מאחורי שינוי המגמה התוך יומי בוול סטריט ביום שישי

יוסי פינק | (10)
נושאים בכתבה וול סטריט

דו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש יוני ניפץ את התחזיות עם תוספת של 287 אלף משרות. התגובה המידית בשווקים הייתה קפיצה בדולר, נפילת באג"חים ועליות קלות בחוזים. עם זאת, תוך זמן קצר מאוד ניתן לראות שהמגמות בנכסים השונים משתנות. הדולר שרשם נפילה מידית של מעל 0.5% מול האירו עבר לעליות של 0.3% ובהמשך נסחר ביציבות, האג"חים של ארה"ב וגרמניה שבתחילה הגיבו בעליית תשואות, שינו אף הם כיוון והתשואות סגרו בירידה חדה (האג"ל של ארה"ב כבר קפץ ל-1.43% ולבוסף סגר ב-1.36%). ובשוק המניות, המדדים סגרו בעליות של סביב 1.5% כשהתגובה המידית בשלב החוזים הייתה עליות של 0.5% בלבד. נציין גם את הנפט שברגעים הראשונים קפץ עד כמעט ל-46 דולר, ולבסוף נפל ל-45 דולר, שפל של חודשיים.

הסיבה לתנודתיות החזקה קשורה ככל הנראה להנחה כי מיד לאחר פרסום הדו"ח סוגיית העלאת הריבית מיד עלתה שוב על הפרק ואולי אפילו החודש. לכן ראינו את הדולר קופץ ושוקי האג"ח יורדים והחוזים על המניות עולים במתינות בלבד. עם זאת, בבורסת החוזים בשיקגו הסבירות להעלאת ריבית אמנם עלתה, אבל רחוק מאוד מכפי שניתן היה לחשוב לפי התגובה הראשונית בשווקים.

החוזים על הריבית בבורסה בשיקגו נותנים כעת סבירות של 24% להעלאת ריבית השנה, וסבירות של 35% שתהיה העלאת ריבית עד יוני 2017. טרם פרסום דו"ח התעסוקה, הסבירות להעלאת ריבית לפי בורסת החוזים עמדה על 19% השנה ו-27% עד יוני 2017. כלומר כן יש שינוי הערכות לגבי תיזמון העלאת הריבית, אבל השינוי הוא מינורי והצפי הוא שזה עדיין ייקח זמן רב. אגב, הסבירות להעלאת ריבית החודש עומדת על 10% (וכך גם לספטמבר ונובמבר).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אשליות 14/07/2016 07:46
    הגב לתגובה זו
    מנוהל על ידי הבנקים המרכזיים ובתי ההשקעות שניצלו על ידי החברים שלהם מהמשבר האחרון הכל מעוות ובכוונה הולך נגד ההגיון וכל נסיון להסביר זאת כלכלית נשמע כבר לא אמין איך התרמית הזו תיחשף? נחיה ונראה, רק חבל שבדרך השורטסטים סופגים...
  • 5.
    אמיר 08/07/2016 20:54
    הגב לתגובה זו
    כפי ששווקים טעו לגבי משאל עם בבריטניה , כך גם ציפיות לגבי העלת ריבית בארה״ב יכולות להפתיאה . עוד חודש , חודשיים נתונים כלכלים טובים ופד יעשה את זה , דווקה בגלל בחירות
  • 4.
    לשורטיסטים ימח שמם? 08/07/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    מאחל להם שיפסידו כל גרוש שהרויחו ואם אפשר גם את הקרן....
  • 3.
    אורי 08/07/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    היום הרבה אכלו את הכבוע חברים עד אחרי הביחרות לפחות לא יקרא כלום זו דעתי לכן אני על הגלגל שבת שלום
  • ככ 09/07/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    יקרה
  • 2.
    סורוס 08/07/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    כל הניתוחים זה בזבוז זמן.אין יותר כלכלה וגם לא תהיה בעשור הקרוב.הנגידים המופיעים חיסלו הכל
  • בטח השארת לסוחרים ת 08/07/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    קורה לך לעבוד באחד הגנים...
  • אם אין יותרכלכלה, למה אתה קורא ביזפורטל (ל"ת)
    לך לעבוד.... 08/07/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוחר באר שבעי 08/07/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    הם על סף היתחרפנות. טוטאלית הנתונים מבטלים בהם כמו פינג פונג הם כבר מסוחררים חזק! לא מוצאים את עצמם עם הכלכלה בקיצור בבילבול רצחני ! לדעתי שירדו בכלל מהנושא עד שהכנענים ירגעו טוב טוב כי אני פסיכיאטר מומחה ואני עובד בבורסה לפי פסיכולגיה ולא לפי שום נתון כשאני רואה שרוב המשקיעים קונים קולים אני עושה הפוך קונה פוטים וכשכל הציבור קונה פוטים אני קונה קולים זה כובד ב80 אחוז יש גם מצבים שלא הולך
  • בקיצור גם אם אתה מפסיד זה לא משנה, כי (ל"ת)
    על סמים תמיד תרויח.. 08/07/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.