המעו"ף אחרי נפילה של 6.5% תוך פחות מחודש - האם ראינו פריצה מטה?

11 ימים רצופים סגר מדד המעו"ף, בירידות, אולי הרצף הארוך אי פעם. גורביץ' מנתח את הכיוון
אייל גורביץ', צילום: Bizportal; Getty Images Israel
מאז תחילת 2016 נוטה מדד ת"א 35 לדשדש. שום כיוון ברור, איזון בין כוחות הביקוש לכוחות ההיצע, חסר מגמה. תקראו לזה איך שתקראו, עובדתית המדד דורך במקום. עם סיומו של שבוע המסחר שחלף התחושה היא שמדד המעו"ף שבר מטה וזאת לאחר רציף חריג של 11 ימי מסחר שלילייים ובסה"כ ירידה של כ-6.5% תוך חודש! למעשה, כל תזוזה של נקודה מעבר לרף מסוים מקפיצה אותנו לעמדת תקיפה. הכצעקתה או שמא הדשדוש עדיין בעיצומו?
הבה נקבע את הגבולות המדוייקים
1. דשדושים אינם ענין גיאומטרי ומדוייק. או אפשר לבוא מהבית עם פלס ולדייק על המילימטר. בדרך כלל מדובר באזור מסוים, רמה ממוצעת וכדומה. אין צורך גם לדייק. הרעיון הוא לתחום היכן שעוברות הנגיעות הרבות ביותר.
2. הרף העליון אינו מעניין כרגע לכן נתמקד בתחתון. בגרף החודשי אפשר לראות שמרבית הנגידות מצויות בטווח בין 1,378 1,372 הנקודות.
3. הגם שהחודש לא תם אפשר לראות שהנר האחרון זולג מחוץ לרף התחתון.
4. היות ומדובר בשער נעילה לא סופי ובחלק מאוד קטן של הנר הרי שבגרף החודשי לא מדובר בשבירה מובהקת.

בגרף השבועי
1. בגרף השבועי אפשר לראות את השבירה מטה ולה מספר מאפיינים:
  • המחזור הגבוה אינו משחק לטובתו של מדד המעו"ף.
  • שער הסגירה השבועי מתחת לרמת התחתון.
  • רק חלקו הקטן של הנר, היינו הצללית התחתונה השייכת לקונים ושער הסגירה, מצויים מתחת לרף התחתון.

בגרף היומי
1. בגרף היומי הוא המעניין מכולם, וגם כאן יש מספר מאפיינים:
  • הנר היומי מצוי כולו מתחת לרף התחתון
  • יחד עם זאת מדובר בנר ירוק המייצג את חזרתם של הקונים.
  • מחזור המסחר גבוה.

2. כלומר, גם כאן לא ניתן לקבוע שמדובר בפריצה מובהקת.

