דווידי הולך על אל על: קרן 'פימי' תזרים 60 מיליון דולר, ותיכנס לקב' השליטה
ישי פימי מזהה הזדמנות באל על, חברת התעופה שמנייתה איבדה 72% מאז השיא של סוף 2010 וכמעט 90% מאז שיא כל הזמנים בימים היפים של 2006. קרן פימי וכנפיים אחזקות הודיעו היום כי הן מגבשות קבוצת שליטה משותפת באל על, במהלך בותזרים פימי 60 מיליון דולר - אבל בשלבים.
שלב הראשון: פימי תשקיע באל על 5 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות אל על במחיר של 62.5 אגורות. על בסיס שער הדולר הנוכחי מדובר בכ-30 מיליון מניות שיהוו לאחר הקצאתן כ-5.71% ממניות החברה. במקביל, תרכוש פימי מכנפיים אחזקות בע"מ, בעלת השליטה בחברה כמות נוספת של מניות, באותו מחיר למניה, תמורת סך של 5 מיליון דולר ארה"ב נוספים, באופן שלאחר ביצוע שלב זה תחזיק פימי בכ-11.41% ממניות החברה.
שלב השני: פימי תשקיע עד ה-30 באוגוסט 2013 סך של 30 מיליון דולר ארה"ב באל על תמורת הקצאת מניות נוספות של החברה במחיר 62.5 אגורות למניה. על בסיס שער הדולר הנוכחי מדובר בכ-180 מיליון מניות, שיהוו לאחר הקצאתן כ-25.5% ממניות החברה. מחויבותה של פימי לביצוע ההשקעה בשלב השני מותנית בכך שהחברה תחתום עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי לפי שיקול דעתה הבלעדי. פימי תוכל להאריך את המועד לביצוע השלב השני עד לסוף שנת 2013.
ועוד 2 אופציות: לפימי יוקצו שתי אופציות, אשר יהיו ניתנות למימוש על ידה אם תבוצע ההשקעה בשלב השני: הראשונה ניתנת למימוש עד 30 ביוני 2014 והיא לעניין השקעה של 10 מיליון דולר תמורת הקצאות מניות של החברה במחיר של 65 אגורות למניה. על בסיס שער הדולר הנוכחי מדובר בכ-58 מיליון מניות שיהוו לאחר הקצאתן כ-7.56% ממניות החברה. האופציה השניה ניתנת למימוש עד ה-30 ביוני 2016 והיא להשקעה של 10 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות של החברה במחיר של שקל למניה. על בסיס שער הדולר הנוכחי מדובר בכ-37.5 מליון מניות שיהוו לאחר הקצאתן (בהנחה של מימוש האופציה הנזכרת בסעיף א') כ-4.7% ממניות החברה.
- 11.נו באמת.. פרסמתם תמונה שלו מלפני 20 שנה.. (ל"ת)מסעודה משדרות. 22/04/2013 21:57הגב לתגובה זו
- 10.קנייה חזקה 01/02/2013 18:37הגב לתגובה זולקנות מהר אג"ח של כבפיים- נסחרים בתשואות 15-20%
- 9.הוא קנה בזול (ל"ת)אנונימי 01/02/2013 14:14הגב לתגובה זו
- 8.טייס 01/02/2013 12:52הגב לתגובה זומישהו יודע להעריך איזה מחיר יהיה אפשר למכור את המניה ביום ראשון ?כלומר עד לאן מקסימום היא יכולה להגיע ביום ראשון פחות פלוס מינוס 2 אגורות שתהיה מכירה בטוחה במחיר הוגן לשוק.והכל ביחס לנתוני ההשקעה של דוידי
- תמכר בשער 75 לפחות (ל"ת)אנונימי 01/02/2013 14:15הגב לתגובה זו
- 7.ישראלי 01/02/2013 10:12הגב לתגובה זועם אל-על כמו עם אורמת , אפשר רק ליפול. אלעל נותנת משכורות בשמים, שרות גרוע, רמת תחזוקת מטוסים רעה. עדין לא המציאו את המנהל שיביא אותה לרווח.
- מנהל בתדירגן 01/02/2013 11:35הגב לתגובה זוולגבי אורמת- חכה בסבלנות....
- 6.כנפיים אגח ד לאן? 01/02/2013 09:37הגב לתגובה זולמי שמבין , האם אגרות החוב שנסחרות בתשואה של 20% בטוחות יותר, האם אגחים אלה שוות השקעה?
- 5.שאפו 31/01/2013 17:47הגב לתגובה זוהקרן שנבחרה מספר 1 בעולם שוב שיחקה אותה!
- 4.אליעזר 31/01/2013 17:46הגב לתגובה זוחברה על כרעי תרנגולת עם הון עצמי אפסי ויחסי עבודה מהגרועים במשק , הנהלה שערורייתית שהורידה את שווי השוק של החברה ב70 אחוז ואת המשכורות שלה ב70 אחוז העלתה..
- 3.מנייה במרתף ועכשיו החברה האלו נכנסים - אולי זמן לקנות? (ל"ת)מתי LY תהיה נורמלית? 31/01/2013 17:45הגב לתגובה זו
- 2.סוחר 31/01/2013 17:21הגב לתגובה זוכניסה נוחה.ביום א תיברח לשמיים.יפה למי שתפס לדעתי הפימי הזה טמבל חברה רעה רק הפסדים.אין מצב שתעבור לרווח.שם הוא יקבל הפסד רציני.
- 1.על זה אומרים: ראש בריא למיטה חולה. שחיתות, אי טיסה בשבת (ל"ת)לא הייתי משקיע גרוש 31/01/2013 17:20הגב לתגובה זו

למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
האם דיבידנד משפיע על השווי של חברה, איך זה שחלוקת דיבידנד בשיעור של 1%-1.5% ביחס לשווי, מזניקה את המניות ב-6%; ומה המחיר של הבנקים בארץ ביחס למחיר של בנקים בעולם?
בנק ישראל מאפשר לבנקים לחלק 50% מהרווח - החלטה שמזניקה את מניות הענף, אבל האם דיבידנדים באמת משפיעים על השווי? התשובה הכלכלית היא לא. אבל בפועל, יש גופים רבים שעוקבם וקונים מניות שמחלקות דיבידנדים גבוהים והם מזרימים כספים כאשר מדיניות הדיבידנד משתפרת. הביקושים מגיעים גם מגופים כאלו, אלא שלא בטוח שיש לזה הצדקה כלכלית.
הבנקים הם עסק נהדר. הם מייצרים תשואה להון של 16%-17% בזכות תחרות נמוכה במיוחד. הפיקוח על הבנקים בשם היציבות של המערכת הבנקאית, מייצר להם רווחי עתק, כי לגישתו בנקים רווחיים הם בנקים יציבים. הבעיה שהרווח שלהם הוא הפסד שלנו, אבל למשקיעים במניות הבנקים זה מצוין.
והנה עוד מתנה של המפקח על הבנקים: המפקח על הבנקים, דני חחיאשוילי, אישר היום לבנקים לחלק דיבידנד מוגדל בשיעור של עד 50% מהרווח הנקי בגין תוצאות הרבעון השני של 2025. מדובר במהלך נקודתי שלא ברור אם יחול באופן גורף על רבעונים עתידיים. בינתיים, בכל חלוקה נוספת, הבנקים יידרשו לפנות שוב לפיקוח. אלא שמשקבע המפקח שזה אפשרי, הוא לא יכול כבר ללכת אחורה, אלא אם תנאי השוק ישתנו לרעה.
ההודעה הובילה לראלי מהיר במניות הבנקים, כאשר מדד הבנקים מזנק בכ-6% ומושך מעלה את מדד ת"א 35 שעולה בלמעלה מ-1.4%.
הערכנו כאן שרווחי הבנקים יסתכמו ברבעון ב-8.5 עד 9 מיליארד שקל - לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח. מאחר שחלק גדול ממניות הבנקים מוחזקות בידי גופים מוסדיים, המשמעות היא שקרנות הפנסיה, קופות הגמל ועמיתי קרנות ההשתלמות ייהנו מהגידול בחלוקה. במקביל, בעלי השליטה בשני הבנקים שבהם יש גרעין שליטה - מזרחי טפחות (אייל עופר והאחים וורטהיים) והבינלאומי (צדיק בינו) יקבלו דיבידנדים שמנים שמוערכים ב-300 מיליון שקל.
