הפרסום הדיגיטלי ב-2019: איך מתכוננים לטירוף הזה?
"Change is happening faster than ever before - yet it will never happen this slowly again". את השורה הנפלאה הזו הגה ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו בוועידת המדינות המתועשות שהתקיימה בדאבוס השנה ואני "גונבת" אותה כי היא ממחישה בצורה הטובה ביותר את הנקודה בה אנחנו נמצאים בעולם הצרכני, הטכנולוגי ואפילו הבינאישי אם תרצו, כאשר כל אלו ישפיעו מן הסתם על הדרך בה משווקים ומפרסמים יפעלו כדי להגיע לקהל שלהם בהצלחה ב-2019.
קצב השינויים בעולם הדיגיטל, שהוא בעצם ה-עולם (כי החיים שלנו הם דיגיטליים מהרגע בו אנחנו מתעוררים ובודקים וואטסאפ/ אימייל/ אינסטגרם/ פייסבוק ועד הרגע בו אנחנו נרדמים, תודה לאל) הוא מ-ש-ו-ג-ע. כל יום מכריזים על פיצ'ר חדש בסטורי, על אפליקציה חדשה שמייצרת סטיקרים לווטסאפ ועל שינוי אלגוריתם לתוכן בפייסבוק.
רוצים את זה במספרים? קבלו נתון שידהים אתכם: בשנתיים האחרונות בלבד, נוצרה 90% מהדאטה הדיגיטלית בעולם. 90% מהנתונים שאנו משאירים אחרינו נוצרו!! איך זה קרה? שימו לב לסרטון הזה המתאר כמה דאטה מתקבלת בדקה אחת בפלטפורמות השונות.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקצב המסחרר של השינויים, המוצרים והפלטפורמות, לצד הצרכן שהופך חכם, חשדן וחרד על פרטיותו, מעמידים אתגר עצום למפרסמים שרוצים להתחבר לקהל שלהם בצורה הרמטית ולייצר קשר אמיתי ונאמן לאורך זמן.
אז איך מתכוננים ל- 2019?
בדיוק כפי שמתייחסים לתופעות טבע - ברגע שמצליחים להעריך מה עתיד לקרות, כך יודעים להתכונן כראוי. הנה הם הטרנדים המובילים שהולכים ללוות אותנו ב-2019 בעולם הדיגיטל.
התחייבות מותגית
נכון לרגע כתיבת שורות אלו, יש בעולם 3.196 מיליארד משתמשים ברשתות חברתיות. אני כנראה לא אחדש לכם כלום אם אומר שגם אם אתם קוקה קולה וגם אם אתם מספרה שכונתית, אתם חייבים להיות שם, אבל היום, לשלוט ולהיות מאסטר בפלטפורמה אחת כבר ממש לא מספיק. הקהל שלכם בפייסבוק הוא שונה מהקהל שקורא את הבלוג ושונה מהקהל שרואה רק את הסטורי. כל תוכן חייב לקבל טרנספורמציה למקום בו הוא מועלה. וגם זה. לא מספיק.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
הקהל היום רוצה שהמותג יתחייב אליו. הוא לא רוצה סטוצים או יחסי און אנד אוף, הוא רוצה מערכת יחסים אמתית - שתתנו לו תשומת לב, שתבינו את הצרכים שלו, שתעבירו לו תכנים שמתאימים רק לו ותפורים למידותיו והוא גם רוצה שתהיו שם בשבילו 24/7.
"אין מצב" אתם אומרים לעצמכם ומוסיפים גלגול עיניים מזלזל? שימו לב לנתון הבא: 1 מתוך 3 צרכנים יציין שם של מותג במסגרת פעילות הסושיאל האישית שלו. הם יקנו את הכריך שלכם לצהריים ויתייגו אתכם, הם ישתפו את הפוסט של מותג הסמארטפון שלכם ויציינו שהרגע רכשו כזה. וזו הדרך שלהם לומר לכם המפרסמים - "תודה". עכשיו תחליטו אם זה שווה לכם.
