words
צילום: יח"צ

לא בכלים אוטומטיים

תוכן בחסות |

ראשיתו של תהליך קידום אתר הוא במחקר מילות מפתח איכותי. לאחר שאתם, כבעלי האתר, הגדרתם למקדם האתרים שעמו בחרתם לעבוד את היעדים הרצויים וסקרתם בפניו את תחומי הפעילות, את קהל היעד, המתחרים ועוד, מגיע תורו של המקדם לבצע מחקר מעמיק ומקיף שיניב ביטויי חיפוש יעילים לקידום. ואולם, לא כל מקדמי האתרים יבצעו עבודה יסודית דיה וחלקם אף יפנו לכלים אוטומטיים האוספים נתונים בדרכים שונות ו"מקלים" את עבודת "המחקר".

בשוק יש מגוון כלים אוטומטיים מעין אלו. השימוש בכלים אלו יכול בהחלט לספק נקודת פתיחה טובה למחקר, אך עיבוד התוצאות הסופי, הסקת המסקנות ובחירת המילים לקידום צריכים להתבצע על ידי מומחים בתחום ולא על ידי הכלים. הכלים האוטומטיים יחסכו זמן בבדיקת מילים ואף יציגו את הנתונים בצבעים ובגרפים מרשימים, אולם המרחק בין בדיקת מילים למחקר מילים מעמיק רב מאוד. על כן נדרש מכם להיות ערניים ולבחון היטב את תוצאות המחקר שמציג בפניכם מקדם האתר.

בקורס קידום האתרים שלנו אנו מלמדים כיצד לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק וכיצד לארגן את המידע במערכת קידום האתרים המובילה בעולם  Web CEOבהיקף של 16 שעות לימוד, כך שיהיה זה בלתי אפשרי לסכם את הכול במאמר אחד. על כן נסתפק בהצגת כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון בעת בחינת המלצות המקדם לבחירת מילות מפתח.

חשיבה מחוץ לקופסה – אחד מהתוצרים החשובים ביותר של מחקר מילות המפתח הוא גילוי ביטויים איכותיים שההשקעה הנדרשת לקידומם קטנה באופן משמעותי מפוטנציאל הכנסתם בפועל. ביטויים אלו הם נדירים ומחייבים חשיבה מחוץ לקופסה. כאשר מאה מקדמי אתרים מבצעים מחקר מילות מפתח באותו נושא ובמיקוד זהה, תוך שימוש באותו כלי אוטומטי, הם יקבלו תוצאות דומות מאוד ואף אחד מהם לא ימצא רעיונות למילים "מחוץ לקופסה".

התמודדות עם קהלי יעד מצומצמים – אחת מהמגבלות של הכלים האוטומטיים היא הקושי להתמודד עם קהלי יעד ממוקדים ומצומצמים, בדומה לקהל במדינתנו הקטנה. השפה העברית ומספר הגולשים המועט יחסית מקשים על המערכות לספק מידע אמין, ולכן נדרשת הפעלת שיקול דעת מצד מקדם האתרים.

הבנה סמנטית – מנועי החיפוש מנסים לזהות קשרים סמנטיים בין ביטויים שונים ולספק לגולש תוצאות רלוונטיות לשאילתת החיפוש שביצע. ואולם כרגע למנועי החיפוש אין עדיין מענה הולם לנושא, במיוחד במדינות שבהן שפות ייחודיות כמו עברית. על כן עלינו לוודא כי המילים שאנו בוחרים לקידום אכן מובנות על ידי מנועי החיפוש באותו האופן שבו אנו מבינים אותן ולא להשאיר זאת לכלי אוטומטי זה או אחר.

היגיון בריא – כלים שונים יכולים לתת לנו מידע רב, אך בבחירת המילים הנכונות לקידום אין תחליף להיגיון הבריא. לדוגמה, בכל כלי שנבדוק נקבל נתוני חיפוש גבוהים מאוד למילים כמו "צימר" או "חתונה". עם זאת, התמקדות במילים אלה לקידום תהיה בחירה לא חכמה, שכן אנשים לא מחפשים "חתונה", אלא "רעיונות לחתונה מקורית" או "חתונה בטבע" וכד'. מכיוון שלאף כלי אוטומטי אין היגיון בריא, עלינו לסמוך על זה של המקדם.

אתרים ממוקדים – אם נבחן את דפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש נוכל לראות שבעבור חלק מהביטויים, רבים מהאתרים המדורגים בדף הראשון עוסקים בנושא זה בלבד (אתרים ממוקדים). לכך יש השפעה רבה על מאמצי הקידום, שכן אתר שאינו ממוקד יתקשה להתברג גבוה בעבור מילת חיפוש שרוב האתרים המדורגים בעבורה הם ממוקדים. על כן, מחקר מילות המפתח צריך לכלול בדיקה של תוצאות החיפוש בעבור הביטוי וזיהוי האתרים הממוקדים והלא-ממוקדים המוצגים בדף התוצאות הראשון, וזאת על מנת להעריך עד כמה יהיה קשה לאתר להתברג ביניהם.

מגמות חיפוש – מחקר מילות מפתח איכותי מחייב גם התייחסות לחיפושים עונתיים. עסקים דוגמת צימרים, אולמות אירועים ומיזוג אוויר הם עסקים עונתיים, שנפחי החיפוש בתחום שלהם משתנים בין מועדים שונים בשנה – חגים, עונות השנה וכו'. חשוב להתייחס לנתונים אלו בעת בחירת מילות המפתח לקידום. בתמונה למטה תוכלו לראות את גרף מגמות נפחי החיפוש עבור כל מילת מפתח ואת הפירוט, כפי שאלו מופיעים במערכת Web CEO.

כלי סל מילות המפתח של Web CEO מאפשר לאגור מידע על אודות אלפי ביטויים שנחשפו בזמן מחקר מילות המפתח, להצמיד להם מספר בלתי מוגבל של תגיות, לבצע בהם סינונים שונים ואף לייצאם לקובץ csv. בתמונה למטה תוכלו לראות את אפשרויות הסינון הרבות שמציע הכלי ואת האופן שבו המידע מוצג.

מחקר מילות מפתח איכותי ומעמיק הוא אחת מאבני הבניין החשובות של פעילות קידום האתר. כאשר הוא מבוצע כראוי, ביכולתו לשרטט בפנינו תמונת מצב של התחום שבו פועל האתר, כפי שזה משתקף בביטויים שמחפשים הגולשים ומקדמים המתחרים, ולשמש אותנו לכל אורך פעילות הקידום. הבנה מלאה של מכלול הגורמים ההופכים ביטוי זה או אחר לכדאי לקידום וכן שימוש בשיקול דעת וביצירתיות אינם יכולים להתבצע על ידי כלי אוטומטי אלא רק על ידי אנשי המקצוע המבצעים מחקר מעמיק.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.