תוכן שיווקי המרוץ למיליון
צילום: מסך רשת 13

התוכן השיווקי כובש את השוק: הגיע לכ-400 מיליון ש' בשנה

עפ"י הערכות, מחצית מהסכום הושקע בטלוויזיה, ורובו - בתכניות הריאליטי הגדולות שגלגלו כ-150 מיליון ש' ב-2017. עוד מרווחים: ynet, וואלה ו-mako 
אלכסנדר כץ |

פרויקט "המורה של המדינה" של ידיעות אחרונות, אימובלייזר בכבישי מרכז אמריקה במרוץ למיליון ואייטמים עם הקרדיט "בשיתוף" באתרים ובעיתונים - התוכן השיווקי פורח בשנים האחרונות, עם או בלי אישור הרגולטורים, ועל פי הערכות גורמים בשוק הפרסום שניהלו שיחות עם אייס, עומד כעת על כ-10% מכלל העוגה, שעל פי נתונים של יפעת בקרת פרסום ואיגוד השיווק.   מכלל עוגת הפרסום הישראלית שעומדת על כמעט 4 מיליארד שקלים, כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום (יום ג'), נראה שכ-400 מיליון שקלים מופנים לתוכן שיווקי ושיתופי פעולה מסחריים, לאחר שהשנים האחרונות הוכיחו כי הבאנר הרגיל איבד מכוחו, ועל הפרסומות בטלוויזיה אנחנו מדלגים.   על פי הערכות, 10 תכניות הריאליטי הגדולות בטלוויזיה ב-2017, גלגלו יחדיו כ-150 מיליון שקלים בתוכן שיווקי ושיתופי פעולה מסחריים. עוד כמה עשרות מיליוני שקלים היו בתכניות דיי-טיים, בוקר ופרה-פריים, כך שקצת יותר מ-200 מיליון שקלים הופנו לתחום הטלוויזיה.   שאר הכסף, כ-200 מיליון שקלים הושקעו בסקטור הפרינט ובעיקר בעולמות הדיגיטל האינטרנט הגדולים, כמו ynet, וואלה ו-mako – שעל פי הערכות גלגלו יחדיו כ-100 מיליון שקלים בתחומי התוכן השיווקי ושיתופי הפעולה המסחריים. גם אתרים יותר קטנים כמו גלובס, TheMarker ואון-לייף, נהנים מתחום זה, ב-2 סקטורים שנהנים מחוסר רגולציה.   ביפעת בקרת פרסום ואיגוד השיווק אומרים כי בסקטור הדיגיטל, הערכות גורסות כי "ההכנסות של אתרי התוכן הישראלים, גדולים כקטנים, ממכירת תוכן שיווקי ושת"פים מסחריים מגיעות לבין 25% עד 50% מסך ההכנסות הכוללות שלהם. מחלקות התוכן השיווקי פורחות ולא מפסיק לגייס טאלנטים, ואף מייצרות בתשלום חומרי תוכן שיווקי אל מחוץ לפלטפורמות שלהם".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה