אדרסבל
צילום: שרית ציילר כהן

הסטארט-אפ הישראלי Addressable גייס 7.5 מיליון דולר

החברה מודיעה כי הפכה לחברה הראשונה שמאפשרת פרסום ממוקד למשתמשי בלוקצ׳יין; צפויה לאפשר לאנשי שיווק להשתמש בביג דאטה שהחברה בונה ולפלח את קהל המשתמשים האנונימי לטובת פרסום קמפיינים ברשתות החברתיות (טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק)
דור עצמון |

חברת הסטארט-אפ הישראלי Addressable (אדרסבל) השלימה סבב גיוס seed בסך 7.5 מיליון דולר שהובל על ידי הקרן Viola Ventures ביחד עם Fabric Ventures, Mensch Capital Partners ו-North Island Ventures. ההון שגויס צפוי לאפשר בניית יכולות נוספות לקמפיינים הדיגיטליים, האצת פיתוח איסוף הדאטה ומתן פילוחים נוספים על משתמשי הבלוקציין לרשתות חברתיות נוספות.

את החברה ייסדו תומר שרוני המשמש כמנכ"ל, תומר שלמה המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל את פיתוח המוצר וד"ר אסף נדלר המשמש סמנכ"ל המחקר. החברה הוקמה בשנת 2022, ממוקמת בת"א ומונה כ-12 עובדים.

Addressable נועדה לפתור את אתגר המרקטינג המרכזי בעולם הקריפטו, ומאפשרת לראשונה לעסקים בתחום לייצר קמפיינים אפקטיביים מול משתמשי ארנקים דיגיטליים. המוצר של החברה מאפשר לבחור קהלי יעד מתוך כלל משתמשי הבלוקצ׳יינים השונים ולייצר קמפיינים מדויקים ברשתות החברתיות הפונים לאותם המשתמשים. בכך, הופכת החברה ליחידה המאפשרת לאנשי שיווק לקבל מידע על התנהגות קהל צרכנים שנתוניו לא היו גלויים עד כה.

הממשק של Addressable מאפשר לאנשי שיווק ליצור קמפיינים דיגיטליים דרך תבניות פשוטות, המורכבות משאילתות לפילוח הקהלים המבוקש: אלו שביצעו פעילות לאחרונה, שווי הארנק הדיגיטלי שברשותם, אילו מוצרים רכשו\סחרו ועוד. הנתונים המתקבלים שומרים על אנונימיות הפרופיל האישי והחברה משתמשת בתקני אבטחה מחמירים והצפנות מתקדמות, מכבדת וממלאת אחר הנחיות ה-GDPR.

זיהוי ואפיון הקהל מתבצע דרך ניתוח מאגרי מידע עצומים של למעלה מ-500 מיליון ארנקי קריפטו ו-100 מיליון חשבונות במדיה החברתית כך שהמערכת מייצאת את הקהלים הממוקדים ישירות למערכות השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות. עבור מדידת הביצועים, המערכת מנתחת את איכות הקמפיין החל מהפרסום ברשת החברתית ועד רכישות במערכת הבלוקצ׳יין.

המוצר הושק בסוף 2022 ובין לקוחות החברה כבר ניתן למצוא את: פוליגון, Kryptomon, Immutable ו-Bancor, מהוותיקות והמוכרות בתחום הפיננסים בקריפטו.

תומר שרוני, מייסד שותף ומנכ״ל Addressable: "הצמיחה של כל חברות הבלוקצ׳יין כיום חסומה בגבולות הקהילה שהצליחו לבנות באופן אורגני. לנו יש את היכולת הייחודית לאתר ולפרסם למשתמשי בלוקצ'יין במדיות חברתיות שונות ולהצמיח את התחום כולו. אנחנו גאים במערכת הייחודית שלנו, בטוחים שהיא תוביל לשינוי אדיר בתחום השיווק למשתמשי בלוקצ'יין ותאפשר כניסה מואצת של חברות ציבוריות ומותגים לתחום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד