אופל בלאנס: הרווח הנקי עלה ב-16.7% ברבעון הרביעי של 2018
חברת ניכיון הצ'קים אופל בלאנס -0.36% דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2018 עם גידול של 23.8% בהכנסות, ירידה בשולי הרווחיות ועלייה של 16.7% ברווח הנקי. במקביל, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 3.8 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-25% בשנה האחרונה ונסחרת כעת במכפיל 10 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות אופל בלאנס לרבעון הרביעי של 2018 הסתכמו בכ-16.4 מיליון שקל, עלייה של כ-23.8% ביחס להכנסות של כ-13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קצב צמיחת ההכנסות השנתי של החברה עמד על כ-20% בממוצע בשנים 2018-2015.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-6.3 מיליון שקל, עלייה של כ-16.7% ביחס לרווח נקי של כ-4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. קצב צמיחת הרווח הנקי השנתי של החברה עמד על כ-29% בממוצע בשנים 2018-2015.
ההכנסות נטו, בניכוי הפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-12.6 מיליון שקל, אשר היוו כ-77.1% מההכנסות, גידול של כ-21.7% לעומת כ-10.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו כ-78.4% מההכנסות.
- אופל בלאנס השלימה רכישה של 70% מחברת DOI בכ-5 מיליון שקל
- ממשיכה לרכוש: אופל רוכשת 70% מחברת משכנתאות תמורת 5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכים את השוק: "חברת ניכיון הצ'קים מאשדוד שמחלקת דיבידנד כמו שעון שוויצרי", צולם בסוף חודש יוני 2018 (המניה עלתה מאז בכ-40%).
גידול מתון בהוצאות התפעול
ברמה התפעולית, הציגה החברה גידול מתון בהוצאות התפעול, באופן בו חל קיטון בשולי הוצאות התפעול לרמה של כ-26.9% ברבעון הרביעי של 2018, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-27.4% ברבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, נרשמה ירידה בשולי הרווחיות, כאשר הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, על שולי רווחיות תפעולית של 50.7%. מדובר בגידול של כ-16.7% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-7.1 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-53.8%.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
העלאת מחיר היעד - אפסייד של 23%
בתגובה לפרסום התוצאות, האנליסט מאיר סלייטר מווליו בייס העלה את מחיר היעד של מניית אופל בלאנס ל-3.4 שקלים למניה (לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 3.1 שקלים). מחיר היעד הנוכחי משקף אפסייד של כ-23% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר. לדברי סלייטר, "כתוצאה מהתוצאות הטובות, עדכנו את תחזית הרווח לשנת 2019 ב-16% כלפי מעלה והוא צפוי לעמוד על 26 מיליון שקל. בקצב השיפור הנוכחי בתוצאות, החברה עשויה לעקוף גם את התחזית הנוכחית שלנו".
- 1.יניב 21/03/2019 18:08הגב לתגובה זותמיד מסביר פנים, תמיד נעים ותמיד מנומס- גם כשמסרב והצוות שלו גם כן. הלוואי ובבנקים הפקידים והמנהלים היו מתנהגים כמוהו ולא מתייחסים ללקוחות כמו לזבל

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
