סוף לפרשת המגדלים בבבלי: עסקת אמת"ש וא.דורי בוטלה ואיתה עסקת קומבינציה של 600 מיליון ש'

ביוני 2008 הודיעו א.דורי וחברת אמת"ש השקעות על הקמת פרויקט במתחם בבלי דקל אל מול מגדלי YOO. בספטמבר קבע הבורר כי העסקה מבוטלת
אריאל אטיאס |

יותר משנה וחצי אחרי שדיווחה על עסקת קומבינציה שהייתה אמורה להניב הכנסות בסך של 600 מיליון שקלים מגיעה לסופה פרשת המגדלים במתחם בבלי דקל בתל אביב של א.דורי וחברת אמת"ש השקעות.

ביוני 2008 הודיעו א.דורי (דורי קבוצה) וחברת אמת"ש השקעות על הקמת פרויקט במתחם בבלי דקל אל מול מגדלי YOO, אשר יכלול 4 מגדלים של 38 קומות ובכל אחד 162 יחידות דיור, ובסך הכל 648 יחידות דיור.

מתחם בבלי דקל משתרע על כ-107 דונם, כאשר כ-67% ממנו מוחזקים על ידי חברת דנקנר השקעות וחברת א.מ.ת.ש. החלק הנותר במתחם מוחזק על ידי עיריית ת"א וחברת דיור ב.פ, שבבעלות פועלים השקעות.

התקשרות דורי ואמת"ש הייתה בהסכם קומבינציה לפיו רכשה דורי 58% בלתי מסוימים מזכויות המוכרת במקרקעין וזאת בתמורה לתכנון, בנייה ושיווק יחידות מגורים על כלל זכויות החברה. בגין זכויותיה במקרקעין הוקצו למוכרת, בין היתר, זכויות לבניית 272 יחידות דיור המצויות בארבעה מגדלים. במסגרת הסכם הקומבינציה עוד נקבע, כי הצדדים יפנו לדנקנר על מנת לנסות ולהגיע עימה להסכמה לגבי ביצוע הבניה על המגרשים לטובת כל בעלי הזכויות.

אך בסוף חודש ינואר 2009 הודיעה א.דורי כי היא מתכוונת לבטל את העסקה באופן חד צדדי בגין "פגמים בכריתת ההסכם נשוא העסקה שבנדון ואף הפרתו היסודית על ידי המוכרת".בהמשך לכך, אמרה חברת א.מ.ת.ש, המוחזקת על ידי קבוצה של משקיעים מאירופה ומישראל, כי היא מתכוונת לחייב את חברת א.דורי לבנות במתחם בבלי דקל, כפי שנחתם בהסכם בין שתי החברות בחודש יוני 2008.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.