- הבינלאומי עם רווח שיא של 637 מיליון שקל ותשואה של 18.3% על ההון
- לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עונת
הדוחות הכספיים בבנקים תיפתח ביום שני עם פרסום דוחות הבינלאומי, ותימשך עם לאומי והפועלים ביום רביעי, ודיסקונט ומזרחי טפחות ביום חמישי. הבנקים ימשיכו להציג צמיחה בפעילות, הכנסות מימון גבוהות והפרשות נמוכות יחסית להפסדי אשראי. ברקע, האינפלציה ברבעון השני (1.3%)
תרמה לשורת הרווח, בעיקר בשל עודף נכסים צמודי מדד במאזני הבנקים. עם זאת, תרומה זו היא נומינלית בלבד.

הזמנה אחת בשנתיים; האם רייזור בדרך למטה?
לקוח אחד, הזמנה מ-2023 שמסופקת בחלקים; איפה ה-AI המבריק ואיך זה שלחברה אין לקוחות
רייזור -3.75% מסכמת את המחצית הראשונה של 2025 עם הכנסות של 15.7 מיליון שקל פי שלושה מהתקופה המקבילה אבל מאחורי נתון הצמיחה המרשים לכאורה מסתתר הנתון הבא - כמעט כל השורה העליונה נשענת על עסקה אחת. עסקה שנחתמה עוד ברבעון הרביעי של 2023 עם תאגיד כרייה בינלאומי, בהיקף כולל של 78.6 מיליון שקל. פרויקט אחד, שמתממש בהדרגה, בלי שום צבר נוסף שיבטיח את המשך קצב ההכנסות בעתיד. בינתיים, רייזור שורפת לא מעט כסף, במחצית האחרונה תזרימי המזומנים היו שליליים על 8.5 מיליון שקל, עליה של 14% לעומת המחצית הקודמת היא שורפת יותר מחצי ממה שהיא מצליחה להכניס.
רייזור פיתחה מערכת מבוססת AI שנועדה למנוע תקלות במכונות כריה באמצעות סנסורים שמוצמדים למכונות, יחד עם אלגוריתמים שמנתחים את כל הדאטה בזמן אמת. המערכת יודעת להתריע מראש על תקלות טכניות, לחזות שחיקה של רכיבים ולהוזיל את עלויות התחזוקה של תאגידי הכרייה הגדולים בעולם. לאחרונה היא מנסה ליישם את אותה טכנולוגיה גם בתחום המשאיות הכבדות של הלקוח היחיד שלה, שלו יש צי של משאיות כבדות, שגם עבורן משמעות של יום השבתה בעקבות תקלה טכנית הוא הפסד של מאות אלפי דולרים.
במצגת למשקיעים, רייזור מצטטת מאמר לפיו "חברות כרייה עלולות להפסיד עד 500,000 דולר לשעה עבור כל תקרית של כשל במכונות הכבדות". הנתון הזה רק מחדד את השאלה: איך ייתכן שלאורך כמעט שנתיים ה־AI המבריק והסנסורים ה"מהפכניים" לא הצליחו להניב אפילו
לקוח משמעותי נוסף? התירוץ הקל יהיה שתעשיית הכרייה מסורתית ואיטית בקליטת טכנולוגיות חדשות, אבל אם הפתרון באמת כל כך יעיל קשה להסביר למה המתחרות לא רוצות גם. ככל שהזמן עובר החשש הוא שמדובר בפתרון שהוא לא מהפכני כמו שניתן היה להעריך או שיש תחרות גדולה. ה-AI מתקדם
מדי שבוע, ונראה שגם בתחומים האלו יש התקדמות גדולה, רק שהעובדה שאין הזמנות חדשות מעידה על בעיה גדולה בפתרון של החברה.
הגיוס הבא: AI + ביטחון
ובזמן שרייזור נשארת תלויה בלקוח יחיד, המייסדים שלה, רז רודיטי, מיכאל זולוטוב ועידו רוזנברג, כבר מכוונים הלאה. הם עכשיו רוצים לגייס לחברה אחרת אקסונז ויז'ן הפעם יש בחברה את כל מה שהשוק אוהב גם AI וגם ביטחון, אלא שגם כאן יש נורה אדומה מהבהבת.
- מנכ"ל רייזור: "היעד שלנו זה להביא עסקת רישוי משמעותית עוד השנה"
- רייזור: ההכנסות ברבעון הראשון זינקו כמעט פי 6
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אקסונז מפתחת מערכות AI לשוק הביטחוני וכבר מחזיקה בגירעון של כ־3.8 מיליון שקל בהון העצמי והפסדים צבורים
של 16.7 מיליון שקל, לפי טיוטת התשקיף שהגישו להנפקה בבורסה.