הקאמבק של צים - רווח של 36 מיליון דולר ברבעון השלישי

צים שמוחזקת על ידי קנון הובילה ברבעון 688 אלף מכולות - שיא של כל הזמנים
 | 
בורסה, צילום: Istock
זוכרים את שיטת השקשוקה? השיטה שבה הטייקונים רכשו חברות ממשלתיות בנזיד עדשים? שיטת השקשוקה היא ביטוי לקרבה בין ההון לשלטון. יחסי הון שלטון  גורמים לכך שהפקידים בצמתי ההחלטה מעדיפים למכור בזול כי מי יודע... אולי אותו טייקון יעסיק אותם בהמשך.  
הדוגמה הבולטת לשיטת השקשוקה היתה צים. כשהשליטה בחברה נמכרה לפני יותר מעשור (2004) ב-90 מיליון דולר לחברה לישראל - הכותרות זעקו: "גונבים את נכסי המדינה", ואכן לצים היו אחרי הרכישה כמה שנים טובות. אבל, אז הגיעו השנים הרעות עם ההאטה בעסקי הספנות, ויחד עם המשבר הפיננסי, צים הפסידה מאות רבות של מיליוני דולרים, כשהיא בין היחידות שעברו שני הסדרי חוב - כן, פעמיים היא לא יכלה לשרת את החוב (אגרות החוב לציבור), השקשוקה התייבשה.
אחרי שצים כבר נחשבה כפגר, היא חוזרת בחודשים האחרונים למסלול צמיחה, כשענף הספנות העולמי בכלל במגמת שיפור. צים פרסמה היום דו"חות מצויינים לרבעון השלישי של השנה. הרווח הסתכם ב-36.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 40.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, תוך גידול של 27% במחזור ההכנסות ל-817 מיליון דולר.
הרווח ב-9 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2017 הסתכם ב-51.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 151.3 מיליון דולר  בתקופה המקבילה אשתקד.
צים הובילה ברבעון השלישי 688 אלף מכולות - שיא של כל הזמנים, וגידול של 10.6% בהשוואה לרבעון השלישי של 2016. ה-EBITDA  המתואם ברבעון השלישי הגיע ל-89.2 מיליון דולר בהשוואה ל-10.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016.
השיפור בצים מיוחס, בין היתר, לשינויים הגדולים שעברה תעשיית הספנות. לאחר הקמת הבריתות החדשות ותהליכי המיזוג והרכישות שהתרחשו במהלך השנים האחרונות, מסתמנת התייצבות בתחום - בארבעת הרבעונים האחרונים המגמה חיובית, אך עדיין, מוסרים בצים - "תנאי השוק נותרו מאתגרים ולא יציבים".
במקביל לדוחות אמר אלי גליקמן, מנכ"ל צים: "התוצאות המעודדות של הרבעון השלישי הן סיבה לאופטימיות, ואני מקווה שנוכל לשמור על המומנטום גם ברבעונים הבאים. עדיין עומדים בפנינו אתגרים רבים, כולל אי הודאות של תנאי השוק, לרבות מחירי ההובלה ומחירי הדלק. אני מאמין שאנחנו במסלול הנכון שכן אנו ממשיכים להציג ביצועים שמעל לממוצע הענפי תודות להתמקדות הנחושה שלנו ברווחיות, יעילות וגישה ממוקדת-לקוח. אנו נמצאים לקראת השלמת התוכנית העסקית של 2018, שנועדה להאיץ את קצב הטמעת האסטרטגיה שלנו, ולאמץ יוזמות טכנולוגיות חדשות כחלק מן החזון שלנו להציע ללקוחות שירותים חדשים מהטובים בשוק".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה