מכולת סופר מזון קמעונאות
צילום: Istock

שופיק, המפתחת עגלה חכמה לסופרמרקטים מגייסת 35 מיליון דולר

שופיק, סטארטאפ בתחום העגלות החכמות בסופרמרקטים מגייס 35 מיליון דולר, סיבוב הגיוס השני, בין המשקיעים, כלל ביטוח, שופרסל ו-IBI 
עומר רוסו |

שופיק, המתעסקת בחדשנות בתחום העגלות החכמות, אשר מפתחת פלטפורמת דיגיטליזציה מבוססת בינה מלאכותית לענף המרכולים, הודיעה על גיוס של 35 מיליון דולר בסבב ב'. את הסבב הנוכחי הובילה קרן הון הסיכון האמריקאית Qualcomm Ventures, בהשתתפות Vintage Investment Partners ו- "כלל" ביטוח, כמו גם השתתפות המשקיעים הנוכחיים IBI Tech Funds, Tal Ventures, Claridge Israel ושופרסל. עד כה גייסה החברה 56 מיליון דולר. 

כספי הגיוס ישמשו את החברה כדי להאיץ את פריסת העגלות החכמות, שכבר בימים אלו נמצאות בשימוש במספר רשתות שיווק ברחבי העולם. בנוסף, החברה תמשיך לפתח את המוצר ותגדיל את המעורבות של הלקוחות. סבב הגיוס יאפשר גם גיוס של עובדים נוספים במהלך השנה. 

באמצעות ראיה ממחושבת, המכשיר של שופיק מזהה אוטומטית מוצרים שנכנסים לעגלה או יוצאים ממנה, ללא צורך בסריקה. מסך המגע הגדול של המכשיר מאפשר להציג לקונה את החשבון בזמן אמת, עם הצעות והמלצות שמותאמות אישית עבורו, פרסומות המבוססות על הרגלי הקנייה שלו, המיקום בחנות שבו הוא נמצא ורשימת מוצרים נבחרים. בסוף הביקור בסופר, הקונה יכול לדלג על התור בקופה, לשלם ישירות על גבי המכשיר באמצעות מסך המגע ולעזוב את החנות בתוך פחות מדקה. 

בנוסף, הפתרון של שופיק כולל מנוע אנליטי שמבצע אופטימיזציה עבור רשתות הקמעונאות, באמצעות ניטור של עגלות קניות ברחבי הסופר ומדפי המוצרים. הניטור מאפשר להתריע על חוסרים של מוצרים במדפים בזמן אמת, ולקבל תובנות מבוססות נתונים, על האינטראקציות השונות של הקונים במהלך מסע הקניות. 

"אנחנו מברכים את המשקיעים החדשים שלנו, ומודים על התמיכה המתמשכת של המשקיעים הקיימים״, משתף רז גולן, מנכ״ל ומייסד שותף ב-שופיק. ״סיום סבב גיוס בתנאי השוק הנוכחיים מהווה אינדיקציה חזקה לכוחה של שופיק בעולם המתפתח של פתרונות חכמים לחנויות. בזמן התרחבות פעילות החברה לעשרות חנויות נוספות, ההשקעה החדשה תעזור לנו לבנות ארגון חזק, לתמוך בלקוחותינו ולהוביל חדשנות בעולם הקמעונאות". 

מירב וינריב, סגנית נשיא ומנכ"לית Qualcomm Ventures אירופה וישראל מוסיפה: "אנו תומכים בחזון של שופיק של קמעונאות היברידית, שבה כל הטוב בקניות המקוונות וחוויית החנות הפיזית משתלבות יחד. אנחנו רואים את זה קורה בעגלה החכמה של שופיק, שהיא פתרון קמעונאי חכם. התרשמנו מאוד מהביצועים של הפתרון של שופיק בסופרמרקטים בהם הוא כבר קיים, ונוכחנו לראות את הפוטנציאל של בינה מלאכותית לשנות את החוויה היומיומית עבור כולם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".