לכתוב ללא מילים
מותגים הפונים לקהל צעיר (אבל לא רק) יפגשו ב-2019 קהל שבאנגלית מכנים אותו post-literate society. ניכנס לעידן בו אימג'ים, אייקונים וסמלים יהיו צורת התקשורת המועדפת והפופולרית בקרב צרכנים רבים שיעדיפו אותם על גבי טקסט. "אנשים תוהים מדוע הבת שלהם מצלמת 1,000 תמונות ביום", אמר איוון שפיגל, מנכ"ל סנאפצ'ט, "מה שהם לא מבינים, זה שהיא פשוט מדברת". מותגים יצטרכו להתאים עצמם לשינויים החברתיים-תקשורתיים ולהתחיל לתקשר עם הקהל שלהם באמצעות טקסטים קצרים בהרבה (אבל בעלי משמעות רבה!), אימוג'ים, ממים, גיפים, סטיקרים וכו'.
חיפוש קולי
עשרות סטארטאפים עובדים במרץ בשנה האחרונה על טכנולוגיות לזיהוי וחיפוש קולי. השעונים החכמים, החיבור הסימביוטי למובייל, צמיחת "האינטרנט של הדברים", מפחיתים את השימוש במקלדת ומעלים את השימוש בקול שלנו על מנת לבצע דברים.
ההערכות הן שעד 2020, 50% מהחיפושים בגוגל יהיו קוליים. מהי המשמעות למפרסמים? בעיקר הרבה כאב ראש. אם היום, אפשר יחסית בקלות להופיע כאחת מ- 10 תוצאות החיפוש בגוגל, אז בעידן החיפוש הקולי, מפרסמים יצטרכו להשקיע הרבה יותר ב- SEO קולי כדי להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש של הכלים השונים, המציגים תוצאות בודדות בלבד, לעיתים אפילו רק אחת.
סטורי סטורי סטורי
הצרכנים של היום הם מולטי טאסקרים, תזזיתיים, הם לעיתים אפילו "חרדים" מהסיכוי לפספס או להחמיץ את מה שקורה סביבם (FOMO = Fear Of Missing Out). מפרסמים צריכים להבין את הצורך הזה ולהשתמש בזה כדי להגיע לצרכנים שלהם. זה התחיל בסנאפצ'ט עם "הסיפור שלי", המשיך עם הסטורי של האינסטגרם והפייסבוק ועכשיו, אפילו יוטיוב נכנסה למשחק ומשיקה את Reels. מפרסמים ב-2019 יצטרכו להגביר את הנוכחות שלהם בפלטפורמות האלו ולקחת חלק נכבד יותר במיקרו-רגעים של הצרכנים שלהם.
מה זה REELS? יוטיוב השיקה בחודש האחרון פיצ'ר חדש בשם סטורי (בעבר נבחן תחת השם REELS) והוא פתוח כרגע ליוזרים עם חשבון של 10K עוקבים ומעלה. יוטיוב ראתה מן הסתם את הטירוף סביב הסטוריז, אבל אין לה כוונה להפוך לאינסטגרם 2. כל סטורי פתוח לשבוע ולא ל-24 שעות והמטרה היא להתמקד בערוצים, לפחות נכון לעכשיו, מצליחים מאוד שגם כך מביאים הרבה טראפיק לפלטפורמה. בדומה לאחרים, גם כאן ניתן להוסיף מוזיקה, וידאו, סטיקרים ובשונה, צופים יכולים להגיב בלייק או לב לסטוריז המועלים.
אותנטיות מנצחת. תמיד
שנת 2019 תכריח מותגים להיות אותנטיים וכנים הרבה יותר משהיו בעבר. מסחר בנתוני גולשים, פרצות אבטחה במערכות גדולות, משבר האמון בפייסבוק, כל אלו הפכו את הצרכנים לחשדנים פי מאה בפרסום ככלל ובמותגים בפרט.
אם כך, מה יעשו מותגים שהצרכנים כבר לא מאמינים להם? יעזרו בכלי הכי אנושי שיש - בני אדם: שיתוף תוכן גולשים - השנה, יותר מאי פעם, יתנו מפרסמים את הבמה לצרכנים. מותג שעושה זאת בצורה מדהימה הוא Go Pro, שלעומת כל מתחריו, כמעט ולא משלם על פרסום "מותגי" אלא משקיע משאבים רבים בפרסום תוכן הגולשים שלו. 5,000 תכנים עם ציון המותג Go Pro מועלים בצורה אורגנית מדי יום. איך זה קרה? כי המותג פשוט מאדיר את הצרכנים שלו בכל הכוח - משתף את סרטון הקפיצה שלהם מהצוק, את הצניחה החופשית, את הצלילה במים עמוקים והקהל - מחזיר אהבה בכמויות.
