של כ-515.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-460.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מעליה בהכנסות הן במגזר מוצרי הצריכה והן במגזר האנרגיה. ההפסד ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם לכ-25.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי בשנת 2024 גדל בכ-16.8% והסתכם לכ-82.7
מיליון שקל (שיעור של כ-16.0%) לעומת כ-70.8 מיליון שקל (שיעור של כ-15.4%) אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות, נטו של הקבוצה ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם לסך של כ-20.5 מיליון שקל (שיעור של כ-4.0%), קיטון בשיעור של כ-16.4% לעומת כ-24.5 מיליון שקל (שיעור
של כ-5.3%) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נבע מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות שקוזזה בחלקה מעליה ברווח הגולמי במגזר מוצרי הצריכה ובמגזר האנרגיה.
ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי בשנת 2024 הסתכם לכ-27.1 מיליון שקל (שיעור של כ-5.3%)
לעומת רווח של כ-24.6 מיליון שקל (שיעור של כ-5.3%) ברבעון הרביעי אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם לכ-38.2 מיליון שקל (שיעור של כ-7.4%) לעומת כ-39.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-8.5%).
במבט שנתי, מחזור המכירות בשנת 2024 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל לעומת סך של כ-1.95 מיליון שקל אשתקד, קיטון של כ-1.2%. הקיטון בהכנסות הקבוצה נבע בעיקר מקיטון בהיקף המכירות במגזר האנרגיה ובעיקר ב-Vp Solar. קיטון זה קוזז בחלקו מגידול בהכנסות של חלק מחברות מגזר האנרגיה ובין היתר מאיחוד לראשונה של EFS וכן מגידול בהכנסות מגזר מוצרי צריכה. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם לכ-17.1 מיליון שקל (שיעור של כ-0.9%) לעומת כ-96.2 מיליון שקל (שיעור של 4.9%) בשנת 2023.
- תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד
- בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל בכ-11.2% והסתכם לכ-364.1
מיליון שקל (שיעור של כ-18.8%) לעומת כ-327.5 מיליון שקל (שיעור של כ-16.8%) בשנת 2023. הגידול נבע משיפור הרווחיות הן במגזר מוצרי הצריכה והן במגזר האנרגיה. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות, נטו בשנת 2024, גדל בשיעור של כ- 4.3% והסתכם לסך של כ- 114.9
מיליון שקל (שיעור של כ-6.0%) לעומת כ-110.2 מיליון שקל (שיעור של כ-5.6%) בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נבע בעיקר משיפור ברווחיות הגולמית במגזר הצריכה ובמגזר האנרגיה, בין היתר, כתוצאה משיפור בעלויות הרכש וההובלה וכן כתוצאה מאיחוד לראשונה של תוצאות חברת EFS.
בשנת 2024 נרשמו הוצאות אחרות בסך כ-77.5 מיליון שקל , מתוכן כ-47.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של כ-46.9 מיליון שקל בשנת 2023. ההוצאות בתקופת הדוח נבעו בעיקר מירידת ערך המוניטין, שאינה תזרימית, אשר נבעה מרכישת Vp Solar לעומת הכנסות הנובעות ממכירת פעילות תדיראן פרוייקטים (לשעבר: תדיראן אסקו-טק) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2024, הסתכם לכ-37.5 מיליון שקל (שיעור של כ-1.9%) לעומת כ-157.1 מיליון שקל (שיעור של 8.0%) בשנת 2023, קיטון של כ-76.2%. ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם לכ-173.4 מיליון שקל (שיעור של כ-9.0%) עליה בשיעור של כ-6.8% לעומת כ-162.3 מיליון שקל (שיעור של כ-8.3%) בשנת 2023.
למה תדיראן יורדת היום?
תדיראן דיווחה על הפסד רבעוני של 25.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2024, זאת למרות גידול של
כ-12% בהכנסות שהסתכמו בכ-515 מיליון שקל. ההפסד נובע בעיקר מהפחתת מוניטין בגובה של כ-48.5 מיליון שקל בגין החברה-הבת האיטלקית VP Solar, בעקבות הערכת שווי מחודשת שמצאה ירידה משמעותית בשווי החברה. VP Solar עוסקת ביבוא, הפצה ומסחר של מערכות אנרגיה מתקדמות באירופה,
כולל אנרגיה סולארית ומערכות אגירה, ומהווה חלק חשוב מאסטרטגיית ההתרחבות של תדיראן בתחום האנרגיה. החברה ציינה כי בשנה שעברה הציבה לעצמה יעד שאפתני להגיע למחזור הכנסות של 3 מיליארד שקל עד סוף 2026, מתוכם כ-1.8 מיליארד שקל מהתחום האנרגיה והיתר ממוצרי צריכה. עם
זאת, בעקבות "שינויים דינמיים בסביבה העסקית", לרבות תנודתיות כלכלית באירופה ולחצי מאקרו נוספים, תדיראן עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה כלפי מטה, מ-10% לטווח של 8%-10%.
- לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר: "שנת
2024 הייתה שנה מאתגרת עבור המדינה ובמהלכה התמודדנו עם מגוון השפעות חיצוניות. חרף האתגרים, צמחנו בתחום מוצרי הצריכה, תוך שיפור הרווחיות הגולמית במגזר זה, הרחבת סל המוצרים וגיוון מערך הספקים. כמו כן, התאמנו את תמהיל המוצרים לצורכי השוק המשתנים, צעדים אשר להערכתנו
מחזקים את מעמדנו לטווח הארוך. בתחום האנרגיה באיטליה היינו עדים לניצנים ראשונים של שינוי חיובי בסביבה העסקית ברבעון הרביעי אשר באו לידי ביטוי בגידול משמעותי במכירות VP Solar לעומת הרבעון השלישי. אנו פועלים בשוק עם פוטנציאל צמיחה משמעותי, כשהסביבה הרגולטורית,
הריבית ומחירי החשמל תומכים בכך. אנו ממשיכים לחזק את היסודות בתחום האנרגיה לבניית תשתית לצמיחה יציבה גם באירופה וגם בישראל. נמשיך לפעול למימוש האסטרטגיה שלנו תוך בחינת הזדמנויות עסקיות אשר יתמכו בצמיחתנו העתידית, לצד חיזוק פעילות הליבה. אנו מאמינים כי הצעדים
שאנו נוקטים יאפשרו לנו לממש את ההזדמנויות השונות לטובת יצירת ערך לבעלי המניות שלנו".
- 1.אנונימי 21/05/2025 21:10הגב לתגובה זוהמזגנים מיצו את עצמם
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.
העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.
הנכס המרכזי של אלומיי
הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.
מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופה סוערת בנופר
אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.
