טאטו ביכיו מייסד UBQ Materials
צילום: החברה

חברת מחזור הפסולת UBQ מקיבוץ צאלים גייסה 70 מיליון דולר

החברת שפיתחה טכנולוגיה להפיכת פסולת ביתית לחומר גלם מתקדם, השלימה את סבב הגיוס בהובלת קרן Eden Global Partners, אשר מביא את סך ההשקעה בחברה בשנתיים האחרונות ל-240 מיליון דולר.
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה סבב גיוס פסולת

חברת UBQ Materials, שפיתחה טכנולוגיה להפיכת פסולת ביתית לחומר גלם מתקדם, השלימה גיוס של 70 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Eden Global Partners ובהשתתפות משקיעים קודמים, בהם TPG Rise Climate, TPG Rise Fund II, Battery Ventures וקרן Catalyst Strategy M&G. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה בשנתיים האחרונות ל-240 מיליון דולר.

UBQ Materials מעבדת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליות, כולל שאריות מזון, פלסטיקים שונים, קרטון, נייר ואף חיתולים משומשים והופכת אותה לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. התוצר הסופי UBQ, משמש כתחליף לפלסטיקים קונבנציונלים העשויים מנפט. ניתן לייצר איתו שורה ארוכה של מוצרים שונים, כגון משטחים לוגיסטיים, שטיחונים ורכיבים לרכב, פנלים וצינורות לתעשיית הבניה, עמדות תצוגה בנקודות מכירה, אדניות, מגשים במסעדות, נעלים, פחי מיחזור, קולבי בגדים ועוד. כולם מיוצרים באופן בר קיימא מבלי להתפשר על איכות או עלויות.

לקוחותיה של UBQ כוללים חברות בהן פפסיקו, מרצדס בנץ ומקדונלדס, אשר משתמשות כבר היום בחומר כפתרון ידידותי לסביבה. החברה מעסיקה יותר ממאה עובדים ב-25 מדינות שונות, 50 מהם מועסקים באתר הייצור שלה בקיבוץ צאלים והשאר בארה"ב, אירופה ובמקומות נוספים בעולם. כספי ההשקעה יאפשרו ל-UBQ להאיץ את פעילות הפיתוח של מוצרים חדשים, להרחיב את הפריסה הבינלאומית ולעמוד בביקוש הגובר לחומרי גלם אקולוגיים בני-קיימא. החברה השלימה בימים אלו הקמתו של מפעל חדש בדרום הולנד, בעל כושר יצור של 80 אלף טון בשנה שיספק את חומר הגלם לתעשיית הפלסטיק ברחבי האירופה ושאר העולם. מתקנים נוספים צפויים לקום באירופה ובצפון אמריקה. 

ג'ק (טאטו) ביכיו, מייסד משותף ומנכ"ל משותף של UBQ Materials: ״אנחנו שמחים שלקוחות מובילים בעולם ממשיכים לאמץ את UBQ כתחליף לפלסטיק במוצרים שלהם. ההשקעה החדשה תאפשר להרחיב את תחומי הפעילות שלנו ולהאיץ את הצמיחה תוך כדי קידום כלכלה מעגלית והפחתת השפעת הפסולת על הסביבה. אנחנו גאים בשותפות האסטרטגית עם EDEN אשר תחזק את התפתחות החברה."

דיוויד דווק, מנכ"ל Eden Global Partners: "אנחנו עוקבים מזה תקופה אחרי ההתפתחות של UBQ, מלאי הערכה להישגים של צוות החברה ומאמינים בכל ליבנו בטכנולוגיה הפורצת הדרך שפיתחה. ב-Eden אנחנו שותפים בחברות בעלות חזון הפועלות לעצב עתיד טוב יותר בתחומים בהן הן פועלות. UBQ היא חלוצה בתחומה עם כוח ויכולת להגדיר מחדש את תחום הקיימות בקנה מידה גלובלי. אנחנו מצפים לתמוך בצוות הניהול הבכיר של UBQ במהלך התרחבות החברה וביישום של הטכנולוגיה שכה תורמת לסביבה בנקודת זמן משמעותית לעתיד כדור הארץ."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.