משפיענים - בר רפאלי OUT, אמא מהוד השרון עם אלפי עוקבים IN
כל דבר שאכתוב פה יהיה טיפה בים של שוק המשפיענים שמניותיו עולות מדי יום. מבחינת הצרכנים, שימוש בסלבס ברשתות החברתיות היום, הוא כמעט שווה ערך לפרסומת 30 ש' בטלוויזיה. לעומת זאת, 30 אימהות שילדו השנה, המשתפות ברשתות את המתכונים הבריאים שהכינו לתינוק שלהן בעזרת הבלנדר המדהים של מותג X, נחשב לתוכן אותנטי, מעורר הזדהות, כזה שאפשר לסמוך עליו. 2019 תהיה שנת המיקרו-משפיענים, אלו שהם שכנים שלנו, חברים שלנו, מדריכי כושר שלנו, שהם "לידרים" בתחומם ושיש להם אלפי אוהדים אוהבים ברשתות.
מהיר ועצבני
הצרכן של ימינו מאבד סבלנות תוך שניות. לא בכדי, השימוש בסרטוני 15 שניות שנעלמים תוך 24 שעות הכפיל את עצמו בשנה החולפת. ב- 2019 יצמחו ויבססו עצמן טכנולוגיות של בינה מלאכותית שיאפשרו מענה מהיר ככל האפשר לצרכים של הצרכנים שלהם, בין אם זה קבלת תוצאות חיפוש מהירות יותר, תהליך רכישה מהיר יותר ומענה אוטומטי אך פרסונאלי וחכם לשאלות או תלונות של צרכנים.
אחד הכלים שיצמח אפילו יותר ב- 2019 ויהפוך לחכם ויעיל פי כמה הוא הבוט, כאשר יותר ויותר מותגים ישתמשו בו כדי לתת מענה מהיר ויעיל לצרכנים וכדי להשתלב בשיח הבינאישי שלהם באפליקציות המסרים המידיים.
הנה דוגמא מצוינת של עסק לחוגים ופעילויות לתינוקות (נוסטלגיה מחופשת הלידה) המשתמש באופן מעורר התפעלות באוטומציה פרסונאלית במסנג'ר של פייסבוק.
נכון שאמרו לכם ש-2018 תהיה מאוד מאתגרת עבור מפרסמים בעידן הדיגיטלי? אז 2019 תביט על קודמתה ותגחך. השנה הקרובה תהיה הרבה יותר מהכל. יותר פרסונאלית, יותר מהירת תגובה, יותר הצרכן במרכז וזה עוד לפני שבכלל הזכרנו את השתלטות תוכן הווידאו על חיינו או המציאות המדומה והמציאות הרבודה שיתפסו מקום נכבד בחיי הצרכנים שלנו.
אז קל זה לא יהיה, אבל היי, הולך להיות סופר מעניין!
*הכותבת, רוית בכמן, היא מנכ"לית ובעלים משותפת בסוכנות הפרסום 'קניבל מדיה'
- 3.מדע בדיוני לאהבלים (ל"ת)אלי 24/12/2018 17:10הגב לתגובה זו
- 2.אורי 24/12/2018 13:18הגב לתגובה זוגם כתוב נהדר, תודה!. אבל רוית, בעצם התמקדת כאן במגמות שכבר קיימות שסביר שיתחזקו. האם יש לך הימור על טרנדים/שירותים שנמצאים ממש בהתחלה שלדעתך יכולים לתפוס? לדוגמא: איך ישפיע כל נושא ה-VR שאמור לבצע קפיצה משמעותית השנה, הארנק הדיגיטלי וכדו' תודההה
- 1.רני 24/12/2018 12:43הגב לתגובה זויאללה 2019, תפתיעי אותנו בענק

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.