סיכום ומסקנות
שורטיסטים חכו! בשלב הנוכחי מוקדם להכריז על סיומה של תקופה הדשדוש. בממדי הזמן הארוכים מדובר בחלקי נר זניחים שגלשו מתחת לרמת התמיכה ובטווח הקצר מדובר בנר ירוק שלא אליו מייחלים כאשר ממתינים לפריצה מטה. תנו לו עוד צ'אנס.
* הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
** הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
*** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    הפוך גוטה
    טליק 14/08/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להתקרב? למה? 32 פלוס במזור גדול.... חחחחחחחחחחחחחחחחחה
    סגור
  • 16.
    שלשום כתב להתרחק מפורסייט וביומיים עשתה 40% (ל"ת)
    יואל 14/08/2017 11:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לאייל יש הצלחות בדיוק כמו בהימור אקראי (ל"ת)
    רן 20/08/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    רצף ארוך??
    רצף ארוך?? 14/08/2017 01:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה הכותב אייל עוד לא נולד אז אבל אוגוסט 2011 כל יום השוק ירד 3-5% ברצף כ 25%...
    סגור
  • 14.
    די להפיל אנשים
    BBB 13/08/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה לא עובד. זה לא גורביץ . השיטה לא עובדת .
    סגור
  • צודק זה בדיוק כמו לזרוק מטבע (ל"ת)
    רן 20/08/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ביונדווקס ואינסוליין.
    1 שמעריך. 13/08/2017 13:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתי המניות הללו שחטפו בכוונה בתקופה האחרונה בכוונה על מנת להוריד את שעריהן, הערכתי היא כי שתיהן לפני פריצה משמעותית והודעות חיוביות. שלא תאמרו לא ידעתי. בהצלחה למשקיעים.
    סגור
  • 12.
    אייל הליצן
    יוסי 13/08/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אם הייתי מקשיב ל"ניתוחים" שלך כבר מזמן הייתי הומלס... באמא שלך לך חפש לך מקצוע אחר - בשוק ההון אתה פוגע אולי ב-10% !
    סגור
  • מניסיון מוכח
    שי 13/08/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מציע דווקא להיעזר בניתוחים שלו ולעשות בדיוק ההיפך מההמלצות שלו. עד עכשיו עבד לי טוב. ברור שהבורסה כבר עכשיו בתחילתה של מפולת.
    סגור
  • 11.
    אולי למישהו יש תשובה?
    טליק 13/08/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קניתי ביום חמישי תעודת סל בחסר על מדד הנסדאק פי 3 איך זה שאחרי ירידה של בערך אחוז וחצי במדד הנסדאק בסוף השבוע האחרון התעודה יורדת בכמעט אחוז במקום לעלות בארבע וחצי אחוז?
    סגור
  • טען עוד
  • עדיף לך למכור היות והשוק מחר יעלה חזק ! (ל"ת)
    מוטי 13/08/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש גם השפעה של הדולר (ל"ת)
    תומר 13/08/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מרמים אותך/אותנו
    tt 13/08/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרה לי כבר מספר פעמים
    סגור
  • גם אני רוצה לדעת (ל"ת)
    שאלה טובה.... 13/08/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    ניתוח טיפשי לגמרי
    אמיר 13/08/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ברור שהירידה הגדולה במדד היא כתוצאה מהירידה החדה במניית טבע כתוצאה מהדוחות הגרועים שלה. נניח שהדוחות היו מעולים ומנית טבע היתה עולה 50%. האם היינו אומרים שמדד 35 שבר את הדישדוד ועבר לעליות?
    סגור
  • 9.
    מפתחת חיסון נגד קרינה . בסיוע ממשלת ארהב וגם ישראל
    פלוריסטים 13/08/2017 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הצליחה בשלב 2 של הניסוי. ובמקום להיות בשער 800 היא יורדת
    סגור
  • 8.
    אייל , זהירות
    אורי 13/08/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אייל , לטור שלך יש השפעה על המון אנשים , כאשר אני קונה מנייה אני שוקל המון , וגם לוקח בחשבון את דעתך , ולכן תחשוב טוב לפני שאתה מביע דעתך , לדוגמה בטבע המון אנשים נפלו כאשר כתבתה שראתה תחתית ב 30 דולר
    סגור
  • שואף להיכשל ולא חשב טוב כעצעתך? (ל"ת)
    אתה מניח שהוא 13/08/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לא להתקרב למעוף
    תשקיעו בנאסדק 13/08/2017 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק טיפש מתקרב לבורסה בארץ
    סגור
  • נפלת על הראש? יגיע לעשירית השווי. (ל"ת)
    נאסדק? 13/08/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    ממדד 1760 עד ל 1350 לאדון גורביץ לא ברור מה יהיה חח
    חחחח ליצן 13/08/2017 09:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כשהמדד יהיה ב 900 האדון יגיד לנו לא ברור עדיין חחח מקרה עצוב
    סגור
  • 5.
    צודק,מסכים איתו. (ל"ת)
    רמי 13/08/2017 09:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אולי פעם אחת תהיה צודק.כמעט תמיד אתה טועה. (ל"ת)
    מני 13/08/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • תהיה כבר פעם צודק.. (ל"ת)
    הבנת מני? 13/08/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    גדול הטועים והמטעים בטור קבוע בביזפורטל, מה יהיה? (ל"ת)
    יש ר א לי 13/08/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • לישראלי
    א 13/08/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כך אתה מגדיר עצמך? אין לך בטחון אישי בעצמך? אל תתייאש ותישבר ותן לעצמך צ'אנס כמו שראוי לתת למומחה שכותב כאן ובזמן מטורף כזה קצת מתלבט..אבל זה נכון להתלבט היום. גם נהג אוטובוס מתלבט במקרה X Y וגם רופא בניתוח ראש מסובך בו נימצאים לפניו מספר בלתי נתפש של נויירונים והוא צריך לקבל החלטות בשניות..אני אישית לא בהתלבטות. אני משוכנע מזמן בכיוון.
    סגור
  • במקרים רבים ה"מומחה" לא התלבט כלל, הוא היה בטוח וטעה. (ל"ת)
    יש ר א לי 13/08/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • קורה לכולנו
    זה 13/08/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וזה דרכו של עולם
    סגור
  • 2.
    שבירה מטה
    כותב 13/08/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פריצה מעלה
    סגור
  • 1.
    מה יהיה
    רואה נולד 13/08/2017 08:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    האם בעוד חודש , המעוף יותר גבוה ? או יותר נמוך ? מה שהיה - היה כבר .
    סגור