מאחורי שינוי המגמה התוך יומי בוול סטריט ביום שישי
דו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש יוני ניפץ את התחזיות עם תוספת של 287 אלף משרות. התגובה המידית בשווקים הייתה קפיצה בדולר, נפילת באג"חים ועליות קלות בחוזים. עם זאת, תוך זמן קצר מאוד ניתן לראות שהמגמות בנכסים השונים משתנות. הדולר שרשם נפילה מידית של מעל 0.5% מול האירו עבר לעליות של 0.3% ובהמשך נסחר ביציבות, האג"חים של ארה"ב וגרמניה שבתחילה הגיבו בעליית תשואות, שינו אף הם כיוון והתשואות סגרו בירידה חדה (האג"ל של ארה"ב כבר קפץ ל-1.43% ולבוסף סגר ב-1.36%). ובשוק המניות, המדדים סגרו בעליות של סביב 1.5% כשהתגובה המידית בשלב החוזים הייתה עליות של 0.5% בלבד. נציין גם את הנפט שברגעים הראשונים קפץ עד כמעט ל-46 דולר, ולבסוף נפל ל-45 דולר, שפל של חודשיים.
הסיבה לתנודתיות החזקה קשורה ככל הנראה להנחה כי מיד לאחר פרסום הדו"ח סוגיית העלאת הריבית מיד עלתה שוב על הפרק ואולי אפילו החודש. לכן ראינו את הדולר קופץ ושוקי האג"ח יורדים והחוזים על המניות עולים במתינות בלבד. עם זאת, בבורסת החוזים בשיקגו הסבירות להעלאת ריבית אמנם עלתה, אבל רחוק מאוד מכפי שניתן היה לחשוב לפי התגובה הראשונית בשווקים.
החוזים על הריבית בבורסה בשיקגו נותנים כעת סבירות של 24% להעלאת ריבית השנה, וסבירות של 35% שתהיה העלאת ריבית עד יוני 2017. טרם פרסום דו"ח התעסוקה, הסבירות להעלאת ריבית לפי בורסת החוזים עמדה על 19% השנה ו-27% עד יוני 2017. כלומר כן יש שינוי הערכות לגבי תיזמון העלאת הריבית, אבל השינוי הוא מינורי והצפי הוא שזה עדיין ייקח זמן רב. אגב, הסבירות להעלאת ריבית החודש עומדת על 10% (וכך גם לספטמבר ונובמבר).
- 6.אשליות 14/07/2016 07:46הגב לתגובה זומנוהל על ידי הבנקים המרכזיים ובתי ההשקעות שניצלו על ידי החברים שלהם מהמשבר האחרון הכל מעוות ובכוונה הולך נגד ההגיון וכל נסיון להסביר זאת כלכלית נשמע כבר לא אמין איך התרמית הזו תיחשף? נחיה ונראה, רק חבל שבדרך השורטסטים סופגים...
- 5.אמיר 08/07/2016 20:54הגב לתגובה זוכפי ששווקים טעו לגבי משאל עם בבריטניה , כך גם ציפיות לגבי העלת ריבית בארה״ב יכולות להפתיאה . עוד חודש , חודשיים נתונים כלכלים טובים ופד יעשה את זה , דווקה בגלל בחירות
- 4.לשורטיסטים ימח שמם? 08/07/2016 18:07הגב לתגובה זומאחל להם שיפסידו כל גרוש שהרויחו ואם אפשר גם את הקרן....
- 3.אורי 08/07/2016 18:05הגב לתגובה זוהיום הרבה אכלו את הכבוע חברים עד אחרי הביחרות לפחות לא יקרא כלום זו דעתי לכן אני על הגלגל שבת שלום
- ככ 09/07/2016 09:39הגב לתגובה זויקרה
- 2.סורוס 08/07/2016 18:00הגב לתגובה זוכל הניתוחים זה בזבוז זמן.אין יותר כלכלה וגם לא תהיה בעשור הקרוב.הנגידים המופיעים חיסלו הכל
- בטח השארת לסוחרים ת 08/07/2016 19:58הגב לתגובה זוקורה לך לעבוד באחד הגנים...
- אם אין יותרכלכלה, למה אתה קורא ביזפורטל (ל"ת)לך לעבוד.... 08/07/2016 18:03הגב לתגובה זו
- 1.סוחר באר שבעי 08/07/2016 17:43הגב לתגובה זוהם על סף היתחרפנות. טוטאלית הנתונים מבטלים בהם כמו פינג פונג הם כבר מסוחררים חזק! לא מוצאים את עצמם עם הכלכלה בקיצור בבילבול רצחני ! לדעתי שירדו בכלל מהנושא עד שהכנענים ירגעו טוב טוב כי אני פסיכיאטר מומחה ואני עובד בבורסה לפי פסיכולגיה ולא לפי שום נתון כשאני רואה שרוב המשקיעים קונים קולים אני עושה הפוך קונה פוטים וכשכל הציבור קונה פוטים אני קונה קולים זה כובד ב80 אחוז יש גם מצבים שלא הולך
- בקיצור גם אם אתה מפסיד זה לא משנה, כי (ל"ת)על סמים תמיד תרויח.. 08/07/2016 18:02הגב לתגובה זו

מניות קטנות - הזדמנויות גדולות
באחד המאמרים התייחסתי פה לשינויים בפרדיגמות הסיכון שהשוק עבר. את מרבית ספרי תאוריות ההשקעות והכלכלה כנראה אפשר לתת למחזור. היום אני רוצה להציע עוד שבירת פרדיגמה: מניות של חברות קטנות הן לא בהכרח הדבר הכי מסוכן כרגע. המניות האלו היו מדוכאות שנים ארוכות בצילה של הרשימה שהתחילה בארבע חברות גדולות והפכה להיות 7 המופלאות ובהכבדת הריבית הגבוהה. אבל, כשהמניות הגדולות בפרט ומניות ה – S&P500 בכלל השתלטו על מרבית העניין ושווי השוק נותרו הרבה מניות של חברות עם שווי שוק בינוני ונמוך מתחת לרדאר.
מי שרוצה לעשות צעד נוסף בכיוון לתעשיה. לשיקולכם.ן. מבחינת הגרף אפשר לראות את הפריצה של השיא ואת העוצמה המתפרצת בהשוואה ל – IWM. היופי כאמור בניתוח טכני הוא שאנחנו פועלים על פי מה שאנחנו רואים ולא על פי מה שאנחנו חושבים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
