במעו"ף - הכישלון לחצות את ה-1,500 הדליק נורת אזהרה

אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal, על המדד המוביל בארץ
ניתוח, צילום: Getty images Israel
כשלונו של מדד ת"א 35 +0.24% מדד ת"א 35 1,461.34 +0.24% מדד ת"א 35 בסיס:1,457.83 פתיחה:1,459.97 גבוה:1,464.6 נמוך:1,439.29 תמורה:1,714,908,672 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: לחצות את רמת 1,500 הנקודות הדליק נורת אזהרה. בכל פעם ששוק אינו פועל לפי התקדימים שעמדו במבחן הזמן, מדובר בעלייה ברמת הסיכון. לאו דווקא מגמת ירידה או מפולת, אבל בהחלט משהו שיש לקחת בחשבון. שבוע המסחר שחלף לא הביא איתו בשורות חיוביות. המשוואה הטכנית נותרת מאוזנת.
בגרף השבועי
כפי שאני מקפיד לציין, מגמת עלייה חייבת להתאפיין במינימום מסוים שחייב לכלול שתי נקודות שפל עולות או שאינן יורדות ושתי נקודות שיא עולות. כפי שאפשר לראות על הגרף השבועי, מדד המעו"ף קבע נקודת שפל גבוהה מקודמתה. קביעתה של נקודת השפל הובילה אותי למסקנה, כפי שתוביל בכל פעם, שנקודת שיא חדשה בדרך. הכישלון לעשות כן מעיד שמדד המעו"ף כשל ביצירת מגמת עלייה, והמשמעות היא שרמת הסיכון לטווח הבינוני עלתה. יחד עם זאת, מדד המעו"ף מתחת לשפל הקודם אך מעל לשפל הנמוך ביותר שנקבע במארס 2016. צירופן של רצועות בולינגר למשוואה מוביל מסקנה שמדד המעו"ף מדשדש, כאשר התחום העליון (שקטנה הסבירות להגיע אליו) מצוי ברמת 1,500 הנקודות. לעומתו, הרף התחתון ברמת 1,383 הנקודות.



בגרף היומי
בגרף היומי אפשר לראות את ימי המסחר האחרונים שמתאפיינים בפערי מחירים - אזור על הגרף שלא התקיים בו מפגש בין קונים למוכרים. כלומר, אזורים אלו מהווים התנגדות, מה שיקשה על מדד המעו"ף לעלות בתקופה הקרובה.



לסיכום, כל שינוי לרעה במבנה המחירים מעלה את רמת הסיכון, וזה בדיוק המסר שמעביר מדד המעו"ף. סביר להניח שהתקופה הקרובה תתאפיין בתנודתיות גבוהה לשני הכיוונים.



*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לפני 3שבועות אמרת בביטחון שהמעוף בדרך ל1500 יליצן (ל"ת)
    לאייל המנחש 15/05/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • ל-8: בבקשה לך מפה. אתה לא מבין כלום. תודה רבה לגורביץ'! (ל"ת)
    בוריס 15/05/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • לבוריס לך מפו אתה 8 יכול ללמד אותך .....
    33 15/05/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שגורביץ מהמר לפי מגמה ולא לפי קורא לפי הגרף
    סגור
  • 7.
    מי אמר שיאים ולא קיבל , גורביץ לא ...כמה פספוסים (ל"ת)
    רונן 15/05/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    לפני 3שבועות אמרת בביטחון שהמעוף בדרך ל1500 יליצן (ל"ת)
    לאייל המנחש 15/05/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 5.
    אנחנו במאה ה - 21
    שלמה - פתח תקוה 15/05/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המודלים של מר גורביץ הם מודלים מיושנים. אנחנו במאה חדשה כבר שש עשרה שנים וחלו שינויים בתפיסת המניות או הסטטיסטיקות. לכן התנודתיות הגבוהה שיש היום. הצריכה הקובנציונלית היום היא לא הצריכה הידועה לנו משנים עברו. חברות חדשות כמו גוגל, פייסבוק וכדומיהן משנות את מאזן הצרכנות של היום. שבוע טוב.
    סגור
  • המודלים של גורביף אף פעם לא היו טובים יותר ..........
    יוסף פותר החילמות 15/05/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מהימור אין גם היום שום מודל שיכול לחזות את העתיד מעל 50 אחוז , זאת אומר לא חכם יותר מזריקת מטבע אקראית ניתוח טכני זה גלגל המזל או שמפנזה זורקת החצים ולאחר מכן מסמנת את המטרה
    סגור
  • 4.
    מישהו יכול לתרגם לעברית?
    אדי 15/05/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הבנתי כלום. מה הוא מנסה להגיד? מדע מדויק?
    סגור
  • רוצה להגיד הימור (ל"ת)
    יוסף פותר החילמות 15/05/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    זה כמו לומר לאישה בהריון :יש לך בן או בת !!!!! (ל"ת)
    דגדג 15/05/2016 09:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • לדגדג . טעית ידידי.
    רופא לא גניקולוג. 15/05/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אפשר היום להגיד בוודאות של 100% אם הילוד הוא/היא בן או בת.לידיעתך..אפשר גם בשוק ההון להגיד בודאות של 100% את הכיוון. מעניין הא??
    סגור
  • אשליות אשליות ......
    2 15/05/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הניתוח הטכני לא יכול לעולם להיות 100 אחוז זה משחק סכום 0 הניתוח הטכני לא יותר טוב מהימור בקזינו .
    סגור
  • דבר ראשון גם US אין ודאות של 100 אחוז ....
    יוסף פותר החילמות 15/05/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזיהוי מין העובר דבר שני אם אתה חושב שהימור טכני הוא מדע מדויק יותר מהטלת מטבע ואתה קורא לו 100% וודאות כנראה עוד פעם שכחתה לקחת את התרופות
    סגור
  • 2.
    תל אביב 25 מתייצב סביב 1475 (ל"ת)
    יניב 15/05/2016 08:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    אין להוציא מכלל אפשרות שזוהי תחילתה של מפולת:
    איל פונטו דל מסאפאן 15/05/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מדדי ארה"ב לא הצליחו לפרוץ את רמות השיא שלהם -היסטורית, בכל פעם שדבר כזה קרה המדדים ירדו בצורה משמעותית ובמקרים רבים זו הייתה תחילתה של מפולת . גם העובדה שאורכו של השוק השורי הנוכחי הגיע לשיעור כזה ש"מחייב" שינוי מגמה (משורי לדובי) מחזקת את ההערכה שהמפולת בפתח.
    סגור
  • אין להוציא אפשרות שום מצב גם עליות וגם מפולת (ל"ת)
    יוסף פותר החילמות 15/05/2016 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור